Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στη Σκωτία

Ελλάδα 15:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(56) "Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στη Σκωτία"
    

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στη Σκωτία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Q3 είναι για την Audi κάτι σαν το ιερό δισκοπότηρο των πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε νέα γενιά οφείλει να είναι το ίδιο… Audi, αλλά και κάτι παραπάνω, κάτι που η 3η γενιά καταφέρνει, αλλά αυτό το κάτι παραπάνω που προσφέρει είναι ομολογουμένως απροσδόκητο.

Advertisement
Advertisement

Εκείνο το βροχερό πρωινό στη Σκωτία, λίγο έξω από τη Γλασκώβη, δεν μπορώ να πω ότι είδα ένα αυτοκίνητο που δεν περίμενα να αντικρίσω. Το νέο Q3 (η 3η γενιά του SUV και η 2η του Sportback) οπτικά είναι μια φυσική συνέχεια του υπάρχοντος.

Από την άλλη πλευρά, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ τη φρεσκάδα που αποπνέει. Και επιπλέον αυτής, μια σπορ αύρα που δεν υπήρχε. Επ’ αυτής θα επανέλθω. Προς το παρόν κοιτάζω ένα αυτοκίνητο με παρόμοιες αναλογίες, παραπλήσιες διαστάσεις, αλλά εμφανώς πιο δυναμικό και μυώδες από το απερχόμενο.

Η πιο ψηλά τοποθετημένη Singleframe μάσκα, τα κομψά, γωνιώδη φωτιστικά σώματα και οι έντονες ακμές δημιουργούν μια σιλουέτα που εκπέμπει και αυτοπεποίθηση και τον εντελώς απαραίτητο για το Q3 premium χαρακτήρα. Θα έλεγα μάλιστα ότι η SUV εκδοχή είναι πιο ενδιαφέρουσα, από την άποψη ότι βγάζει και μια περιπετειώδη πτυχή (η πλευρική γραμμή του ώμου χωρίζει οπτικά το αμάξωμα σε δύο επίπεδα, ενισχύοντας τον SUV χαρακτήρα), αν και ξέρω ότι η Sportback τελικά θα υπερισχύσει στις προτιμήσεις.

Advertisement
Advertisement

Και στα δύο οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών θυμίζουν τις παραδοσιακές αναλογίες quattro, ενώ σε σχέση με την SUV η έκδοση Sportback χαμηλώνει την οροφή κατά 29 mm, δίνοντας πιο σπορ εμφάνιση. Τα προαιρετικά OLED πίσω φώτα και η συνεχής LED λωρίδα ολοκληρώνουν την προηγμένη εικόνα του αυτοκινήτου και τονίζουν την αίσθηση του μεγάλου ίχνους που καταλαμβάνει στον δρόμο.

Το νέο Q3 είναι το πρώτο «μικρό» Audi που χρησιμοποιεί τα digital Matrix LED φώτα με micro-LED τεχνολογία. Η μονάδα διαθέτει 25.600 micro-LED, με περίπου 13 mm πλάτος και 40 μικρόμετρα πάχος το καθένα, για έντονο φωτισμό και ισχυρή αντίθεση στον δρόμο.

Οι λειτουργίες καθοδήγησης φωτός συνδέονται στενά με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ οι προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας εμφανίζονται στα φώτα σε πραγματικό χρόνο. Στην οδήγηση σε δρόμους με έργα ή σε επικίνδυνες συνθήκες, η φωτεινή καθοδήγηση προσαρμόζεται αυτόματα αυξάνοντας την ασφάλεια.

Advertisement

Εκεί που οι αλλαγές είναι ακόμα πιο έντονες και η διάθεση για πρωτοτυπία πιο ανεβασμένη είναι στο εσωτερικό. Η σχεδίαση ακολουθεί μεν τη γνωστή εξελικτική λογική της Audi, αλλά η αίσθηση είναι σαφώς πιο τεχνολογική και η αισθητική πιο καθαρή. Εδώ έχει γίνει εκτεταμένη εφαρμογή της Softwrap αρχιτεκτονικής σχεδόν από πόρτα σε πόρτα, η οποία δημιουργεί μια ευπρόσδεκτη αίσθηση χώρου.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit 11,9”, η οθόνη αφής MMI 12,8” και το προαιρετικό head-up display συνθέτουν τη λεγόμενη «ψηφιακή σκηνή», της οποίας ο προσανατολισμός είναι σαφώς οδηγοκεντρικός.

Advertisement

Αυτό που προκαλεί εντύπωση με την τόλμη της είναι η σχεδόν ενιαία μονάδα χειρισμού πίσω από το τιμόνι, η οποία στη δεξιά πλευρά ελέγχει το κιβώτιο και στην αριστερή τα φλας, τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες. Η πρώτη σκέψη είναι «μα, αυτό είναι αντιεργονομικό!», αλλά η πραγματικότητα σε διαψεύδει, αφού πολύ γρήγορα το συνηθίζεις και τελικά αποδεικνύεται σχεδόν διαισθητικό.

Συνολικά, η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, δεδομένου ότι υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τις συνηθέστερες λειτουργίες (όπως ο περιστρεφόμενος για την ένταση του ήχου -έλεος με τη λειτουργία αφής γι’ αυτό ειδικά!), ενώ το infotainment έχει τη λογική ενός καλού tablet, είναι ευκρινές και γρήγορο, με εξαιρετικά γραφικά και εύκολο στην εκμάθηση.

