Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Απίστευτο! Τι ισχυρίζεται η εταιρεία leasing για τις αυξήσεις;

Ελλάδα 10:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Απίστευτο! Τι ισχυρίζεται η εταιρεία leasing για τις αυξήσεις;

Fleet Cars

Απίστευτο! Τι ισχυρίζεται η εταιρεία leasing για τις αυξήσεις;

Fleet Cars

Η εταιρεία χρονομίσθωσης υποστηρίζει ότι η αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου υπολογίζεται σε 346,5 ευρώ ετησίως ενώ η πραγματική αύξηση δεν αγγίζει ούτε τα 21 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Έξαλλοι είναι οι περισσότεροι πελάτες της εταιρείας χρονομίσθωσης που ανακοίνωσε αυξήσεις στα μισθώματα από την 1η Ιανουαρίου 2023 οι οποίοι μάλιστα απαιτούν από την εταιρεία leasing την ανάλυση του κόστους που οδηγούν στην αύξηση των μηνιαίων μισθωμάτων.

Τα στελέχη της εταιρίας leasing προσπαθώντας να δικαιολογήσουν την αύξηση των μισθωμάτων η οποία προκλήθηκε από τον πληθωρισμό και την αύξηση του μέσου κόστους ζημιάς, στην συχνότητα των ζημιών, στις ολικές κλοπές, τα φυσικά φαινόμενα, στην αύξηση των τιμών συντήρησης των οχημάτων αλλά και στην υπέρογκη αύξηση των ασφαλίστρων!

Advertisement
Advertisement

Βέβαια μόνο ο πληθωρισμός επιβεβαιώνεται καθώς καταγράφεται άνοδος ενώ όλα τα υπόλοιπα δεν επιβεβαιώνονται με επίσημα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ αλλά ούτε και από τις εισαγωγικές εταιρείες. Μάλιστα να τονίσουμε πως οι περισσότερες εταιρείες χρονομίσθωσης έχουν συμφωνήσει με τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία σε ειδικά «πακέτα» συντήρησης σε χαμηλές τιμές ενώ όσες δεν χρησιμοποιούν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία και τα επισκευάζουν σε δικές τους μονάδες όπου το κόστος μειώνεται πάρα πολύ από την χρήση ανταλλακτικών εφάμιλλης ποιότητας ή ιμιτασιόν…

Πάντως σύμφωνα με όσα αναφέρει το στέλεχος της εταιρείας χρονομίσθωσης στον πελάτη τους η αύξηση των μηνιαίων μισθωμάτων έχει προκληθεί κυρίως από την αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου που υπολογίζεται σε 346,50 ευρώ! Ωστόσο ο πελάτης ξεκαθαρίζει ότι η ετήσια αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου ανέρχεται σε 20,5 ευρώ!

Το Newsauto.gr δημοσιεύει μια απίστευτη συνομιλία πελάτη με εταιρεία leasing στην οποία ουσιαστικά δεν απαντάται κανένα ερώτημα αλλά αντίθετα προκαλούνται περαιτέρω ερωτηματικά…

Advertisement

Αρχικά ο πελάτης της εταιρείας leasing ζητά από τα αριθμητικά δεδομένα που προκαλούν τις αυξήσεις του μισθώματος: «Νομίζω πως το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να μιλήσουμε κάποια στιγμή με αριθμητικά δεδομένα καθώς δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε με αοριστολογίες…

Επίσης θα πρέπει να προσέχετε να μην αυτοαναιρείται  κάθε φορά τους ισχυρισμούς σας στην προσπάθεια σας να δικαιολογήσετε την παράλογη  αύξηση του μισθώματος.

Advertisement

Θα παρακαλούσα λοιπόν να μου πείτε ποιο είναι το ασφάλιστρο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το οποίο μισθώνω ώστε να δούμε ποια είναι η ποσοστιαία αύξηση του ασφαλίστρου αντιπροσωπεύουν τα 346 ευρώ το χρόνο.

