Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Νέα μοντέλα με θερμικό κινητήρα και μετά το 2030

Ελλάδα 4:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(96) "Stellantis: Νέα μοντέλα με θερμικό κινητήρα και μετά το 2030"
    

Stellantis: Νέα μοντέλα με θερμικό κινητήρα και μετά το 2030

ΝΕΑ

Η Stellantis εγκαταλείπει τον αρχικό στόχο της να διαθέτει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2030 και έπειτα.

Advertisement
Advertisement

Όπως επιβεβαίωσε ο Ζαν-Φιλίπ Εμπαρατό, Επιχειρησιακός Διευθυντής του Ομίλου Stellantis στην Ευρώπη, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο (2025), η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2030.

Τώρα, ένα δημοσίευμα στο ιστολόγιο Mopar Insiders επανέρχεται στο θέμα. Σύμφωνα με αυτό, η απόφαση σηματοδοτεί την απομάκρυνση από τη φιλοδοξία των στελεχών της να κατασκευάζει ο Όμιλος μόνο αμιγώς ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα από το 2030 και έπειτα, όπως προέβλεπε το στρατηγικό πρόγραμμα «Dare Forward 2030».

Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι οι άνθρωποί του πλέον προσανατολίζονται σε μια πιο ευέλικτη στρατηγική που θα περιλαμβάνει τόσο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όσο και με εξηλεκτρισμένο θερμικό κινητήρα αλλά και με συμβατικής τεχνολογίας μοτέρ εσωτερικής καύσης.

Advertisement
Advertisement

Ο βασικός λόγος της μεταστροφής πολιτικής από μέρους της Stellantis οφείλεται κυρίως στη διαμορφωμένη πραγματικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς. Ως γνωστόν, σε πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου η ζήτηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι αυτή που αναμενόταν αρχικά.

Επιπλέον, για όσα κυκλοφορούν ήδη, η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης παραμένει ανεπαρκής, η τιμή αγοράς αυτών των μοντέλων διατηρείται υψηλή και ο ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές εντείνεται, καθώς αυτοί διαθέτουν φτηνότερα οχήματα.

Επίσης, το υψηλό κόστος εξέλιξης και παραγωγής επηρεάζει σημαντικά το περιθώριο κέρδους των ευρωπαϊκών εταιρειών.

Advertisement

Ο Αντόνιο Φιλόζα, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, επαναξιολόγησε την προηγούμενη επιθετική επιχειρηματική στρατηγική επιλογή του προκατόχου, του Κάρλος Ταβάρες.

Πλέον, επέλεξε την υιοθέτηση ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου το οποίο ονομάστηκε «Multi-Powertrain».  Αυτό προλαμβάνει τη διάθεση των μοντέλων των εταιρειών που αποτελούν τη Stellantis με όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες κίνησης -αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά και Plug-in υβριδικά οχήματα.

Advertisement

Όπως ανακοινώνουν, στόχος είναι να διατηρηθεί η ισορροπία ανάμεσα στις ανάγκες των πελατών και τη βιωσιμότητα του Ομίλου.

Ο Ζαν-Φιλίπ Εμπαρατό χαρακτήρισε «ανέφικτη» την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέπεται από το 2035 η πώληση μόνο καινούργιων οχημάτων μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως τόνισε, πλέον αντί για μια απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Stellantis επιλέγει τη σταδιακή προσαρμογή και την τεχνολογική ευελιξία.

Advertisement

Έτσι, ο Όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα άλλων κατασκευαστών –όπως η Ford, η Mercedes-Benz και η Volvo– που έχουν αναθεωρήσει το αρχικό πρόγραμμα και ρυθμό μετάβασής τους στην ηλεκτροκίνηση.

Ωστόσο, παρά την εγκατάλειψη του αρχικού στόχου της, η Stellantis συνεχίζει να επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη αυτής της προοπτικής.

Το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στην Ισπανία και η στρατηγική συνεργασία με τον κινεζικό Όμιλο Leapmotor στοχεύουν στη μείωση του κόστους και στην προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων σε πιο προσιτές τιμές.

Τέλος, όπως ανακοινώνουν, παραμένει αμετάβλητο το όραμα των στελεχών της για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2038. Όμως, τώρα, η προσπάθεια για την επίτευξη αυτού του σκοπού θα περιλαμβάνει περισσότερες τεχνολογικές εφαρμογές και όχι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τα Tesla γίνονται φθηνότερα δια της… πλαγίας

Νέος ΚΟΚ: Πάνω από 2.000 παραβάσεις για μη χρήση κράνους

Σπάνια, λευκή Ferrari Testarossa Monospecchio δημοπρατείται