Mobility

Το ψηφίζουν δαγκωτό αλλά απέχουν

Ελλάδα 6:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το ψηφίζουν δαγκωτό αλλά απέχουν

Mobility

Το ψηφίζουν δαγκωτό αλλά απέχουν

Mobility

Αναμφίβολα σε αυτή την περίπτωση η αποχή έχει νόημα, αφού έχει σχέση 100% με την τσέπη μας αλλά και με πιθανή ανασφάλεια που μπορούμε να έχουμε…

Advertisement
Advertisement

Κοστίζουν πολλά χρήματα και προκαλούν πονοκέφαλο με την φόρτισή τους. Όμως οι έρευνες δείχνουν ότι η πλειοψηφία του κοινού μελετά την αγορά ενός ηλεκτρικούΤο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά, με σχεδόν το 80% των αγοραστών αυτοκινήτων να εξετάζουν το ενδεχόμενο αγοράς ενός ηλεκτρικού μέχρι το 2028, σύμφωνα με την εταιρεία Cox Automotive.

Αυτή η αναμενόμενη αύξηση στο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων, ακόμα και σε αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ που δεν δείχνουν μεγάλη διάθεση να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη αυτή. Οι σκεπτικιστές των ηλεκτρικών – εκείνοι που δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα EV μέσα στους επόμενους 24 μήνες – είναι ανοιχτοί στην ιδέα εάν τα ηλεκτρικά κοστίζουν το ίδιο με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και εάν γίνουν διαθέσιμες περισσότερες δημόσιες υποδομές φόρτισης.

Advertisement
Advertisement

Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 2.557 καταναλωτές, αποκάλυψε ότι το 45% είναι σκεπτικιστές των ηλεκτρικών. Το υπόλοιπο 55% εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς EV μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Οι σκεπτικιστές ανησυχούν κυρίως για:

  • Η τιμή: Τα EV πρέπει να είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος με τα βενζινοκίνητα οχήματα.
  • Διαθεσιμότητα δημόσιας φόρτισης: Η επέκταση του δικτύου φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας.
  • Οικιακή φόρτιση: Πολλοί δεν μπορούν να φορτίσουν στο σπίτι.
  • Διάρκεια ζωής μπαταρίας και κόστος αντικατάστασης: Οι ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών και τα έξοδα αντικατάστασης είναι σημαντικές.
  • Περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς τους σκεπτικιστές αναμένεται να είναι έτοιμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό σε τρία έως πέντε χρόνια, αν και το ένα πέμπτο δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει ποτέ ένα ηλεκτρικό.

Η έρευνα σημειώνει ότι η μετάβαση από το απλό ενδιαφέρον στην αγορά εξαρτάται από την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και την πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών.

Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές εστιάζουν στην ανάπτυξη μπαταριών υψηλής απόδοσης με εξελισσόμενες χημικές ουσίες.

Η τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης, η οποία υπόσχεται βελτιώσεις στην εμβέλεια, την ταχύτητα φόρτισης και την ασφάλεια, αποτελεί βασικό τομέα ανάπτυξης.

Advertisement

Αν και η φετινή ζήτηση σε ηλεκτρικά φαίνεται να έχει μειωθεί, οι εταιρείες πιστεύουν ότι τι κλίμα θα ανακάμψει.

Και παράλληλα προσαρμόζουν τα χαρτοφυλάκιά τους για να συμπεριλάβουν πιο συμβατικά υβριδικά και plug-in υβριδικά, που θεωρούνται μεταβατικές τεχνολογίες προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Ένα σημαντικό εμπόδιο για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η έλλειψη εκπαίδευσης των καταναλωτών.

Advertisement

Για παράδειγμα, λιγότερο από το ένα τρίτο των δυνητικών αγοραστών ηλεκτρικών γνωρίζουν τις μεγάλες εγγυήσεις που δίνουν οι εταιρείες για τις μπαταρίες των αυτοκινήτων τους.