Ακόμη ισχυρίζεστε ότι πριν προβείτε στην συγκεκριμένη αύξηση έχετε καταρτίσει μια ενδελεχή μελέτη και ανάλυση! Μπορείτε να μας την παραθέσετε ώστε να μας λύσετε όλες τις απορίες; Διότι έτσι όπως εξελίσσεται η κουβέντα μας νομίζω ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως μελέτη και ότι είναι εντελώς αυθαίρετη η αύξηση.

Τέλος δεν μπορεί να υπολογιστεί η αύξηση ανά κατηγορία μοντέλου βάση τιμής προφορών διότι υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα θερμικά στα υβριδικά και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο ως προς την συντήρηση όσο ως προς την επισκευή δεν μπορούμε να τα βάζουμε όλα στο ίδιο σακούλι σας…

Advertisement

Ευχαριστώ θερμά και θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως  έρθετε με αριθμητικά δεδομένα.»

Το στέλεχος της εταιρείας leasing απαντά: «Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, κάθε ασφαλιστική Εταιρεία ακολουθεί τη δική της πολιτική, τόσο τιμολογιακά όσο και όσον αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει στους πελάτες της.

Με βάση τις παροχές και τις υπηρεσίες που προσφέρει η κάθε εταιρεία, καθορίζει και το ύψος του ασφαλίστρου.

Δεν μπορώ να γνωρίζω τα δεδομένα με τα οποία ασφαλίζετε το ιδιόκτητο όχημά σας και δεν θα με βοηθούσε κάπου αν το γνώριζα, καθώς πρόκειται για παροχή υπηρεσιών και όχι αξία αγοράς συγκεκριμένου αντικειμένου, άμεσα συγκρίσιμης μεταξύ των προμηθευτών του.

Όπως προανάφερα, υπάρχουν τρόποι να διατηρηθούν τα κοστολόγια χαμηλά και γνωρίζετε πολύ καλά ποιοι είναι.

Η επιβάρυνση που προκύπτει ανά κατηγορία μοντέλου, καθορίστηκε κατόπιν ενδελεχούς μελέτης και ανάλυσης του συνόλου των δεδομένων που προκύπτουν από τη διαχείριση του στόλου μας από τη μία και της αύξησης των ασφαλίστρων από την άλλη, με γνώμονα φυσικά και την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση των πελατών μας.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι για την εξαγωγή του τελικού αποτελέσματος συνυπολογίζονται πολλοί παράγοντες, σας διαβεβαιώνω ότι δεν υφίσταται πρόθεση κερδοσκοπίας όπως αναφέρετε.»

Ο πελάτης της εταιρείας Leasing αφού δεν απαντήθηκαν οι ερωτήσεις του επιμένει: «Χαίρομαι που αλλάζετε τους ισχυρισμούς σας και γίνονται λίγο πιο συγκεκριμένοι. Ωστόσο έχω να επισημάνω πως σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο που ανακοινώσατε έχουμε μια αύξηση του μισθώματος, την οποία εσείς αποδίδεται σε αύξηση των ασφαλίστρων, της τάξης των 346,50 ευρώ το χρόνο.

Η αύξηση αυτή των ασφαλίστρων είναι ιδιαιτέρως υψηλή σε σημείο που να μοιάζει κερδοσκοπική δεδομένου του γεγονότος ότι διατηρώ δεύτερο όχημα ιδιόκτητο ασφαλισμένο με μικτή ασφάλιση παρόμοιων καλύψεων σε μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία στο οποίο η αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου είναι μόλις 20,50 ευρώ το χρόνο. Παρακαλώ πολύ Να παρουσιάσετε αναλυτικά στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών στις οποίες ασφαλίζετε το στόλο  σας παρουσιάζουν την αύξηση των 340 ευρώ ετησίως.»

