Δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν, 3η ημέρα (updated)
FORMULA 1Δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν, 3η ημέρα (updated)
FORMULA 1Συνέχεια στις δοκιμές εξέλιξης των ομάδων της Formula 1 στην πίστα του Σακχίρ, με τον Lewis Hamilton να τοποθετεί τη Mercedes W05 στην κορυφή των χρόνων της τρίτης ημέρας. Νέα προβλήματα αντιμετώπισε η Red Bull Racing. ΤΩΝ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ / ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)
Ένα από τα βασικά στοιχεία της ημέρας ήταν οι πολλές και χρονοβόρες διακοπές καθότι τα μονοθέσια συνεχίζουν να έχουν προβλήματα νεότητας και αξιοπιστίας. Ο λόγος που η διαδικασία απομάκρυνσης των μονοθεσίων καθυστερεί είναι γιατί οι υπεύθυνοι ασφαλείας της πίστας έχουν εντολή από την ομάδα να μην αγγίζουν τα μονοθέσια καθότι υπάρχουν φόβοι να προκληθεί ηλεκτροπληξία λόγω ERS.
WHAT CAR
Στη McLaren ο Jenson Button έπιασε δουλειά αντικαθιστώντας τον Kevin Magnussen. Ο 34χρονος Βρετανός δέχονταν συγχαρητήρια για τον αρραβώνα του με την επί χρόνια συμβία του Jessica Michibata. Ο ρυθμός του στην πίστα ήταν εφάμιλλος του χθεσινού που πέτυχε ο Δανός. Μόνο ο Lewis Hamilton κινήθηκε πιο γρήγορα με την W05 μέρα με τη μέρα φαίνεται όλο και πιο καθαρά πως η Mercedes θα έχει τον πρώτο λόγο στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν.
Την ίδια στιγμή στη Lotus συνεχίστηκαν τα προβλήματα με τον Pastor Maldonado πίσω από το τιμόνι χωρίς όμως ν’ αλλάζει ιδιαίτερα η αξιοπιστία της Ε22. H Βρετανική ομάδα δείχνει σε πολύ δύσκολη θέση καθώς φαίνεται πως και το δεύτερο τετραήμερο δοκιμών περνά πρακτικά ανεκμετάλλευτο γι’ αυτήν.
H Mercedes επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση διαφορετικών set – up και εκεί ο Hamilton είχε την ευκαιρία να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας. Το απόγευμα για αρκετή ώρα η W05 έμεινε αδρανής και τελικά ο Χάμιλτον επέστρεψε στην πίστα λίγο πριν το φινάλε για να συμπληρώσει ακόμη 22 γύρους. Αύριο για τη Γερμανική εταιρεία αναλαμβάνει ο Nico Rosberg.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο Hamilton έσταζε μέλι: «Είμαι ικανοποιημένος από το χρόνο που πέτυχα με την πολύ μαλακή γόμα, γιατί τα μονοθέσια έχουν γενικά λιγότερη πρόσφυση από πέρυσι. Ανυπομονώ την επόμενη βδομάδα να ολοκληρώσω την προσομοίωση αγώνα κάτι που δεν πετύχαμε σήμερα γιατί είχαμε πρόβλημα. Είναι θετικό όμως ότι το εντοπίσαμε και το λύσαμε. Το μονοθέσιο ανταποκρίνεται στο οδηγικό μου στυλ και η μονάδας ισχύος είναι καλή, όλα τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes κάνουν πολλά μίλια».
Κανείς εκτός του Button δεν μπόρεσε να πλησιάσει το χρόνο του Hamilton, ο Βρετανός τελικά κινήθηκε στο ίδιο δευτερόλεπτο σ’ ένα πολυάσχολο απόγευμα όπου συμπλήρωσε με τη McLaren 75 γύρους σε σύνολο 103.
Αργά το απόγευμα μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Button ήταν στα κέφια του: «Ξέρουμε πως δεν είμαστε οι ταχύτεροι. Ξέρουμε πως επίσης δεν είμαστε αργοί, το σπουδαίο είναι ότι συμπληρώσαμε πολλούς γύρους. Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε χωρίς προβλήματα προσομοίωση αγώνα. Αυτό είναι πολλά υποσχόμενο και ταυτόχρονα δείχνει πόσο δύσκολη ήταν η περσινή χρονιά για μας. Μου αρέσει που βλέπω τον ενθουσιασμό να επιστρέφει στη McLaren».
Στη Red Bull τα προβλήματα συνεχίστηκαν μετά τη χθεσινή μέρα όπου ο Sebastian Vettel συμπλήρωσε ικανοποιητικό αριθμό γύρων (59). Σήμερα ο Daniel Ricciardo περιορίστηκε στους 28 γύρους καθότι ανέκυψε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στην ανάρτηση που οι μηχανικοί επέλεξαν να επιδιορθώσουν κατά τη διάρκεια της ημέρας ώστε αύριο να μπορούν να κάνουν δοκιμές στησίματος του μονοθεσίου.
Ο 25χρονος είναι εκ φύσεως αισιόδοξος άνθρωπος: «ΟΚ ήταν, έκανα κάποιους γύρους ήθελα περισσότερους όπως ο Seb που έκανε πάνω από 50 χτες αλλά αυτό δείχνει πως προοδεύουμε. Ελπίζω να είμαστε έτοιμοι για περισσότερα αύριο. Τα κομμάτια στο παζλ αρχίζουν να συντίθενται. Θα θέλαμε να φάμε μια μεγάλη μπουκιά αλλά αυτά δεν γίνονται έτσι χρειάζεται υπομονή. Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση».
