Live Κίνηση
Περισσότερα
Dacia-Renault

Το Dacia Duster με υγραέριο στην Ελλάδα (+τιμές)

Ελλάδα 8:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Dacia Duster με υγραέριο στην Ελλάδα (+τιμές)

Dacia-Renault

Το Dacia Duster με υγραέριο στην Ελλάδα (+τιμές)

Dacia-Renault

To Dacia Duster με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100hp στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG), ξεκίνησε τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά.

Advertisement
Advertisement

Πιο συγκεκριμένα, το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe, που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται, στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG).

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου ECO-G έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τoν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Στην περίπτωση του νέου Duster με τον κινητήρα αυτό, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνάνε τα 111-112 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (121-122 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης). Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του καυσίμου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα («καίει» σχεδόν 5 ευρώ/100 km.), ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.

Advertisement
Advertisement

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 130 PS

Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα ECΟ-G του Duster είναι η αυτονομία. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων LPG.

Advertisement

Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) προσφέρει στο Duster με κινητήρα ECO-G μια μεγάλη αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών.

Advertisement

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG (η ενσωμάτωση του συστήματος γίνεται απευθείας στο εργοστάσιο). Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.

Η Dacia προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του Duster που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα.

Advertisement

Οι τιμές των εκδόσεων του Duster με κινητήρα ECO-G είναι οι ακόλουθες:

  • Duster 1.0 TCe 100hp ECO-G Ambiance 4×2: 14.180€
  • Duster 1.0 TCe 100hp ECO-G Sportive 4×2: 15.650€
  • Duster 1.0 TCe 100hp ECO-G Prestige 4×2: 16.450€

Το Dacia Duster κυκλοφορεί ως υγραεριοκίνητο (LPG) και σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων, με τις ακόλουθες τιμές εκδόσεων:

  • Duster 1.6 SCe 115hp Ambiance 4×2 LPG: 14.480€
  • Duster 1.6 SCe 115hp Sportive 4×2 LPG: 15.950€
  • Duster 1.6 SCe 115hp Prestige 4×2 LPG: 16.750€