Το κιβώτιο που μεταφέρθηκε έχει αφήσει χώρο για δύο ποτηροθήκες και μεγάλη αποθηκευτική θήκη κάτω από τον ρυθμιζόμενο υποβραχιόνιο, ενώ η ψυχώμενη θήκη επαγωγικής φόρτισης με ισχύ 15W και δύο θύρες USB-C ολοκληρώνει τις λύσεις συνδεσιμότητας. Δύο ακόμη θύρες USB-C βρίσκονται στα πίσω καθίσματα.

Advertisement

Για την ποιότητα κατασκευής δεν έχω κάτι να προσθέσω. Είναι εξαιρετική σε βαθμό εκνευριστικό. Μπορώ ωστόσο να εξάρω τη συνολική αίσθηση που αφήνει και η οποία είναι σαφώς πιο tech-premium από το προηγούμενο. Σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και κάποια υλικά που φαίνονται ακριβά αλλά στην πραγματικότητα προέρχονται από ανακύκλωση, το νέο Q3 δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το ποιόν του.

Οι διαστάσεις επί της ουσίας έχουν παραμείνει ίδιες. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά περίπου 5 πόντους, κυρίως εξαιτίας της διαφορετικής σχεδίασης των προφυλακτήρων, το πλάτος έχει παραμείνει ίδιο, ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά σχεδόν 3 πόντους.

Σοβαρή προσπάθεια έχει γίνει για να μειωθεί ο αεροδυναμικός συντελεστής, ο οποίος πλέον είναι στο Cd:0,30. Το μεταξόνιο είναι copy paste, που σημαίνει ότι οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι κορυφαίοι αλλά επαρκέστατοι, ενώ ο χώρος αποσκευών στη βενζινοκίνητη έκδοση φτάνει στα 488 lt με δυνατότητα να αυξηθεί, δεδομένου ότι τα πίσω καθίσματα σύρονται κατά μήκος και ρυθμίζονται σε διαφορετική γωνία.

Και πάμε στην έκπληξη που έγραφα στην αρχή του κειμένου. Γενικά, τα SUV της Audi είναι σαν χρηματοκιβώτια σε στιβαρότητα και ποιότητα, είναι τεχνολογικά προηγμένα, αλλά ότι βγάζουν κάποια έστω και αμυδρό, υπαινικτικό οδηγικό ενδιαφέρον δεν θα το έλεγες. Δεν κλείνουν το μάτι, βρε αδερφέ… Ασφάλεια uber alles.

Αυτό ακριβώς περίμενα να αποκομίσω και από τη νέα γενιά μόλις κάθισα πίσω από τιμόνι της βασικής έκδοσης με τον 1.5 TFSI κινητήρα που αποδίδει 150 ίππους και 230 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα 7άρι S tronic κιβώτιο στέλνοντας την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Κάπου εκεί παρεισφρέει και ένα 48V ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο στην πράξη όντως βοηθάει τόσο στον έλεγχο της κατανάλωσης όσο και στην καλύτερη απόκριση, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες.

Το πλαίσιο είναι το γνωστό MQB Evo, που σημαίνει ότι η ακαμψία είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Αλλά και αυτό το περιμέναμε. Το απρόσμενο της υπόθεσης προέρχεται από τον τρόπο με τον οποίο κινείται και κυρίως στρίβει.

Ο κινητήρας επαρκεί για σβέλτη μετακίνηση, το 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο αλλάζει ομαλά και γρήγορα, αν και με αυτή τη χαρακτηριστική αρχική υστέρηση όταν ξεκινάς από στάση, ο θόρυβος όσο ανεβαίνουν οι στροφές γίνεται έντονος έως τραχύς, ωστόσο η αμεσότητα και η ακρίβεια του τιμονιού και κατ’ επέκταση του μπροστινού μέρους, οι σχετικά μικρές κλίσεις σε συνδυασμό με το σωστό βάθος της απόσβεσης των αμορτισέρ με τη διπλή βαλβίδα και ο συνολικός τρόπος με τον οποίο κινείται και στρίβει το νέο Q3 είναι κατάσταση πρωτόγνωρη για το μοντέλο.

Αν οι άνθρωποι της Audi ήθελαν να μπουν στο μάτι της BMW X1 σε αυτό τον τομέα, τα κατάφεραν περίφημα, και αυτό, για όσους τουλάχιστον θέλουν να έχουν ένα πολυδιάστατο αυτοκίνητο, αποτελεί μια πολύ σοβαρή και ευπρόσδεκτη βελτίωση. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε μόλις δοκιμάσουμε το νέο Q3 επί ελληνικού εδάφους.

Προς το παρόν μένουμε με την πρώτη εντύπωση ενός ολοκληρωμένου premium μεσαίου SUV με πολύ σοβαρό τεχνολογικό υπόβαθρο συνδεσιμότητας και ασφάλειας, κορυφαία ποιότητα, αλλά και μια «σπίθα» στην οδική του συμπεριφορά η οποία προηγουμένως έλειπε. Οφείλουμε ένα μπράβο στους ανθρώπους της Audi ως προς αυτό το σημείο.

Προφανώς με τιμή που στην Ελλάδα θα ξεκινά από τα 41.980 ευρώ στην βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.5 TFSI, το νέο Q3 δεν είναι φτηνό, αλλά πέφτει μέσα στον μέσο όρο του ανταγωνισμού και, εδώ που τα λέμε, ποιος περίμενε από ένα μεσαίο premium SUV να είναι φθηνότερο;