Τα προβλήματα παρέμειναν στο στρατόπεδο της Renault και στην άλλη μεγάλη ομάδα με την οποία συνεργάζεται η γαλλική εταιρεία κατασκευής κινητήρων. Η Lotus E22 έμεινε δυο φορές στην πίστα στα χέρια του Pastor Maldonado που ανέλαβε σήμερα από το Romain Grosjean. Οι χρόνοι πάντως έδειξαν πως η Ε22 έχει τη δυναμική.
Αναφερόμενος στο τι αντιμετωπίζουν ο επικεφαλής της ομάδας στην πίστα Alan Permane σημείωσε: «Ξεκινήσαμε με αισιόδοξα μηνύματα το πρωί. Ο Pastor προσαρμόστηκε και προοδεύαμε με το μονοθέσιο. Όμως το απόγευμα είχαμε πρόβλημα με το κιβώτιο. Η Renault έλυσε το θέμα λογισμικού και του χώρου αποθήκευσης ενέργειας οπότε είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Εμείς εντοπίσαμε το πρόβλημα του κιβωτίου, περιμένουμε νέα εξαρτήματα από το Ένστον για να το επιλύσουμε. Λόγω απόστασης μπορεί να μην είμαστε οι πρώτοι που θα ξεκινήσουμε αύριο τις δοκιμές».
Ο Maldonadoπου για πρώτη φορά οδήγησε με τα χρώματα της Lotus τόνισε: «Είναι σπουδαίο πως ολοκλήρωσα την πρώτη μέρα με την ομάδα παρότι δεν έκανα όσους γύρους θα ήθελα. Το μονοθέσιο είναι καλό και είναι ευχαρίστηση να δουλεύω με τα μέλη της ομάδας. Ανυπομονώ να οδηγήσω περισσότερο αύριο».
Μετά από αρκετές μέρες χωρίς προβλήματα η Ferrari σήμερα είχε κάποιο θέμα με την τηλεμετρία όπως ανακοίνωσε. Ο Kimi Raikkonen έμεινε άπραγος αρκετές ώρες προτού συμπληρώσει 24 γύρους στο τέλος της ημέρας. H σχετική ανακοίνωση της Ferrari ανέφερε: «Σήμερα το πρόγραμμα περιελάμβανε αεροδυναμική αξιολόγηση, σετάρισμα και εκκινήσεις. Μετά από 12 γύρους υπήρξε πρόβλημα με τη μετάδοση δεδομένων τηλεμετρίας. Χρειάστηκε να καλιμπράρουμε και να ενεργοποιήσουμε εκ νέου το σύστημα. Από κει και πέρα συνεχίσαμε το πρόγραμμα σεταρίσματος».
Από την πλευρά του ο Raikkonen πρόσθεσε: «Δεν κάναμε όσα χιλιόμετρα θέλαμε, παρότι το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν μικρό. Πήρε όμως χρόνο για να επιδιορθωθεί. Άρχισα να συνηθίσω μέσα στο κόκπιτ και να μαθαίνω κάποια συστήματα που αλλάζουν το ζύγισμα του μονοθεσίου».
Η Sauber ήταν η μόνη ομάδα με κινητήρα Ferrari, που συμπλήρωσε σήμερα ικανοποιητικό αριθμό γύρων. Ο Adrian Sutil έδωσε τη θέση του στο νεαρό Μεξικάνο Esteban Guttierez ο οποίος συμπλήρωσε 520km σε 96 γύρους σχεδόν 2 GP! Μιλώντας σχετικά ο 21χρονος πιλότος είπε: «Ήταν μια μέρα προόδου. Κάναμε αρκετούς γύρους και πολλούς συνεχόμενα. Είχαμε κάποια μικρά θέματα που τα επιλύσαμε γρήγορα. Δοκίμασα με φρέσκα ελαστικά και πήρα μια γεύση από το πώς θα είναι σε δοκιμές και αγώνα. Αν μπορώ να προβλέψω πως θα αντιδράσουν τα ελαστικά σε κάθε περίπτωση τότε μπορώ να πάρω το μέγιστο από αυτά».
Η κατάταξη της ημέρας:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m34.263s | 67 |
2. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m34.976s +0.713 | 103 |
3. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1m37.066s +2.803 | 60 |
4. | Esteban Guttierez | Sauber-Ferrari | 1m37.180s +2.917 | 96 |
5. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m37.367s +3.104 | 57 |
6. | Kimi Raikkkonen | Ferrari | 1m37.476s +3.213 | 44 |
7. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m38.974s +4.711 | 57 |
8. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1m39.642s +5.379 | 26 |
9. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m40.781s +6.518 | 28 |
10. | Marcus Ericcson | Caterham-Renault | 1m42.130s +7.867 | 98 |
11. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m46.672s +12.409 | 4 |
Οι δοκιμές στο Σακχίρ ολοκληρώνονται αύριο, Σάββατο 22 Φεβρουαρίου, με ώρα «εκκίνησης» στις 8 το πρωί και φινάλε στις 4 το απόγευμα (ώρα Ελλάδας).
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
Ομάδα | Σάββατο 22/2 |
Red Bull | Ricciardo |
Mercedes | Rosberg |
Ferrari | Raikkonen |
Lotus | Maldnado |
McLaren | Button |
Force India | Perez |
Sauber | Sutil |
Toro Rosso | Vergne |
Williams | Massa |
Marussia | Bianchi |
Caterham | Kobayashi |
Διαβάστε εδώ τι έγινε την πρώτη ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν.
Διαβάστε εδώ τι έγινε τη δεύτερη ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν.