Πότε θα δούμε ξανά τους φυσικούς διακόπτες στα αυτοκίνητα;
ΝΕΑ
Στην εποχή μας η καινοτομία προσδιορίστηκε και από την χρήση μεγάλων οθονών και επιφανειών αφής στα οχήματα, στοιχεία που δημιουργήσαν πρόβλημα, τελικά.
Τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών δείχνουν επιτέλους να συνειδητοποιούν ότι οι οδηγοί επιθυμούν την επαναφορά των φυσικών διακοπτών στο ταμπλό και το εσωτερικό των καινούργιων αυτοκινήτων.
WHAT CAR
Φυσικά, γνωρίζουν για χρόνια (πλέον) τα παράπονα που υπάρχουν από αυτούς για τα προβλήματα που προκαλούνται από την ακούσια ή δύσκολη χρήση των επιφανειών αφής ή τους λεγόμενους απτικούς διακόπτες που τους αντικατέστησαν στα σύγχρονα μοντέλα.

Όμως, οι άνθρωποι των εταιρειών έδειξαν να καθυστερούν στο να ανταποκριθούν στα παράπονα και στο αίτημα να επαναφέρουν τους φυσικούς διακόπτες. Γιατί τους πήρε τόσο πολύ χρόνο;
Ο Σαμ Αμπουελσαμίτ, Αντιπρόεδρος Έρευνας Αγοράς της εταιρείας Telemetry, δήλωσε σχετικά: «Ο λόγος που ο κλάδος ακολούθησε αυτόν τον δρόμο ήταν το κόστος.
»Η ενσωμάτωση φυσικών διακοπτών απαιτεί μεγάλη δουλειά από μηχανολόγους, έλεγχο εξαρτημάτων και περίπλοκη παραγωγή. Έπρεπε να βρεθεί μια ισορροπία ανάμεσα στα δύο άκρα, την πλήρη τοποθέτηση οθονών αφής ή τα πλήρως αναλογικά χειριστήρια».

Η μεγάλη ώθηση των αυτοκινητοβιομηχανιών για την κατάργηση των φυσικών διακοπτών και την αντικατάστασή τους από οθόνες και επιφάνειες αφής ήταν η δραματική μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής, συγκριτικά.
Για κάποιους κατασκευαστές ήταν πιο εύκολο και πιο φθηνό να βάλουν μια οθόνη στο ταμπλό αντί για μια σειρά φυσικών διακοπτών.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Volkswagen η οποία τους επανέφερε στο τιμόνι του Golf GTI αλλά όχι και σε αυτό του Golf R επειδή θα ήταν πολύ ακριβό και χρονοβόρο να τροποποιηθεί η σχετική γραμμή παραγωγής του και να παραχθεί νέο πλαστικό για τους διακόπτες.

Ένας ακόμη λόγος για την καθυστέρηση επαναφοράς των φυσικών διακοπτών στα καινούργια μοντέλα είναι το γεγονός ότι οι υπάρχουσες πλατφόρμες στις οποίες βασίζονται πρέπει να ολοκληρώσουν τον αρχικά αποφασισμένο «κύκλο ζωής» τους, για να υπάρξει όφελος από την επένδυση της δημιουργίας τους.
Αυτό σημαίνει ότι για να επανέλθουν οι φυσικοί διακόπτες στα υπάρχοντα ή στα μελλοντικά μοντέλα -σε μικρή ή μεγαλύτερη έκταση- απαιτείται η ύπαρξη μιας νέας πλατφόρμας η οποία να σχεδιαστεί εξαρχής γι’ αυτό.
Με δεδομένο ότι ο μέσος όρος χρήσης μιας πλατφόρμας κυμαίνεται μεταξύ πέντε έως οκτώ χρόνια, το πιθανότερο είναι ότι αυτό θα συμβεί από το 2030 και έπειτα, πλέον.

Κι αυτό για όσες εταιρείες θελήσουν να ακούσουν πραγματικά τους πελάτες τους και να ικανοποιήσουν το αίτημά τους να επαναφέρουν τους φυσικούς διακόπτες, οι οποίοι αποδείχτηκαν πιο χρηστικοί και πιο ασφαλείς για τον οδηγό, καθώς τους χειριζόταν άμεσα και χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Σύμφωνα με έρευνα της AutoPacific, μιας εταιρείας συμβούλων και μάρκετινγκ στον τομέα της Αυτοκινητοβιομηχανίας, το 48% των ερωτηθέντων προτιμά τους φυσικούς διακόπτες αντί των οθονών αφής.

Επίσης, σχεδόν το 50% θεωρούν υπερβολικό το περιεχόμενο του συνολικού μενού των διαθέσιμων πληροφοριών σε αυτές, το οποίο κρίνουν ότι επηρεάζει την ασφάλεια, καθώς αναγκάζει τον οδηγό να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο για να χειριστεί μια λειτουργία.
Πάντως, το 60% όσων έλαβαν μέρος στην έρευνα παραδέχτηκε ότι οι οθόνες προσφέρουν μια πιο καθαρή αισθητική στο ταμπλό και το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πώς μπορεί να επιβιώσει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία;
Road trip σε Βέλγιο, Ολλανδία και Γερμανία με το Toyota RAV4 Hybrid
Νέος ΚΟΚ: Αδιόρθωτοι οι Έλληνες στη χρήση κράνους (+video)