Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Audi 2021-1

Audi Q4 e-tron: Μια νέα αντίληψη για τα ηλεκτρικά SUV

  • newsautoteam

Eυέλικτα και αποτελεσματικά σε κάθε χρήση, με εντυπωσιακή εμφάνιση και δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά τα Αudi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron δημιουργούν αίσθηση στα σύγχρονα ηλεκτρικά SUV.

Για το πρώτο compact SUV της Audi έρχεται γεμάτο στιλ και τεχνολογική αυτοπεποίθηση να ανοίξει τις πόρτες της ηλεκτροκίνησης και σε ένα πιο ευρύ κοινό με πιο προσιτή τιμή και ένα αμάξωμα που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες μετακίνησης και το lifestyle των σύγχρονων καταναλωτών.

Με το νέο Q4 e-tron και το πιο σπορ Q4 Sportback e-tron, η Audi δημιουργεί δύο εξαιρετικά δείγματα της κατασκευαστικής της αντίληψης, με μοναδική σχεδιαστική προσέγγιση, κορυφαία πρακτικότητα στο σαλόνι, μεγάλους χώρους και ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στην τεχνολογία της κατηγορίας τους. Όλα αυτά πάνω σε ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρικό πακέτο κίνησης, με πολύ υψηλή απόδοση, κορυφαίες επιδόσεις και μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα.

Τα δύο μοντέλα διατίθενται σε δύο εκδόσεις μπαταριών και τρεις εκδόσεις ισχύος των ηλεκτροκινητήρων. Η συμπαγής μπαταρία για το Q4 35 e-tron έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο), ενώ οι τιμές για τη μεγάλη μπαταρία στο Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro είναι 77 (82) kWh.

Τα δύο μικρότερα μοντέλα, το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron εφοδιάζονται με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς, με ισχύ στους 170 ίππους και 204 ίππους αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής έκδοση Q4 50 e-tron quattro εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, κάτι που προσδίδει χαρακτηριστικά τετρακίνησης στην συγκεκριμένη έκδοση.

Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της μετάδοσης της κίνησης και αποδίδουν μέγιστη ισχύ στους 299 ίππους με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα.

Έχοντας ως στόχο την μέγιστη δυνατή ενεργειακή απόδοση και την μεγαλύτερη αυτονομία, ο κινητήρας που βρίσκεται στον εμπρός άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν το σύστημα αναγνωρίζει ότι υπάρχει ανάγκη, είτε στην περίπτωση που ο οδηγός ζητήσει πλήρη ισχύ είτε σε περίπτωση που χρειαστεί να εμπλακεί η τετρακίνηση σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση.

Το ηλεκτρικό σύστημα της Audi διαθέτει επίσης και ένα πολύ έξυπνο και αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την οδήγηση και την πέδηση, το οποίο εκτός των άλλων ενσωματώνει και στοιχεία από το σύστημα πλοήγησης και τοπογραφικά δεδομένα έτσι ώστε να αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες για ανάκτηση της ενέργειας που προσφέρει η διαδρομή.

Η προαιρετική αντλία θερμότητας χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό. Αυτό συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού ενεργειακής απόδοσης, ειδικά σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Τόσο το Q4 e-tron όσο και το Q4 Sportback e-tron έχουν την δυνατότητα να φορτιστούν με διάφορους τρόπους και επίπεδα ισχύος, τόσο με συνεχές όσο και εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι μπαταρίες τους μπορούν να δεχθούν έως και 7,4 kW φόρτιση AC και έως 100 kW όταν χρησιμοποιείται φόρτιση HPC (φόρτιση υψηλής ισχύος) με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει έως και 11 kW με AC και έως και 125 kW με HPC.

Μία ακόμα ιδιαιτερότητα των νέων ηλεκτρικών Αudi είναι η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας ανάμεσα στους δύο άξονες με τέτοιο τρόπο ώστε να καταλαμβάνουν τον μικρότερο δυνατό χώρο και να μην επεμβαίνουν στην ευρυχωρία του σαλονιού η οποία χάρη και στην απουσία κεντρικού τούνελ είναι πραγματικά κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ένα ακόμα σημείο στο οποίο έχει δοθεί μεγάλη έμφαση είναι η σωστή κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες κάτι που σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους εξασφαλίζουν σπορ οδηγικό χαρακτήρα στο νέο Q4 e-tron.

Ένας ακόμα τομέας που ξεχωρίζουν οι δύο εκδόσεις του νέου Q4 e-tron είναι και η μεγάλη αυτονομία τους. Για παράδειγμα το Q4 40 e-tron έχει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Χάρη στη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να φορτίσει αρκετή ενέργεια για να διανύσει περίπου 130 χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 10’. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγξει τη φόρτιση ή και τον κλιματισμό εξ αποστάσεως, από το smartphone του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σύστημα Quattro στο νέο Audi Q4 e-tron
Πέντε σημεία που το νέο Audi Q4 e-tron ξεχωρίζει
Οι επιδόσεις του νέου Audi Q4 e-tron

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto