Τι απέγινε το ηλεκτρικό Kalashnikov;
MobilityΤι απέγινε το ηλεκτρικό Kalashnikov;
MobilityΠαρουσιάστηκε το 2018 με στόχο να δείξει την τεχνολογική επάρκεια της Ρωσίας με ένα εγχώριο προϊόν που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα Tesla.
Ήταν ένα καταφανώς μεγαλεπήβολο σχέδιο της Ρωσίας, πιθανότατα «πυροδοτούμενο» από την αντίστοιχη διάθεση του προέδρου Putin για επίδειξη επάρκειας και ισχύος, προκειμένου να αποδείξει πως η χώρα του δεν υστερεί σε κανένα τομέα. Συνοδεύτηκε από ακόμα μερικά μνημειώδη πρωτότυπα όπως εκείνο του τηλεκατευθυνόμενου quad που το «οδηγούσε» ένα ανδροειδές.
WHAT CAR
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έφερε την υπογραφή- εγγύηση ποιότητας και αξιοπιστίας, της εταιρείας που κατασκευάζει το πιο γνωστό ρώσικο προϊόν στον πλανήτη: το πολυβόλο ΑΚ-47 που είναι παγκοσμίως γνωστό με το επώνυμο του δημιουργού του, Mikhail Kalashnikov. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν ο ίδιος ο Kalashnikov θα ήταν περήφανος για μια τέτοια «στροφή» δημιουργικότητας από την εταιρεία του.
Προφανώς και αυτό είναι κάτι που δεν θα το μάθουμε ποτέ, μια και ο Mikhail Kalashnikov είχε αφήσει το μάταιο τούτο κόσμο από το 2013, ενώ το CV-1 όπως ονομάστηκε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρουσιάστηκε πέντε χρόνια μετά. Από την άλλη πάλι, πιθανότατα και να μην χρειαζόταν να ρωτηθεί, μια και το ηλεκτρικό Kalashnikov, έτσι ξαφνικά όπως εμφανίστηκε, εξαφανίστηκε κιόλας.
Χωρίς να διεκδικεί δάφνες σχεδίασης και πρωτοτυπίας, με μια -όχι και τόσο θετική- ομοιότητα με Moskvitch της δεκαετίας του 1970 (από αυτά που ήταν τόσο καλά σχεδιασμένα και κατασκευασμένα, που έμεναν στην παραγωγή απαράλλαχτα για πάνω από 20 χρόνια), το CV-1 σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση θα έκανε την Tesla να αισθάνεται άβολα.
Με μπαταρία 90 kWh, θα είχε ισχύ 300 ίππων και 354 χιλιόμετρα αυτονομίας, προκειμένου το CV-1 να σβήσει από το χάρτη την ιμπεριαλιστική επίθεση που εξέφραζαν τα μοντέλα της εταιρείας του Elon Musk. Η πρώτη εμφάνιση του μοντέλου έγινε το 2018 στην έκθεση όπλων και τεχνολογίας, στην Kubinka, λίγο έξω από τη Μόσχα.
Από τότε όμως, μέχρι σήμερα, έχει περάσει αρκετός καιρός και αν τώρα θεωρούμε τη «σιγή ασυρμάτου» από την εταιρεία, δικαιολογημένη λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, όλο το προηγούμενο διάστημα που μεσολάβησε μας δίνει κάθε δικαίωμα να θεωρούμε πως πέρασε όπως ήταν φυσικό χωρίς καμία εξέλιξη.
Συμπερασματικά, το CV-1, όπως και το ΑΤV με το cyborg που υποτίθεται πως το οδηγούσε, ήταν κομμάτι της προπαγάνδας για τη Ρώσικη ανωτερότητα σε επίπεδο τεχνολογίας. Ήταν ένα από αυτά που –υποτίθεται πως- κράτησαν το φρόνημα του Ρώσικου λαού ψηλά και τον ηγέτη της χώρας, πάρα πολύ ευχαριστημένο με τις ικανότητες των στελεχών του, που ανταποκρίθηκαν ιδανικά στα κελεύσματα του κράτους παρουσιάζοντας χειροπιαστές αποδείξεις επάρκειας. Τι κι αν τέσσερα χρόνια μετά, δεν έχουμε ακόμα νέα τους;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ουκρανία: Ανθρωπιστική Βοήθεια από τον Όμιλο Σαρακάκη
Στην Ουκρανία έχουν πολυβόλα και οι 6άρες της BMW (+video)
Τα ATV της Polaris στην υπηρεσία των κομάντος του στρατού