Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν νωρίτερα από ό,τι νομίζουμε

Ελλάδα 15:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(104) "Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν νωρίτερα από ό,τι νομίζουμε"
    

Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν νωρίτερα από ό,τι νομίζουμε

ΝΕΑ

Νέα έρευνα κάνει λόγο για σημαντική άνοδο των EV εντός των επόμενων ετών, με την Ευρώπη να κυριαρχείται από αυτά έως το 2032.

Advertisement
Advertisement

Την ώρα που η Κίνα είναι με διαφορά η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο όσον αφορά γενικά στις πωλήσεις αυτοκινήτων και ειδικά στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών, μία νέα έρευνα δίνει «φως» ως προς το τι θα συμβεί σε ΗΠΑ και Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την έρευνα της EY, μέχρι το 2050 κάθε αγορά θα έχει διαμορφωθεί διαφορετικά και θα είναι ξεκάθαρο πως η μετάβαση δεν θα είναι ούτε γραμμική ούτε ομοιόμορφη, αλλά κάθε αγορά θα έχει χαράξει τη δική της διαδρομή

Στην Ευρώπη, το σημείο καμπής πλησιάζει ταχύτερα από ό,τι είχε προβλεφθεί. Μέχρι το 2028, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ξεπεράσουν σε πωλήσεις τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα, ενώ έως το 2032 θα καλύπτουν πάνω από το μισό των νέων ταξινομήσεων.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, έως το τέλος της δεκαετίας, οι υβριδικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των plug-in, θα εξακολουθήσουν να έχουν το πάνω χέρι έναντι των καθαρά ηλεκτρικών. Οι αυστηρότερες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις εκπομπών ρύπων και η άφιξη πιο προσιτών BEV αναμένεται να ανατρέψουν οριστικά την ισορροπία.

Αντίθετα, στις Ηνωμένες Πολιτείες η εικόνα παραμένει θολή. Η λήξη των φορολογικών κινήτρων για EV προκαλεί βραχυπρόθεσμες αναταράξεις και η πρόοδος υπολογίζεται να έρθει αργά. Το ορόσημο του 50% στις πωλήσεις ηλεκτρικών, που αρχικά προβλεπόταν για το 2034, μετατίθεται πλέον για το 2039.

Την ίδια στιγμή, η Κίνα αποδεικνύει γιατί θεωρείται ηγέτιδα δύναμη της ηλεκτροκίνησης. Ήδη φέτος, οι πωλήσεις BEV και PHEV μαζί φτάνουν το 50% των νέων ταξινομήσεων, με την πρόβλεψη να εκτοξευθούν πάνω από το 90% έως το 2034.

Advertisement

Το ενδιαφέρον είναι πως η χώρα θα στηριχθεί έντονα στα plug-in για να διατηρήσει τον ρυθμό, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά εκτιμάται ότι θα περάσουν το όριο του 50% μόλις το 2033, έναν χρόνο αργότερα από την Ευρώπη.

Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: δεν υπάρχει ενιαία στρατηγική. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από την ικανότητα να προσαρμόζουν πλατφόρμες και προϊόντα σε αγορές με διαφορετικούς ρυθμούς, από την ταχύτατη διείσδυση της Κίνας, μέχρι τη σταδιακή αλλά σίγουρη άνοδο της Ευρώπης και τη συγκρατημένη πορεία της Αμερικής.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

E-car: Η πρόταση των ευρωπαίων κατασκευαστών στην Ε.Ε. για να αντιμετωπίσουν τους Κινέζους

H Stellantis κάνει στροφή στις υβριδικές τεχνολογίες

Από σήμερα οι οδηγοί αποκτούν δωρεάν πρόσβαση στα δεδομένα των αυτοκινήτων τους


Advertisement