Δοκιμή: Chery Tiggo 8 PHEV
ΔΟΚΙΜΕΣ
Με εντυπωσιακό αμάξωμα, premium ποιότητα, κορυφαίο υβριδικό σύστημα και τιμή-πρόκληση το 7θέσιο Tigo 8 PHEV φέρνει τα πάνω-κάτω στην ελληνική αγορά.
Καθώς γινόμαστε μάρτυρες της εισβολής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και των μεγάλων αλλαγών που συντελούνται στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, φθάνει πλέον η ώρα να ξεχωρίσουμε την ήρα από το στάρι σε όλες αυτές τις νέες μάρκες που έχουν κατακλύσει εσχάτως και την χώρα μας.
WHAT CAR
Ονόματα και μαρκίζες που εμφανίζονται από το πουθενά, μοντέλα επί μοντέλων που χάνει η μάνα το παιδί, εταιρείες με παράξενα ονόματα αλλά και παράδοξα μεγάλες προσδοκίες για μία πίτα που δεν δικαιολογεί τέτοιο μεγάλο επικοινωνιακό ορυμαγδό.
Για να μην χαθεί τελείως η «μπάλα» της αγοράς, καλό θα ήταν να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα εξ αρχής. Ιδίως για κάποιες μάρκες που έχουν μία παραπάνω βαρύτητα και σαφώς μία πιο ξεκάθαρη φιλοσοφία που απέχει πολύ από τον «κουρνιαχτό» που επικρατεί στα αυτοκινητικά πράγματα της χώρας μας. Και το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Chery.

Ας μιλήσουν πρώτα τα στοιχεία. Η Chery είναι η Νο. 1 εταιρεία της Κίνας σε εξαγωγές για πάνω από 2 δεκαετίες, έχοντας το 2024 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις, από τις οποίες, τα 1,15 εκατομμύρια μονάδες διοχετεύθηκαν στο εξωτερικό. Μιλάμε δηλαδή για έναν γίγαντα της Κίνας, αλλά και για μία εταιρεία που από καιρό τώρα έχει δείξει έντονη εξωστρέφεια και μεγάλο ενδιαφέρον για την Ευρώπη.
Ένα το κρατούμενο λοιπόν για την Chery. Και το δεύτερο που έχει να κάνει με τα καθ’ ημάς είναι η αντιπροσώπευσή της από τον όμιλο Spanos Group. Από στελέχη δηλαδή με μεγάλη παράδοση στην αγορά της χώρας μας, από ανθρώπους που ζουν και αναπνέουν για το αυτοκίνητο, με νέες ιδέες και μία ακατάβλητη διάθεση να προσφέρουν αυτό που θα κάνει την διαφορά.

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, τα διαπιστευτήρια της Chery για την ελληνική αγορά είναι κάτι παραπάνω από επαρκή. Μένει να δούμε πως όλο αυτό προσαρμόζεται στα δεδομένα του εγχώριου αγοραστή και πως μεταφράζονται στην καθημερινότητά του. Ήδη έχουμε δοκιμάζει το Tiggo 7, το οποίο μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις τόσο σε τεχνολογικό και κατασκευαστικό επίπεδο όσο και στο value for money που προσφέρει.
Στην δεύτερη επαφή μας με την γκάμα της εταιρείας, δοκιμάζουμε εδώ την μέχρι στιγμής ναυαρχίδα της στην Ελλάδα, το Tiggo 8 στην plug-in υβριδική του έκδοση. Ένα αυτοκίνητο με πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ένα πλήθος πλεονεκτημάτων που το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό για όσους αναζητούν ένα μεγάλο SUV με σύγχρονη τεχνολογία και μία τιμή-έκπληξη που κάνει άνω-κάτω την συγκεκριμένη κατηγορία.

Με μήκος 4,72 μέτρα, πλάτος 1,86 και μεταξόνιο 2,71 μέτρα, το Tiggo 8 κάνει αισθητή την παρουσία του στα μεγάλα SUV και μάλιστα εκείνα που προσφέρουν επταθέσια διάταξη. Στοιχείο που δεν είναι αυτονόητο σε αυτή την κατηγορία τιμής και συνήθως απαντάται σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Η σχεδιαστική προσέγγιση έχει ξεκάθαρα premium χαρακτηριστικά, με ένα σύνολο που επιβάλλεται και κάνει αρκετή εντύπωση στον δρόμο. Το ευρωπαϊκό του στιλ ενισχύεται από στοιχεία όπως η μάσκα Diamond και τα πολύ μοντέρνα full LED φωτιστικά σώματα εμπρός.

Στο πίσω μέρος, η φωτιζόμενη λωρίδα LED που ενώνει τα δύο φανάρια προσφέρει χαρακτήρα και σύγχρονη αισθητική. Το «καθαρό» προφίλ προσδίδει μία επιβλητική και σοβαρή διάσταση στο αυτοκίνητο, με όμορφες χρωμιωμένες λεπτομέρειες, ζάντες 19 ιντσών και πτυσσόμενες χειρολαβές, στοιχεία που όλα μαζί δίνουν την εντύπωση ενός premium SUV, άμεσα ανταγωνιστικό στις ακριβές ευρωπαϊκές μάρκες.