Το στέλεχος της εταιρείας leasing τονίζει στον πελάτη ότι: «Σύμφωνα και με τα όσα ξεκάθαρα αναφέρονται στην ενημέρωση που έχετε λάβει η αναπροσαρμογή αυτή σχετίζεται με τις συμπληρωματικές υπηρεσίες που σας παρέχουμε και οφείλεται τόσο στη σημαντική αύξηση του κόστους αποκατάστασης ζημιών όσο και στην  αύξηση της συχνότητας ατυχημάτων. Παράλληλα, παρατηρείται σταθερά αυξημένη συχνότητα κλοπών, συχνότερη εμφάνιση φυσικών φαινομένων – όπως πυρκαγιές και χιονοπτώσεις – που επιφέρουν καταστροφές και επιβαρύνουν τα κόστη.

Στην παράγραφο — της σύμβασης γενικών όρων της σύμβασης που έχουμε συνυπογράψει, αναφέρονται αναλυτικά οι συμπληρωματικές υπηρεσίες που σας παρέχουμε.

Επίσης, να διευκρινίσω ότι:

1.Ο προσδιορισμός του μισθώματος του αυτοκινήτου σας, η σύμβαση του οποίου ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2022, πραγματοποιήθηκε αρκετούς μήνες νωρίτερα (κατά την παραγγελία των αυτοκινήτων από τον προμηθευτή) και όχι τον Ιούνιο που ξεκίνησε η σύμβασή σας. Συνεπώς, το κοστολόγιο δεν περιλαμβάνει την αναπροσαρμογή σύμφωνα με τα νέα δεδομένα.

2.Δεν αναφέρουμε κάπου ότι η αναπροσαρμογή οφείλεται στην διαφοροποίηση των τιμών του προμηθευτή όσον αφορά τη συντήρηση των οχημάτων.

3.Στην τελευταία παράγραφο της απάντησής που σας έχω στείλει, καθίσταται σαφές για ποιο λόγο η αναπροσαρμογή εφαρμόζεται οριζόντια και όχι κατά περίπτωση.»

Ο πελάτης επιμένει ότι δεν έλαβε ακόμα τα αριθμητικά δεδομένα των αιτιολογήσεων επισημαίνοντας ότι: «Καθώς βλέπω πως ακόμη δεν έλαβα (παρότι περιμένω με υπομονή) τις αιτιολογημένες απαντήσεις σας στα ερωτήματα που σας έθεσα προφορικά, επανέρχομαι και τα διατυπώνω για δεύτερη φορά γραπτώς ελπίζοντας να λάβω αριθμητικές αυτή τη φορά αιτιολογήσεις όπως πιθανώς  αυτές προκύπτουν από επίσημα κρατικά στοιχεία.

Με έκπληξη διαβάζω την αιτιολογία συλλήβδην αύξησης των μισθωμάτων με μοναδικό κριτήριο την τιμή προ φόρων.

Θα σας παρακαλούσα να προβείτε σε μια πιο ακριβή και τεκμηριωμένη αιτιολόγηση παραθέτοντας:

Α) στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με το ποσοστό αύξησης των ατυχημάτων, των κλοπών και των φυσικών φαινομένων από τον περασμένο Ιούνιο του 2022 περίοδο κατά την οποία άρχισε η συνεργασία μαζί σας με ένα όχημα — διάστημα κατά το οποίο προσδιορίστηκε και το μίσθωμα του.

Β) Την αναπροσαρμογή της τιμολόγησης της εταιρείας για συντήρηση και επισκευή ζημιών του μοντέλου που έχω στην κατοχή μου.

Οτιδήποτε άλλο μοιάζει μη τεκμηριωμένο και αβάσιμο και ως εκ τούτου δεν μπορούμε να στηριζόμαστε σε αυθαίρετες εκτιμήσεις προκειμένου να αναπροσαρμόσουμε οριζοντίως και όχι κατά περίπτωση το μίσθωμα ενός αυτοκινήτου.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων  για τις δικές σας ενέργειες, προσμένοντας για τις τεκμηριωμένες απαντήσεις βάση των πορισμάτων της ΕΛΣΤΑΤ.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση.»

