Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ευρωπαϊκή Ένωση: Εξετάζει οχήματα κατηγορίας e-car για την Ευρώπη

Ελλάδα 20:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(116) "Ευρωπαϊκή Ένωση: Εξετάζει οχήματα κατηγορίας e-car για την Ευρώπη"
    

Ευρωπαϊκή Ένωση: Εξετάζει οχήματα κατηγορίας e-car για την Ευρώπη

ΝΕΑ

Όπως έγινε γνωστό, οι ιθύνοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προετοιμάζουν το πλαίσιο για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας μικρών οχημάτων, στα πρότυπα της Ιαπωνίας.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρώπη θα γίνει.. Ιαπωνία, αναφορικά με τα μικρών διαστάσεων προσιτά οχήματα πόλης. Πρόκειται για τα λεγόμενα «Kei cars» τα οποία έχουν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές.

Στελέχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν εισηγηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση να επιτραπεί η δημιουργία αντίστοιχων μοντέλων και στη Γηραιά Ήπειρο, τα οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο, στην Ε.Ε. προετοιμάζουν το έδαφος για αυτό το ενδεχόμενο. Η νέα κατηγορία, που θα ονομάζεται «e-car», εντάσσεται σε μια ευρύτερη πρωτοβουλία για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Advertisement
Advertisement

Σκοπός είναι να μειωθεί η εξάρτησή της από εισαγωγές οχημάτων και λοιπών απαραίτητων εξαρτημάτων, κυρίως από την Κίνα

Όπως αναφέρεται, ο στόχος της Ε.Ε. είναι σαφής: Να κατασκευάζονται αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα με τιμή πώλησης περίπου στις 15.000 ευρώ, ώστε η ηλεκτροκίνηση να γίνει πραγματικά προσιτή.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, χαρακτήρισε το σχέδιο ως «πρωτοβουλία για προσιτή κινητικότητα». Ωστόσο, πίσω από αυτό κρύβεται και μια στρατηγική στόχευση: Η Ευρώπη θέλει να αναπτύξει τη δική της απάντηση στα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

Advertisement

Η έμπνευση για το νέο σχέδιο προέρχεται από την Ιαπωνία, όπου τα λεγόμενα «Kei Cars» αποτελούν το ένα τρίτο των συνολικών ετήσιων πωλήσεων καινούργιων οχημάτων στη χώρα.

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για μοντέλα με περιορισμένες διαστάσεις και απόδοση. Το μήκος τους απαγορεύεται να ξεπερνά τα  3,4 μέτρα, έχουν κινητήρα έως 660 κ. εκ. και μέγιστη απόδοση έως 64 ίππους. Αυτά, προορίζονται κυρίως για την ιαπωνική αγορά.

Advertisement

Η φιλοσοφία παραγωγής τους βασίζεται στην απλότητα, την αποδοτικότητα και το χαμηλό κόστος, στοιχεία που η Ευρώπη φιλοδοξεί να υιοθετήσει στη νέα ηλεκτρική εποχή που διανύουμε.

Τα τελευταία χρόνια, η παραγωγή προσιτών μοντέλων έχει μειωθεί δραματικά στην ήπειρό μας.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η νέα κατηγορία «e-car» θα προβλέπει τη δημιουργία οχημάτων με μήκος μεταξύ 3.500-3.800 χλστμ. και βάρος περίπου ενός τόνου.

Advertisement

Στα σχέδια της Ε.Ε. υπολογίζεται ότι αυτά θα υπάρχουν δύο εκδόσεις: Μία για αποκλειστικά αστική χρήση και ισχύ 40-50 ίππους και μία με ελαφρώς ισχυρότερη απόδοση, η οποία θα επιτρέπεται να κινείται και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Ένα από τα βασικά ζητήματα αφορά στις προδιαγραφές ασφαλείας των εν λόγω οχημάτων. Από το 2024, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλλει τον καινούργιο Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας ο οποίος απαιτεί πληθώρα υποχρεωτικών συστημάτων υποβοήθησης και προειδοποίησης του οδηγού («ADAS»), τα οποία αυξάνουν σημαντικά το κόστος παραγωγής και πώλησης.

Όμως, για να επιτύχει το νέο σχέδιο θα πρέπει να υπάρξει εξισορρόπηση μεταξύ ασφάλειας και οικονομικής βιωσιμότητας και να αναθεωρηθεί η υποχρεωτικότητα του Κανονισμού γι’ αυτά τα οχήματα.

Προς το παρόν, τα στελέχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζουν την πρόταση για την κατηγορία «e-car» με συγκρατημένη αισιοδοξία.

Παρά τη θετική υποδοχή της πολιτικής βούλησης, οι κατασκευαστές ζητούν σαφές πλαίσιο και γρήγορη λήψη αποφάσεων, καθώς ακόμη δεν έχουν καθοριστεί συγκεκριμένα τεχνικά όρια ή φορολογικές ρυθμίσεις.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Από σήμερα η Changan στην Ελλάδα

Δοκιμή: Jeep Avenger 4xe

Σουμάχερ: Κίνδυνος για διαρροή ευαίσθητου υλικού