Αλλάζουν ολα: Οι κινητήρες βενζίνης ξαναέρχονται
Mobility
Βρισκόμαστε στην Γαλλία, για να ψηλαφίσουμε το νέο Renault Clio -το οποίο θα σας αποκαλύψουμε το απόγευμα της 8ης Σεπτεμβρίου -λόγο εμπάργκου- και εδώ καταλάβαμε απόλυτα ότι η Ε.Ε. θα κάνει πίσω σε ότι αφορά την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης…
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault – Dacia, δείχνουν ξεκάθαρα πως η υπόθεση «τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035» δεν θα ισχύσει. Γιατί αν ήταν δεδομένο το τέλος στους συμβατικούς κινητήρες -όπως και έχει ήδη αποφασιστεί- καμία εταιρεία δεν θα επένδυε δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη νέων γενιών βενζινοκινητήρων.
Και όμως, η πραγματικότητα, όπως την διαπιστώνουμε και εδώ στο Παρίσι, με τις κουβέντες που κάνουμε μα τα στελέχη των εργοστασίων, αποκαλύπτει ότι οι κατασκευαστές έχουν την πληροφόρηση εκ΄ των έσω, την οποία φυσικά δεν ανακοινώνουν. Οι επενδύσεις τους λοιπόν αποτελούν την πιο τρανή απόδειξη του οτι η παράταση της απαράδεκτης και παράλογης απαγόρευσης από την ΕΕ είναι δεδομένη.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο νέος κινητήρας που μας έδειξε η Renault, πριν λίγη ώρα εδώ στο Παρίσι. Πρόκειται για έναν σύγχρονο βενζινοκινητήρα που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όντας πιο αποδοτικός, με αυξημένη ισχύ (+15 ίππους), μεγαλύτερη ροπή (+22 Nm) και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας αυτός, εκτός από το μηχανικό του σκέλος, συνδυάζεται με το νέο υβριδικό σύστημα E-Tech δεύτερης γενιάς, με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 1,4 kWh / 280V. Έτσι, το αυτοκίνητο μπορεί ακόμα και να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε μικρές αποστάσεις, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση σε πρίζα, αξιοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας και την αποθήκευσή της στο υβριδικό σύστημα. Μιλάμε για την απόλυτη επανάσταση στους βενζινοκινητήρες, απόδοσης 160 ίππων, 89gr CO2 (δλδ 0€ Τέλη Κυκλοφορίας στην Ελλάδα) και με κατανάλωση κάτω από 4lt/100 km.

Ο νέος κινητήρας θα τοποθετηθεί στα επερχόμενα μοντέλα της Renault, από το νέο Clio Ιανουάριο 2026, και μετά, ενώ σήμερα τον έχει ήδη το νέο Dacia Bigster. Η κίνηση -στην προκειμένη περίπτωση της Renault, μίας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανιες της Ευρώπης – δείχνει ότι οι εταιρείες δεν αντιμετωπίζουν την τεχνολογία εσωτερικής καύσης ως «παρελθόν» αλλά ως σημαντικό πυλώνα της μελλοντικής τους στρατηγικής, αφού αυτό το υβριδικό πακέτο επιτρέπει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, υψηλότερη απόδοση και κυρίως ελευθερία στον οδηγό. Με άλλα λόγια, η Renault έρχεται να αποδείξει ότι ο βενζινοκινητήρας έχει ακόμα πολλά να δώσει. Και αυτό δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό. Πολλές ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες ξεκίνησαν να επενδύουν σε νέες γενιές κινητήρων βενζίνης (το diesel τέλος), γνωρίζοντας πως η αγορά – αλλά και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση – δεν είναι έτοιμες για το απόλυτο ηλεκτρικό μοντέλο το 2035.

Η εξέλιξη αυτή συνιστά ηχηρό μήνυμα. Οι εταιρείες, με τις επενδύσεις τους,ουσιαστικά προεξοφλούν την αλλαγή πλεύσης στις Βρυξέλες. Η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δεν είναι μόνο αδιέξοδη, αλλά και επικίνδυνη για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Ο νέος κινητήρας της Renault έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η εσωτερική καύση δεν έχει τελειώσει. Αντίθετα, μπαίνει σε μια νέα εποχή, πιο «καθαρή», πιο αποδοτική και τεχνολογικά πιο εξελιγμένη από ποτέ.
Μείνετε συντονισμένοι…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ελλάδα: Σε κίνδυνο να βγουν εκτός κυκλοφορίας το 45% των αυτοκινήτων
Θα καταδικαστεί η Ελλάδα για τα μεταχειρισμένα της;
Το δράμα μας από την πρώτη κιόλας του Σεπτέμβρη