Το στέλεχος της εταιρείας leasing επιδιώκει να δικαιολογήσει τις αυξήσεις χωρίς όμως να παραθέτει κάποια επίσημα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ: «Σε συνέχεια της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας αναφορικά με την επερχόμενη αύξηση του ύψους του μισθώματος που σας έχουμε κοινοποιήσει, παρακαλώ λάβετε υπόψη τα παρακάτω :

Οι αυξήσεις των ασφαλίστρων οφείλονται σε:

Πληθωρισμό και αύξηση του μέσου κόστους ζημιάς

Συχνότητα ζημιών

Ολικές Κλοπές και Φυσικά Φαινόμενα

Σε αυξήσεις στα  ασφάλιστρα  αυτοκινήτου  προχωρούν αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες. Οι  αυξήσεις έρχονται ως «απάντηση»  στην άνοδο  του πληθωρισμού,  που ωθεί προς  τα  πάνω τις τιμές των  ανταλλακτικών και  κατά συνέπεια των επισκευών.

Τα στοιχεία  της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος δείχνουν αύξηση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων κατά 2,9% τον Μάιο του 2022 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περυσινού έτους, ενώ η αύξηση των ασφαλίστρων σε ό,τι αφορά τις συμπληρωματικές καλύψεις διαμορφώθηκε στο 4,5%. Πρόκειται για τα ασφάλιστρα που προορίζονται για καλύψεις πυρός, κλοπής, κ.ά., πέραν δηλαδή της αστικής ευθύνης που είναι η υποχρεωτική κάλυψη για όλα τα αυτοκίνητα.

Η έξαρση των Φυσικών Φαινομένων οφείλεται στην κλιματική αλλαγή η οποία δημιουργεί έντονα και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα (χιόνια, πυρκαγιές)

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν σταθερά υψηλό κόστος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Η έξαρση των κλοπών τελευταίων χρόνων στις κλοπές οφείλεται στους παρακάτω λόγους:

Στα κυκλώματα που δρουν με σκοπό την διοχέτευση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών στην Αγορά του αυτοκινήτου

Στην εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα η οποία επιτρέπει τη χρήση νέων μεθόδων στην κλοπή των αυτοκινήτων, όπως είναι η χρήση των ραδιοπομπών στα keyless αυτοκίνητα

Στο Carshortage που έχει οδηγήσει στην έλλειψη μεταχειρισμένων ανταλλακτικών στην Αγορά του αυτοκινήτου

Η παροχή των συμπληρωματικών υπηρεσιών βασίζεται στη συμμετοχή–συνεισφορά (ODfee) πολλών διαφορετικών κινδύνων (οχημάτων) για να αντιμετωπιστούν (να επισκευάσουν) τα ζημιογόνα γεγονότα με βάση την προβλεπόμενη συχνότητα καθώς και το μέσο κόστος επισκευής/αποκατάστασης της ζημιάς.

Αν συνέβαινε το αντίθετο, δηλαδή ασφαλίζαμε μόνο τα ζημιογόνα γεγονότα και συμμετείχαν στο κόστος μόνο αυτά, τότε το κόστος των συμπληρωματικών υπηρεσιών θα ήταν υπέρογκο και συνεπώς δεν θα υπήρχε και η έννοια της υπηρεσίας. Παραμένω στη διάθεσή σας.»

Ο πελάτης της εταιρείας leasing αφού δεν έχει λάβει κανένα αριθμητικό στοιχείο ακόμη αναμένει τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ξεκαθαρίζει ότι: «Εκτιμώ την φιλότιμη προσπάθεια να αιτιολογήσετε την αύξηση του μισθώματος δυστυχώς όμως συνεχίζετε να απαντάτε αόριστα με γενικότητες που περιορίζονται σε προσωπικές εκτιμήσεις και χωρίς στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ ή από αναπροσαρμογές των τιμών συντήρησης που σας έχει αποστείλει η εταιρεία κατασκευής του οχήματός μου.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποκάλυψη: Εταιρεία leasing αυξάνει τα μισθώματα από 1/1/2023
Leasing: Ποιος πληρώνει τις αντιολισθητικές αλυσίδες;
Leasing: Οι αυξήσεις τιμών στα ΙΧ «καταργούν» τις φοροαπαλλαγές!