Live Κίνηση
Περισσότερα
Cupra 2022

CUPRA Born: Φτιαγμένο για δυνατές οδηγικές συγκινήσεις

Ελλάδα 3:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

CUPRA Born: Φτιαγμένο για δυνατές οδηγικές συγκινήσεις

Cupra 2022

CUPRA Born: Φτιαγμένο για δυνατές οδηγικές συγκινήσεις

Cupra 2022

H ηλεκτροκίνηση δεν αφαιρεί την χαρά της οδήγησης. Και το νέο CUPRA Born με πανταχού παρόν το αγωνιστικό DNA της μάρκας είναι η καλύτερη απόδειξη.

Advertisement
Advertisement

Επιδόσεις, στιλ και οικολογική ευαισθησία. Αυτό είναι το τρίπτυχο που θέλει να ακολουθήσει πιστά η  CUPRA περνώντας στην ηλεκτρική εποχή της. Και για να το επιτύχει αυτό στρέφεται στην μακρά ιστορία της γεμάτη από μοναδικές αγωνιστικές επιτυχίες και το προσαρμόζει στις απαιτήσεις του σήμερα, με ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για ανήσυχα πνεύματα και οδηγούς που απολαμβάνουν την χαρά ενός σπορ αυτοκινήτοου.

Έτσι και με το Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, η CUPRA προσφέρει κορυφαία τεχνολογία και μηχανολογικές λύσεις, για δυνατές οδηγικές εμπειρίες. Σε συνδυασμό με την δυναμική σχεδίαση και ένα στιβαρό πλαίσιο που ξεχωρίζει στην κατηγορία του, το νέο CUPRA Born είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σφύζει από ενέργεια και υψηλή οδηγική τεστοστερόνη.

Και όλα αυτά με ουδέτερο αποτύπωμα σε CO2, με την εταιρία να χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εφοδιασμού του αυτοκινήτου. Το νέο Born είναι σχεδιασμένο στην Βαρκελώνη και η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο του Zwickau στην Γερμανία, με τα υψηλότερα κατασκευαστικά στάνταρ και τα πιο αυστηρά ποιοτικά κριτήρια.

Advertisement
Advertisement

Για την κίνησή του χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα, το οποίο προσφέρει μία σπορ διάσταση στην οδήγηση, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα εξελιγμένη ανάρτηση και το μοναδικό πλεονέκτημα της κίνησης στους πίσω τροχούς.

Διατίθεται σε εκδόσεις με κινητήρες απόδοσης 150 ίππων και 310 Nm ροπής, ή 204 ίππων και 310 Νm ροπή. Η πρώτη έκδοση συνοδεύεται από μπαταρία των 45 kWh με αυτονομία έως 395 χιλιόμετρα και 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα. Ενώ η έκδοση με τους 204 ίππους εφοδιάζεται με μπαταρία των 58 kWh με αυτονομία έως 424 χιλιόμετρα και το 0-100 χλμ/ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα.

Advertisement

Yπάρχει επίσης και το πακέτο επιδόσεων e-boost με απόδοση στους 231 ίππους και 310 Νm ροπής. Η συγκεκριμένη εκδοχή διατίθεται με δύο διαφορετικές επιλογές σε μπαταρίες, μία στις 77 kWh με αυτονομία στα 540 χιλιόμετρα και 0-100 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. Και μία με μπαταρία στις 58 kWh με αυτονομία στα 424 χιλιόμετρα και το 0-100 χλμ/ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα. Η έκδοση e-boost διατίθεται με μεγαλύτερα εμπρός φρένα και στάνταρ ζάντες των 19 ιντσών.

Advertisement

Η μπαταρία είναι σύγχρονης τεχνολογίας ιόντων λιθίου, υδρόψυκτη για καλύτερη απόδοση σε όλες τις συνθήκες και τοποθετημένη χαμηλά και στο κέντρο του πλαισίου ώστε να εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, ισομερή κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες ενώ λειτουργεί και ως δομικό στοιχείο του αμαξώματος για μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερη απόκριση στην γρήγορη οδήγηση.

Η μέγιστη αυτονομία που μπορεί να επιτύχει ένα CURA Born με την μεγάλη μπαταρία φθάνει έως και τα 540 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Advertisement

Για να γίνει αυτό, οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας της μπαταρίας, με στόχο να την διατηρεί πάντα στην σωστή θερμοκρασία ώστε να έχει σταθερά την ίδια υψηλή απόδοση.

Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση, σε μεγάλο ταχυφορτιστή DC ρεύματος στα 170 kW μπορεί να αποκτήσει έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις 7 λεπτά. Στην ίδια συνθήκη μπορεί να φθάσει από το 5% έως το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 35 λεπτά. Μπορεί επίσης να φορτίσει σε οικιακό δίκτυο στα 11 KW και σε δημόσιο φορτιστή ρεύματος DC έως 170 KW.

To CURA Born  υποστηρίζει και πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης μέσω του συστήματος Drive Profile. Tα προγράμματα αυτά είναι τα Range (για μεγαλύτερη αυτονομία), Comfort, Performance (βελτιώνει τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου), Ιndividual και Cupra (διατίθεται μόνο με το e-Boost).

Πέρα από το εξελιγμένο ηλεκτρικό υπόβαθρο, το CURA Born  χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο πλαίσιο, το MEB του ομίλου VW, το οποίο στην περίπτωση του Born είναι 15 χιλιοστά χαμηλότερο εμπρός και 10 χιλιοστά πίσω, έτσι ώστε να αποκτήσει πιο σπορ χαρακτηριστικά στην οδήγηση.

Ιδιαίτερα εξελιγμένες και προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης είναι και οι αναρτήσεις, ενώ διατίθεται και το πιο σπορ πλαίσιο DCC με σπορ αναρτήσεις.

Βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης με πολύ καλύτερη αίσθηση και πλήρη έλεγχο στον οδηγό, ενώ το το εξελιγμένο ESC Sport και τα αναβαθμισμένα φρένα δημιουργούν μία καθαρά σπορ οδηγική εμπειρία.

Οι ζάντες των 18 έως 20 ιντσών διαθέτουν αποκλειστικά σχήματα για το CURA Born με πολύ όμορφα και αεροδυναμικά σχέδια, ενώ και τα φαρδιά ελαστικά προσθέτουν πέρα από την εικόνα και ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε είδους δρόμο, δίνοντας στον οδηγό την σιγουριά ότι οδηγεί ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, με το DNA και την μεγάλη αγωνιστική παράδοση της ισπανικής εταιρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Cupra Born (+τιμές)
Τι σχέση έχουν τα καθίσματα του Cupra Born με την Μεσόγειο;
Η Cupra εμπιστεύτηκε την εξέλιξη του Born σε οδηγούς αγώνων