Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Ξεχάστε την κλασική απόσυρση – Εξετάζονται μόνο κίνητρα για «καθαρά» ΙΧ!

Ελλάδα 15:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ξεχάστε την κλασική απόσυρση – Εξετάζονται μόνο κίνητρα για «καθαρά» ΙΧ!

Fleet Cars

Ξεχάστε την κλασική απόσυρση – Εξετάζονται μόνο κίνητρα για «καθαρά» ΙΧ!

Fleet Cars

Το Newsauto αποκαλύπτει τα μέτρα που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για την αγορά αυτοκινήτου από τα οποία βέβαια απουσιάζει η… κλασική απόσυρση!

Advertisement
Advertisement

Η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων έχει εφαρμοστεί για αρκετά χρόνια στην Ελλάδα με τελευταίο έτος εφαρμογής του μέτρου το 2016 όποτε και οι καταναλωτές που απέσυραν το παλαιό τους όχημα μπορούσαν να αποκτήσουν κάποιο καινούριο με όφελος στο Τέλος Ταξινόμησης από 80% έως και 25% ανάλογα τον κυβισμό του.

Δηλαδή όσο πιο μικρό κινητήρα αλλά και φορολογητέα αξία είχε ένα καινούριο όχημα τόσο μεγαλύτερη ήταν η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης με αποτέλεσμα το όφελος για τους καταναλωτές να κυμαίνεται από 150 έως 2.800 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο το κόστος της προηγούμενης απόσυρσης ανέρχονταν σε περίπου 50 εκατ. ευρώ το οποίο σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους θα καλύπτονταν από την αύξηση των πωλήσεων που θα προκαλούσε το μέτρο.

Να υπενθυμίσουμε πως το μέτρο της απόσυρσης του 2016 κατέληξε να «ξεθωριάσει» καθώς εκείνοι που είχαν αποσύρει τα παλιά τους αυτοκίνητα δεν αποκτούσαν κάποιο καινούριο αλλά παραχωρούσαν το λεγόμενο δικαίωμα της απόσυρσης έναντι κάποιας αμοιβής είτε σε εμπορία αυτοκινήτων είτε σε κάποιον άλλον ιδιώτη για να το χρησιμοποιήσει.

Οπότε όσοι απέσυραν τα παλιά τους αυτοκίνητα πούλησαν τα λεγόμενα «δικαιώματα της απόσυρσης» σε κάποιον άλλον έναντι αμοιβής απλά αντικατέστησαν το πολύ παλαιό τους όχημα με κάποιο άλλο σχετικά νεότερο αλλά επίσης παλαιό.

Advertisement

Σήμερα για να επιστρέψει το μέτρο της απόσυρσης θα πρέπει να βρεθούν τα χρήματα ώστε να καλυφθεί το κενό που θα προκληθεί στα έσοδα του κράτους και κατ’ επέκταση και στον προϋπολογισμό, θα πρέπει να εγκριθεί από τους Θεσμούς και θα πρέπει να ισχύσει για την απόκτηση πραγματικά «καθαρών» οχημάτων που δεν μπορεί να είναι άλλα από τα ηλεκτρικά και ίσως υβριδικά ή plug-in υβριδικά ή φυσικού αερίου.

Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο μέτρο σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να ονομάζεται «απόσυρση» καθώς θα αφορά κυρίως σε κίνητρα για την αγορά μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ ακόμη εξετάζεται και δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα συμπεριληφθούν και τα υβριδικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ή εκείνα που καταναλώνουν και φυσικό αέριο.

Advertisement

Οπότε η σύγκριση των όποιων κινήτρων επιλεγούν τελικά από το οικονομικό επιτελείο με την παλιά απόσυρση δεν έχει απολύτως καμία σχέση οπότε οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να περιμένουν κάποια νέα απόσυρση για να αποκτήσουν το επόμενό τους όχημα καθώς κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί…

Αντίθετα το οικονομικό επιτελείο σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr εξετάζει διάφορα κίνητρα για την προώθηση κυρίως των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ίσως και των υπολοίπων που θεωρούνται «καθαρά» ώστε να μειωθούν οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων χωρίς όμως να υπάρχει κίνδυνος εκτροχιασμού των δημοσιονομικών εσόδων που αυτή τη στιγμή μόνο από το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονται σε 260 εκατ. ευρώ. Οπότε οποιαδήποτε έκπτωση στο Τέλος Ταξινόμησης θα είχε άμεσο αντίκτυπο στα έσοδα!

Advertisement

Από την άλλη μεριά το Τέλος Ταξινόμησης στα ηλεκτρικά είναι ούτως ή άλλως μηδενικό αλλά μια ενδεχόμενη αύξηση των πωλήσεών τους είναι ικανή να καλύψει τα κενά που θα προκαλέσει μια ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ κατά 11 μονάδες. Επίσης το Τέλος Ταξινόμησης στα υβριδικά και plug-in υβριδικά είναι μειωμένο ούτως ή άλλως οπότε αν αυξηθούν οι πωλήσεις τους θα καλυφθεί άμεσο το όποιο δημοσιονομικό κενό δημιουργηθεί. Τέλος για τα οχήματα που κινούνται και με Φυσικό Αέριο δεν υπάρχουν εκπτώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά επίσης μια πιθανή αύξηση στις πωλήσεις τους θα καλύψει το κενό.

Πάντως τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ακόμη και για τα υπόλοιπα «καθαρά» οχήματα εγκυμονούν πολύ μικρό κίνδυνο για τα έσοδα καθώς οι πωλήσεις τους κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα οπότε ακόμη και αν τριπλασιαστούν ότι χαθεί από τα έσοδα θα καλυφθεί από την αύξηση που θα καταγράψουν τα αντίστοιχα έσοδα που προέρχονται από τον ΦΠΑ.

Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» για όλη την αγορά θα είναι τα λεγόμενα «σαπάκια» τα οποία εξακολουθούν να εισάγονται κατά χιλιάδες από κάποιους επιτήδειους οι οποίοι τα αποκτούν έναντι «πινακίου φακής» στη συνέχεια γυρίζουν τα χιλιόμετρα, τα φρεσκάρουν και τα πουλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές ως μοναδικές «ευκαιρίες»!

Τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι έμποροι επιδιώκουν με κάθε τρόπο να σταματήσουν τις εισαγωγές τους αλλά δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί η νομική φόρμουλα ώστε να «φρενάρουν» τις συγκεκριμένες εισαγωγές.