Live Κίνηση
Περισσότερα
AUDI 2022

Audi Q4 e-tron: Σπορ αίσθηση στα ηλεκτρικά SUV

Ελλάδα 19:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Audi Q4 e-tron: Σπορ αίσθηση στα ηλεκτρικά SUV

AUDI 2022

Audi Q4 e-tron: Σπορ αίσθηση στα ηλεκτρικά SUV

AUDI 2022

Τα νέα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tronδεν φέρνουν απλώς την ηλεκτρική επανάσταση στην κατηγορία τους αλλά συνδυάζουν και μία μοναδική σπορ οδηγική ευχαρίστηση σε συνδυασμό με premium άνεση και πολυτελή χαρακτήρα.

Advertisement
Advertisement

Θέλοντας να κάνει την ηλεκτροκίνηση πολύ πιο προσιτή και οικονομική σε ένα ευρύτερο κοινό, η Audi δημιουργεί το πρώτο compact ηλεκτρικό της SUV, συνδυάζοντας ένα πολύ εντυπωσιακό σχέδιο με μία μοναδική αίσθηση ποιότητας αλλά και σπορ οδηγικής συμπεριφοράς.

Για να το επιτύχει αυτό εφοδίασε το νέο Q4 e-tron με ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ παράλληλα το εφοδίασε με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις που του προσδίδουν έναν σπορ χαρακτήρα στον δρόμο.

Tο Q4 e-tron και το Q4 Sportback e-tron διαθέτουν ότι πιο μοντέρνο υπάρχει σε ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες και συστήματα ελέγχου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται πάντα η υψηλότερη δυνατή απόδοση και τα κορυφαία χαρακτηριστικά που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση σε μία νέα και πολύ πιο ελκυστική αίσθηση στην οδήγηση.

Advertisement
Advertisement

Τα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με ισχύ 170 PS (125 kW) και 204 PS (150 kW) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, αποκτώντας έτσι χαρακτηριστικά τετρακίνησης quattro.

Η μέγιστη ισχύς 299 PS (220 kW), εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα.

Advertisement

Iδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στην τοποθέτηση της μπαταρίας, η οποία βρίσκεται κάτω από τον χώρο των επιβατών. Οι μηχανικοί της εταιρίας την έχουν τοποθετήσει όσο πιο χαμηλά γίνεται στο αμάξωμα, εξασφαλίζοντας έτσι ότι θα υπάρχει χαμηλό κέντρο βάρους και η ιδανική κατανομή του φορτίου σε κάθε άξονα σε ποσοστό 50:50.

Advertisement

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η σχεδίαση της ανάρτησης που ακολουθεί την φιλοσοφία κάθε μοντέρνου Audi . Διαθέτει γόνατα McPherson εμπρός και μία πολύ εξελιγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η εμπρός ανάρτηση είναι στηριγμένη πάνω σε ένα ξεχωριστό υποπλαίσιο για καλύτερη λειτουργία και μόνωση του δρόμου ενώ τα φαρδιά μετατρόχια στα 1.587 χιλιοστά εμπρός και 1.565 χιλιοστά πίσω, δημιουργούν ένα όχημα που “πατάει” σωστά στον δρόμο και είναι ξεκάθαρα πιο σίγουρο και ασφαλές στις υψηλές ταχύτητες και με καλύτερο έλεγχο στις στροφές.

Advertisement

Παράλληλα τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron διαθέτουν τροχούς από 19 έως 21 ίντσες. Εκτός από τη βασική έκδοση, είναι όλες κατασκευασμένες από αλουμίνιο και κάθε μέγεθος περιλαμβάνει ιδιαίτερα αεροδυναμικά σχέδια.

Στην διάσταση των 20 ιντσών, δύο τροχοί προέρχονται από την Audi Sport GmbH, η οποία έχει σχεδιάσει και τις τέσσερις επιλογές των 21 ιντσών. Ένα από αυτά έρχεται σε ματ μπρονζέ φινίρισμα, ένα άλλο σε γκρι πλατίνα. Ο τρίτος είναι ένας τροχός Aero, ο οποίος καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό με μαύρα πλαστικά ένθετα.

Πολύ προσεγμένα είναι και τα φρένα, ένα τομέας όπου πάντα η Audi  ξεχώριζε με την απόδοσή τους. Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα υπάρχουν μεγάλα δισκόφρενα εμπρός, ενώ πίσω διατίθενται εξελιγμένης τεχνολογίας ταμπούρα.

Η επιλογή αυτή για τα πίσω φρένα είναι ιδιαίτερα έξυπνη, καθώς τα φρένα αυτά έχουν πολύ χαμηλότερες φθορές μικρότερες ανάγκες συντήρησης και αντέχουν στην διάβρωση. Μάλιστα επειδή πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τα φρένα των τροχών έχουν μικρή χρήση σε καθημερινή οδήγηση, καθώς οι περισσότερες επιβραδύνσεις γίνονται με τον ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι πέρα από το φρενάρισμα υπάρχει και ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και παράλληλη φόρτιση της μπαταρίας, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία και μειώνοντας την καταπόνηση των φρένων.

Οι αγοραστές του Q4 e-tron έχουν στην διάθεσή τους προαιρετικά μία σπορ ανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά χαρακτηριστικά και είναι στάνταρ στην έκδοση S-Line. Υπάρχει επίσης και το σύστημα Audi Drive Sellect με πέντε προγράμματα λειτουργίας, “comfort”, “auto”, “efficiency”, “individual” και “dynamic”. Υπάρχει επίσης και η επιλογή “range” μέσω της οποίας ο οδηγός επιλέγει να λειτουργεί το αυτοκίνητό του με την μέγιστη δυνατή οικονομία για μεγαλύτερη αυτονομία.

Η Audi προσφέρει το πακέτο “dynamic plus” η οποία διαθέτει ρυθμιζόμενη ανάρτηση, για ακόμα περισσότερη άνεση και εξελιγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Τα αμορτισέρ σε αυτή την  περίπτωση μεταβάλλουν σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά λειτουργία τους μέσα σε χρόνο των 5 μιλισεκόντ, προσφέροντας κορυφαία χαρακτηριστικά λειτουργίας και μοναδική αίσθηση στην σπορ οδήγηση.

Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία διατίθενται ως στάνταρ από την αρχική έκδοση. Μεταξύ αυτών υπάρχουν συστήματα όπως το adaptive cruise assist το οποίο προσδίδει στα νέα Q4 e-tron χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, για μεγαλύτερη ασφάλεια και περισσότερη άνεση και ξεκούραστη οδήγηση.

Συνολικά, η Audi καταφέρνει να παρουσιάσει ένα κορυφαίας τεχνολογίας και απόδοσης compact ηλεκτρικό SUV το οποίο εντυπωσιάζει με την σχεδίασή του και την σπορ οδηγική του παρουσία, συνδυάζοντάς την με μία premium άνεση και πολυτέλεια, πιστή στην παράδοση της γερμανικής εταιρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q4 e-tron: Κορυφαία αισθητική και καινοτόμες τεχνολογίες
Audi Q4 e-tron Sportback: H sport πλευρά των premium ηλεκτρικών SUV
Audi Q4 e-tron – Q4 Sportback e-tron: Καινοτόμες λύσεις για οδηγική απόλαυση