Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Kincsem Hyper-GT: To Ουγγρικό «Chaos» κινείται με υδρογόνο

Ελλάδα 5:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kincsem Hyper-GT: To Ουγγρικό «Chaos» κινείται με υδρογόνο

Mobility

Kincsem Hyper-GT: To Ουγγρικό «Chaos» κινείται με υδρογόνο

Mobility

Ένας Ούγγρος επιχειρηματίας ετοιμάζει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο supercar, έχοντας επιλέξει ως καύσιμο το υδρογόνο και ως βάση ένα παλαιότερο πρωτότυπο της Jaguar, αποφεύγοντας έτσι το “χάος” των πειραματισμών.

Advertisement
Advertisement

Ένα παλαιότερο και ιδιαίτερα όμορφο πρωτότυπο της Jaguar, η C-X75 βρίσκει τελικά μία “δεύτερη ζωή”, καθώς ένας Ούγγρος επιχειρηματίας σχεδιάζει να την χρησιμοποιήσει ως βάση για το νέο supercar που ετοιμάζει.

Ο επιχειρηματίας αυτός ονομάζεται Tibor Bak και η εταιρία του Bak Motors και σκοπεύει να κατασκευάσει 54 Kincsem Hyper-GT με κόστος γύρω στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ το καθένα.

To όνομα Kincsem προέρχεται από ένα φημισμένο ουγγρικό άλογο που είχε κερδίσει 54 από τις 54 κούρσες στις οποίες είχε συμμετάσχει στην δεκαετία του 1870. Γι’ αυτό και ο Ούγγρος επιχειρηματίας σκοπεύει να φτιάξει μόνο 54 από αυτά τα αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Στην αρχική φάση του σχεδιασμού, ο Bak ήθελε να χρησιμοποιήσει έναν V12, όμως οι περιορισμοί σε ρύπους τον υποχρέωσαν να αλλάξει ρότα. Η νέα επιλογή θα αφορά ένα μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα, ο οποίος θα λειτουργεί με καύσιμο το υδρογόνο που θα αποθηκεύεται σε μία δεξαμενή πάνω στο αυτοκίνητο με μία νέα επαναστατική τεχνολογία που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαν σε στρατιωτικές εφαρμογές.

Η νέα αυτή τεχνολογία, θα μειώσει κατά 20% το κόστος και το βάρος κατά 30% σε σύγκριση με μία αντίστοιχη τυπική διάταξη με μπαταρία. Η τεχνολογία αυτή για την αποθήκευση του υδρογόνου έχει εξελιχθεί από μία εταιρία με την ονομασία Plasma Kinetics, αλλά προστατευόταν μέχρι σήμερα από τις αμερικάνικες στρατιωτικές αρχές και δεν επιτρεπόταν η δημόσια χρήση της.

Advertisement

Στην πράξη επιτρέπει στο υδρογόνο να μεταφέρεται χωρίς να χρειάζεται να βρίσκεται υπό πίεση σε ένα ειδικά τυλιγμένο φιλμ και να απελευθερώνεται μόνο όταν έρχεται σε επαφή με το φως.


Jaguar C-X75

Advertisement

Το πλαίσιο του Ηyper GT είναι κατασκευασμένο από carbon fiber και εξελίσσεται από μία γνωστή βρετανική μάρκα, της οποίας το όνομα δεν αποκαλύπτεται ακόμα. Η εταιρία ΜcLaren Applied θα είναι υπεύθυνη για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα αποτελείται από τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε τροχό. Η ισχύς αναμένεται να ξεπερνά τους 680 ίππους.

Ο Bak συνεργάζεται με το γραφείο του πρώην σχεδιαστή της Jaguar Ian Callum, και το πρώτο αυτοκίνητο δοκιμών θα είναι έτοιμο προς τα τέλη της επόμενης χρονιάς. Το πρώτο αυτοκίνητο για πελάτη θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2025. Μέχρι εκείνη την χρονιά, η Bak Motors θα έχει προχωρήσει και στην εξέλιξη ενός SUV αλλά και ενός πολυτελούς pick-up.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Jaguar: Με νέα, δική της πλατφόρμα ηλεκτρικών
Jaguar XJ-C Restomod από την Carlex Design
Οι κακουχίες των Jaguar XF στην ταινία του James Bond (video)

Advertisement