Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιά είναι η Zeekr;

Ελλάδα 15:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(29) "Ποιά είναι η Zeekr;"
    

Ποιά είναι η Zeekr;

ΝΕΑ

Η Zeekr συστήνεται στην αγορά της γηραιάς ηπείρου ως sub-brand του κολοσσού Geely με ευρωπαϊκά γονίδια, χάρη στο σχεδιαστικό κέντρο στο Gothenburg της Σουηδίας με επικεφαλής τον πρώην chief designer της Audi, Stefan Sielaff.

Advertisement
Advertisement

H Geely είναι μια σχετικά νέα εταιρεία στον χώρο της αυτοκίνησης, που μετρά μόλις 30 χρόνια ζωής. Το νεαρό της ηλικίας δεν φαίνεται ικανό να την εμποδίσει να φτάσει το 2024 τις 3 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως, ούτε να μετριάσει τις βλέψεις της, έχοντας θέσει ξεκάθαρο στόχο τις 5 εκ. πωλήσεις μέχρι το τέλος του 2027.

Έχει 7.000 εργαζόμενους στο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης, έχει καταθέσει περισσότερες από 5.800 πατέντες, κατασκευάζει in-house μπαταρίες, chip, λογισμικά, ηλεκτροκινητήρες, μέχρι και… δορυφόρους – ώστε να παρέχει παγκόσμιες υπηρεσίες Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) και επικοινωνιών, ιδιαίτερα για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητά της.

Στην Ευρώπη γίνεται γνωστή το 2010 όταν και εξαγοράζει έναντι 1,8 δις δολαρίων τη Volvo. Το σοκ είναι μεγάλο: Οι Κινέζοι πατούν πόδι στην ευρωπαϊκή αγορά, προκαλώντας σεισμική μετατόπιση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Τη Volvo δεν την απορροφά, ούτε την μεταλλάσσει. Αντίθετα αφομοιώνει το know-how σε ασφάλεια και σχεδιασμό και την καθοδηγεί στο δρόμο του εξηλεκτρισμού. Το 2017 συνεχίζει την επιθετική πολιτική, αποκτώντας το πλειοψηφικό μερίδιο της παραπαίουσας Lotus, κερδίζοντας αυτή τη φορά τεράστια γνώση στην τεχνολογία σύνθετων και ελαφριών υλικών.

Advertisement
Advertisement

Και το 2021 ιδρύει την Zeekr, ένα sub-brand στην κατηγορία premium με κέντρο βάρους τις επιδόσεις, την πολυτέλεια και την τεχνολογία. Στο ακρωνύμιο το ZE (Zero) αντιπροσωπεύει το σημείο εκκίνησης άπειρων δυνατοτήτων, το E (Evolving the Electric Era) την εξέλιξη της ηλεκτρικής εποχής και το KR (Krypton) ένα σπάνιο αέριο που εκπέμπει φως όταν ηλεκτρίζεται. Λέγεται πως δεν υπάρχει παρθενογένεση. Η Zeekr αποτελεί την καλύτερη απόδειξη, καθώς η αλληλουχία των βημάτων που ακολουθήθηκαν πιστοποιούν πως η Geely έχει ανέκαθεν πλάνο, το οποίο και εκτελεί μεθοδικά, με συνέπεια και ακρίβεια.

Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα η Zeekr συστήνεται στο ευρωπαϊκό κοινό δια στόματος του CEO Ευρώπης, Lothar Schupet, ως «η δύναμη ενός γίγαντα με ευρωπαϊκή ψυχή». Ο συνδυασμός τεχνολογίας, απτής ποιότητας και πολυτέλειας της επιτρέπει να ξεφεύγει από τα στερεότυπα των κινεζικής καταγωγής οχημάτων και να κοιτά κατάματα την αυτοκινητοβιομηχανία της γηραιάς ηπείρου.

«BMW και Mercedes» ορίζει σαν ανταγωνιστές ο κ. Schupet έχοντας τις πλάτες ενός σχεδιαστικού κέντρου στη Σουηδία με Ευρωπαίους designer. Αλλά και σε επίπεδο τεχνολογίας, τα λόγια του δεν εμπεριέχουν ίχνος έπαρσης ή άγνοιας κινδύνου. Η Geely είναι ο πρώτος όμιλος στον κόσμο με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 στη μαζική παραγωγή, πρώτος στην ενσωμάτωση ηλεκτρικού συστήματος 900V, με ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 90,04%, ενώ δεν δείχνει σε καμία περίπτωση δογματικά προσκολλημένoς στην ηλεκτροκίνηση.

Advertisement

«Σε χίλιους οδηγούς, έχουμε 1.00 πιθανά σενάρια», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος του ερευνητικού ινστιτούτου, Ren Xiangfei, «και εμείς επενδύουμε σε πολλαπλά ενεργειακά σενάρια -υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες, e-μεθανόλη και υδρογόνο». Στο τελευταίο πάντως βλέπει αρκετούς περιορισμούς σε αποθήκευση, κόστος και ασφάλεια, που το καθιστούν κατάλληλο μόνο για επαγγελματικά οχήματα.

Παράλληλα δηλώνει «ακόμα και αύριο» έτοιμος για μαζική παραγωγή πλήρους αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 5, επισημαίνοντας πως «δεν κωλυσιεργεί η τεχνολογία, αλλά η συντηρητική νομοθεσία», ενώ δεν διστάζει να υποσχεθεί εντός των επόμενων ετών ακόμα και τη λύση στο θέμα που τείνει να γίνει ο μονόκερος της ηλεκτροκίνησης, την ενσωμάτωση μπαταριών solid state. Σχεδιασμένων και κατασκευασμένων in-house φυσικά…


EΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη: Γιατί καθυστερεί η η παραγωγή τους;

H BYD εξελίσσει καινούργιο κινητήρα που είναι μπόξερ

Το Audi Q5 τώρα ακόμα πιο προσιτό


Advertisement