Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Jaguar C-X95 με τεχνολογία κίνησης από αεροσκάφη

Ελλάδα 18:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Jaguar C-X95 με τεχνολογία κίνησης από αεροσκάφη

Mobility

Jaguar C-X95 με τεχνολογία κίνησης από αεροσκάφη

Mobility

Το πρωτότυπο με το οποίο η Jaguar θα μπορούσε να γιορτάσει τα 95 της χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία, χρησιμοποιεί για την οδήγησή του τεχνολογία από αεροπλάνα.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία δεν είναι τίποτα άλλο από την Jaguar C-X95, το πρωτότυπο με το οποίο η Jaguar θα μπορούσε να ισχυριστεί πως θέλει να αλλάξει τα πάντα.

Είναι το όχημα που προορίζεται για να γιορτάσει τα 95 χρόνια της ιστορίας η Jaguar στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά το έτος 2030 αλλά δεν είναι από τα επίσημα σχεδιαστήρια της εταιρείας. Είναι ένα concept που αποδίδει σε ψηφιακό σκίτσο ο Jack Liu, που εργάζεται ως σχεδιαστής αυτοκινήτων της FCA στο Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν. Όπως κάθε καλό πρωτότυπο που σέβεται τον εαυτό του, κατ’ αρχήν σε κερδίζει με την εμφάνισή του. Από εκεί και πέρα, το συγκεκριμένο έχει εφαρμοσμένες κάποιες ιδέες που πάνε την αυτοκίνηση σε μια άλλη κατεύθυνση από αυτή που έχουμε δει έως σήμερα. Σε ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, βλέπουμε ένα κομψό και χαμηλό μονοθέσιο το οποίο έχει σαφής αναφορές στη σχεδιαστική νόρμα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Jaguar. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο παραβολικό παρμπρίζ που «αγκαλιάζει» τη θέση οδήγησης, δίνοντας περιμετρική ορατότητα στον οδηγό- ο οποίος προφανώς και δεν έχει αρκετή αλλά δέχεται τη βοήθεια από τις κάμερες που είναι τοποθετημένες στην περίμετρο του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Η έλλειψη οποιουδήποτε πλευρικού πλαισίου μας επιτρέπει να δούμε την καμπίνα του οδηγού αλλά όχι τον οδηγό. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτός ο χώρος για τον οδηγό είναι τελείως κλειστός μια και προορίζεται στο να προσφέρει προστασία σε περίπτωση ατυχήματος. Αλλά χωρίς ορατές πόρτες, η είσοδος στο Jaguar C-X95 γίνεται όταν το επάνω μέρος γλιστράει ηλεκτρικά προς τα εμπρός και το «κουβούκλιο» του οδηγού ανυψώνεται. Ταυτόχρονα, ανυψώνεται και το κάθισμα στου οδηγού και όλα πάνε στη θέση τους, μόλις ο οδηγός πάρει τη θέση του πίσω από τα χειριστήρια. Μόλις φτάσει στο εσωτερικό, ο οδηγός δεν κάθεται όπως θα έπαιρνε σε ένα συμβατικό supercar, αλλά μάλλον σε μια θέση που παραπέμπει σε μονοθέσιο της F1.

Στο εσωτερικό δεν βλέπουμε απολύτως κανένα τιμόνι για ελιγμούς, αλλά αντί γι’ αυτό βρίσκουμε δύο λαβές που λειτουργούν σε μια αρχή ανάλογη αυτή των αεροσκαφών για να κατευθύνουν το αυτοκίνητο. Το πραγματικά εντυπωσιακό πρωτότυπο, έχει συνέχεια στις εκπλήξεις που κρύβει, στον τομέα της κίνησης μια και θα είναι όπως ορίζει η τρέχουσα μόδα, ηλεκτρικό αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο εκμετάλλευσης της ενέργειας από ότι έχουμε δει έως σήμερα. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό δεν υπάρχουν και πρέπει να αρκεστούμε στη φουτουριστική εικόνα που μας δίνει ο σχεδιαστής, με την ηλεκτρική εκκένωση να συνδέει τις δύο πλευρές του οχήματος κοιτώντας το από πίσω.

Advertisement

Δείτε ακόμα:

Advertisement

Ανανέωση για τη Jaguar E-Pace

H Jaguar ετοιμάζει νέο compact ηλεκτρικό SUV

Μια αγωνιστική Jaguar για λίγους

Advertisement