Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive Skoda Kodiaq

Fleet Cars

Εταιρικά VS Λιανικής: Τι αγοράζουν στην Ευρώπη;

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων χωρίζονται σε αυτές που αγοράζουν οι ιδιώτες αγοραστές, αλλά και στις εταιρικές που αφορούν στις πωλήσεις leasing/fleet και ενοικιαζόμενων μοντέλων. Ας δούμε ποιες προτίμησαν οι Ευρωπαίοι τη χρονιά που μας πέρασε.

Το 2018 στην Ευρώπη (στοιχεία Ε.Ε. 23) οι πωλήσεις των εταιρικών αυτοκινήτων έφθασαν τις 8,35 εκατομμύρια μονάδες, όντας και οι νικήτριες έναντι των πωλήσεων λιανικής που άγγιξαν τα 6,63 αυτοκίνητα (μερίδιο 56% για τις εταιρικές, 44% για τις λιανικής).

Η πρώτη χώρα σε ποσοστό πωλήσεων εταιρικών αυτοκινήτων του 2018 ήταν η Λιθουανία, εκεί όπου τα αυτοκίνητα του είδους σηματοδότησαν το 76% επί του συνόλου. Αντίστοιχο ποσοστό πωλήσεων είχαν τα εταιρικά και στην Ουγγαρία (75%), την Κροατία και τη Σλοβενία (74%), αλλά και στην Τσεχία και την Πολωνία (72%).

Από την άλλη πλευρά, η πρώτη χώρα σε ποσοστό πωλήσεων λιανικής ήταν η Ελβετία με 63%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 57% και τις Γαλλία, Δανία και Ισπανία με 51%. Αυτές οι 5 χώρες ήταν και οι μοναδικές όπου οι πωλήσεις λιανικής ήταν περισσότερες από τις εταιρικές.

Στην περίπτωση της χώρας μας, το 2018 οι εταιρικές πωλήσεις σηματοδότησαν το 53% του συνόλου, έναντι 47% των πωλήσεων λιανικής. Στη Γερμανία από την άλλη, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, οι πωλήσεις λιανικής ήταν μόνο 36% και 64% οι εταιρικές.

Έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε και ανά μάρκα ποιες επιλέγουν οι εταιρικοί αγοραστές και ποιες οι λιανικής. Φυσικά, στο κομμάτι των εταιρικών πωλήσεων οι premium μάρκες πρωτεύουν με τη Volvo να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο (71%), ακολουθούμενη από την Audi και τη BMW (69%), αλλά και τη Mercedes (66%).

Από την άλλη πλευρά το 79% των αγοραστών της Dacia ήταν πελάτες λιανικής, δίνοντάς της και την πρώτη θέση στη σχετική κατάσταση, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν η Suzuki (το 67% των πωλήσεών της ήταν λιανικής), η Mazda (58%) και η Kia (57%).

Στα μοντέλα, το Dacia Sandero είχε το υψηλότερο ποσοστό λιανικών πωλήσεων μεταξύ των 100 πρώτων σε πωλήσεις αυτοκινήτων της Ευρώπης με 86%, ακολουθούμενο από το Dacia Duster (76%), καθώς και από τα Ford Ka+, Kia Picanto και Suzuki Swift, το 70% των πωλήσεων εκ των οποίων ήταν λιανικής.

Στον αντίποδα, οι περισσότερες πωλήσεις (84%) των Audi A6, Opel Insignia και VW Passat ήταν εταιρικές, όπως και του Skoda Superb (83%), της BMW Σειρά 5 (82%), αλλά και των Audi A4 και BMW Σειρά 3 (81%).

Δημοφιλή στο Protothema.gr