Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Δε στρίβει ο Kimi!

Ελλάδα 5:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δε στρίβει ο Kimi!

FORMULA 1

Δε στρίβει ο Kimi!

FORMULA 1

Ως συνήθως τα τελευταία χρόνια ο Kimi Raikkonen παρουσιάζει μια σημαντική υστέρηση στις κατατακτήριες δοκιμές που οριοθετεί τις δυνατότητές του στον αγώνα. Ο Φινλανδός έχει πάρει 16 pole position στην καριέρα του, η τελευταία εκ των οποίων το 2008 στη Γαλλία για λογαριασμό της Ferrari.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η Ιταλική ομάδα πάλι έχει 207 pole από την τελευταία φορά που κόκκινο μονοθέσιο βρέθηκε στην πρώτη θέση με τον Raikkonen αυτό έχει συμβεί ξανά μόλις επτά φορές. Απ’ αυτές οι τρεις με το Massa και οι τέσσερις με τον Alonso τελευταία εκ των οποίων το 2012 στη Γερμανία.

Όμως ο Raikkonen πέρυσι έχασε κατά κράτος από τον Alonso στη μάχη με το χρονόμετρο και φέτος σε έξι αγώνες είναι πίσω από το Vettel ενίοτε πίσω και από Williams ή Red Bull.
Μιλώντας για την υστέρηση του Iceman στις κατατακτήριες δοκιμές ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene τόνισε: «Αν βελτιώσει την επίδοσή του στις δοκιμές δε θα έχει πρόβλημα στον αγώνα τα πάει τέλεια εκεί κάνει καλή δουλειά. Όταν ξεκινάς από καλή θέση τότε ο αγώνας είναι πιο εύκολος».

Advertisement
Advertisement

Το ερώτημα φυσικά είναι γιατί ο Raikkonen υστερεί στις δοκιμές; Πέρυσι τα έριχνε στο μονοθέσιο που δεν ήταν στα μέτρα του, δεν τον ικανοποιούσε στο turn in αλλά και στη σταθερότητα του πίσω μέρους στο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα. Φέτος που ο Allison το σετάρισε στα μέτρα του πάλι τα ίδια έχουμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Vettel που είναι σταθερά ταχύτερος του Raikkonen και ενίοτε ταχύτερος από τη μια εκ των δυο Mercedes ή στη χειρότερη ακριβώς πίσω τους.

Το πρόβλημα με το Raikkonen που υπήρχε από παλιά είναι ότι δεν ασχολείται με τη λεπτομέρεια. Ο Iceman είναι αδιάφορος για την προσπάθεια των μηχανικών να τελειοποιήσουν το σετάρισμα του μονοθεσίου και περιμένει από το μηχανικό αγώνα που έχει να καταλάβει τι θέλει και να το πραγματοποιήσει χωρίς ν’ ασχοληθεί ο ίδιος. Τη στιγμή που ο Vettel προσπαθεί ν’ αναλύσει και την τελευταία λεπτομέρεια σε ρυθμίσεις και ηλεκτρονικούς χάρτες μέσα από ατέλειωτες συναντήσεις με τους μηχανικούς και ώρες στον προσομοιωτή ο Raikkonen απλά δεν ασχολείται.

Advertisement

Ο Iceman πολλές φορές είναι αρνητικός ως προκλητικός στα ελεύθερα δοκιμαστικά όπου δεν καταλαβαίνει ή δεν ενδιαφέρεται για το τι ακριβώς δοκιμάζουν ενώ σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις έχει πρόβλημα με το στήσιμο του μονοθεσίου. Κάποια στιγμή ακολουθεί το δρόμο που έχει πάρει ο Vettel στο σετάρισμα καθώς είναι μια πεπατημένη που σίγουρα δε βγάζει σε αδιέξοδο ανεξαρτήτως αν και πόσο αυτό βολεύει τον ίδιο. Γι’ αυτό στις δοκιμές πάντα ταλαιπωρείται, στο Μονακό η SF15T ήταν υπερστροφική σε συγκεκριμένα σημεία, την κοπάνησε το Σάββατο το πρωί συνέχισε να γλιστράει το απόγευμα στις δοκιμές όπου έχασε χρόνο και θέσεις και στον αγώνα την Κυριακή κάποια στιγμή όταν η μείωση του φορτίου καυσίμου έφερε την κατανομή βάρους σε τέτοιο σημείο που να τον βολεύει το σετάρισμα πέταγε. Αυτό βέβαια συνέβη τυχαία και χάθηκε ξανά προς το τέλος που το μονοθέσιο ελάφρωσε κι άλλο με αποτέλεσμα να τον εκθέσει προσπερνώντας τον ο Ricciardo.

Με λίγα λόγια ο Raikkonen πρέπει να δουλέψει με τους μηχανικούς με επιμονή και έμφαση στη λεπτομέρεια στο στήσιμο του μονοθεσίου. Ο Arrivabene του το είπε ως δάσκαλος προς μαθητή: «Θα του βάλει τιμωρία για το σπίτι να γράψει 100 φορές ότι θα είμαι καλύτερος στις δοκιμές».

Advertisement

Ασχολήσου λίγο βρε Kimi…