Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Volkswagen φέρνει επανάσταση στα ηλεκτρικά GTI

Ελλάδα 23:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(77) "Η Volkswagen φέρνει επανάσταση στα ηλεκτρικά GTI"
    

Η Volkswagen φέρνει επανάσταση στα ηλεκτρικά GTI

ΝΕΑ

Η Volkswagen ετοιμάζει μικρά σπορ ηλεκτρικά κάτω των 25.000 ευρώ, με πιθανό μυστικό όπλο τους νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Η πολυαναμενόμενη Electric Urban Car Family της VW θα λανσαριστεί το 2026 με τέσσερα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα: VW ID.Polo, ID.Cross, Skoda Epiq και Cupra Raval.

Με τιμή εκκίνησης κάτω από 25.000 ευρώ, ο όμιλος στοχεύει να καλύψει το κενό που μέχρι σήμερα άφηνε χώρο σε Tesla και Κινέζους κατασκευαστές.

Το ερώτημα, όμως, αφορά τα κορυφαία και σπορ παράγωγα αυτής της γκάμας: πώς θα εξοπλιστούν με τετρακίνηση και επιδόσεις χωρίς να θυσιαστεί χώρος και αυτονομία;

Advertisement
Advertisement

Η παραδοσιακή λύση –ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα– συναντά περιορισμούς χώρου και κόστους.

Εκεί έρχεται η τεχνολογία των ενσωματωμένων στους τροχούς ηλεκτροκινητήρων από την γερμανική start-up DeepDrive.

Οι σχεδόν έτοιμοι για μαζική παραγωγή κινητήρες τοποθετούνται απευθείας μέσα στους πίσω τροχούς, χωρίς ανάγκη για άξονες, διαφορικά ή κιβώτια.

Advertisement

Το αποτέλεσμα: μεγαλύτερη ελευθερία σχεδιασμού, άμεση μεταφορά της ισχύος και ακόμη και φρένα μέσα στο ίδιο πακέτο.

Τα πλεονεκτήματα είναι σαφή: πιο αποδοτική μετάδοση, δυνατότητα Torque Vectoring ανά τροχό, καλύτερη πρόσφυση σε χιόνι ή πίστα και ελάχιστη απώλεια αυτονομίας χάρη στη δυνατότητα αποσύμπλεξης των κινητήρων.

Advertisement

Δοκιμές έδειξαν μάλιστα ότι σε Tesla αυτού του τύπου τα μοτέρ μείωσαν την κατανάλωση έως και 20%.

Υπάρχουν, βέβαια, και αδύνατα σημεία: περίπου 30 κιλά επιπλέον μη αναρτώμενης μάζας ανά τροχό και αυξημένη πολυπλοκότητα στην ψύξη και τον έλεγχο.

Ωστόσο, οι μηχανικοί της DeepDrive υποστηρίζουν πως τα προβλήματα είναι ήδη ενσωματωμένα στη φιλοσοφία του λογισμικού τους και είναι λυμένα σε μεγάλο βαθμό.

Advertisement

Αν η VW υιοθετήσει την τεχνολογία, τα μικρά ID.Polo GTI, Raval ή Epiq GTX θα μπορούσαν να προσφέρουν τετρακίνηση, σπορ χαρακτήρα και μεγάλη αυτονομία σε τιμή «λαϊκή». Ένα πραγματικό game changer για τα ηλεκτρικά πόλης.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Πως θα ονομάζεται το πιο μικρό ηλεκτρικό της Volkswagen;

Στη Volkswagen επιμένουν στις κλασικές εξωτερικές χειρολαβές

«Μάτια» και στον ουρανό, drones αναγνωρίζουν πινακίδες!