Η καμπίνα ακολουθεί καθαρές γραμμές, με έμφαση στην απλότητα και στην αίσθηση ποιότητας. Μαλακές επενδύσεις καλύπτουν το ταμπλό, ενώ η διακοσμητική λωρίδα με εφέ ξύλου «σπάει» τη μονοτονία. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 10,25 ιντσών και πλήρως παραμετροποιήσιμος, ενώ στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής 15,6 ιντσών του infotainment.

Το λειτουργικό σύστημα AI Lion 5.0 βασίζεται σε επεξεργαστή Snapdragon 8155 και προσφέρει γρήγορη απόκριση, OTA ενημερώσεις και πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Ο χειρισμός μέσω φωνής λειτουργεί απροβλημάτιστα, ενώ οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι πολλές.
Στην πράξη, το infotainment είναι από τα πιο «ζωντανά» και άμεσα που έχουμε συναντήσει σε αυτή την κατηγορία, και με μία πληθώρα δυνατοτήτων και ελέγχου κάθε παραμέτρου του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική για τον τύπο του αυτοκινήτου, με άνετα δερμάτινα καθίσματα, ενώ και η εργονομία είναι κορυφαία, με highlight την τοποθέτηση του επιλογέα στην κολώνα του τιμονιού, που ελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα. Εκεί βρίσκουμε ψυχόμενη θήκη και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, σε ένα εσωτερικό που είναι σχεδιασμένο με την οικογενειακή χρήση στο επίκεντρο.

Οι θύρες φόρτισης, ο διζωνικός κλιματισμός με αεραγωγούς και για τη δεύτερη σειρά, το ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία και οι ασύρματες βάσεις φόρτισης (μία εκ των οποίων στα 50W) συμπληρώνουν μια πολύ πλήρη εικόνα.

Ένα ακόμα κυρίαρχο στοιχείο στην παρουσία του Tiggo 8 PHEV είναι οι μεγάλοι χώροι και η στάνταρ επταθέσια διάταξη. Οι πίσω επιβάτες έχουν ιδιαίτερα μεγάλη άνεση για τις μετακινήσεις τους, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, επιτρέποντας προσαρμογή ανάλογα με τις ανάγκες.

Με τις δύο πίσω σειρές πεσμένες, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.930 λίτρα, ενώ σε πενταθέσια διαμόρφωση αγγίζει την κορυφαία τιμή των 889 λίτρων. Με όλες τις θέσεις σε χρήση, μένουν 117 λίτρα, ικανοποιητικά για την καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη.
Η τρίτη σειρά καθισμάτων επαρκεί για την μεταφορά κατά βάση παιδιών -ή ενηλίκων για μικρές αποστάσεις- αν και η πρόσβαση σε αυτά θα μπορούσε να είναι λίγο πιο εύκολη.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, στο επίκεντρο βρίσκεται το plug-in υβριδικό σύστημα της Chery. Στην καρδιά του βρίσκεται ένας 1.5 Turbo βενζινοκινητήρας 143 ίππων που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 279 ίππους και η ροπή τα 365 Nm.
Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του υβριδικού κιβωτίου DHT, χωρίς παραδοσιακές σχέσεις, που έχει σχεδιαστεί και ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε προσφέρει ομαλή και αθόρυβη λειτουργία.

Το σύστημα συνδυάζεται με μπαταρία των 18,3 kWh η οποία επαρκεί για έως και 90 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Ο on-board φορτιστής είναι των 6,6 kW αλλά υποστηρίζει και ταχυφόρτιση έως 42 kW. Στην τελευταία περίπτωση χρειάζεται μόλις 19 λεπτά για να φορτίσει από το 30% έως το 80%.
Το σύστημα έχει εξαιρετική θερμοδυναμική απόδοση που φθάνει το εντυπωσιακό 44,5%, κάτι που υπόσχεται πολύ καλές τιμές στην κατανάλωση καυσίμου. Στην δοκιμή μας και με γεμάτη τη μπαταρία καταφέραμε πολύ εύκολα να ξεπεράσουμε τα 90 χιλιόμετρα (ιδίως μέσα στην πόλη) αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, ενώ και σε ταξίδι δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα για την κατανάλωση βενζίνης, τιμές ιδιαίτερα εντυπωσιακές για ένα αμάξωμα που αγγίζει σε βάρος τους 2 τόνους.

Το υβριδικό σύστημα προσφέρει τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfort και Sport), με ανάλογες διαβαθμίσεις στην απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Υπάρχουν επίσης τρεις επιλογές για την φόρτιση της μπαταρίας, “Initial” που προκρίνει την ηλεκτρική λειτουργία, «Smart» για καθαρά υβριδική λειτουργία και «Forced» για διατήρηση της μπαταρίας σε ένα επίπεδο που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η μπαταρία δεν πέφτει πολύ κάτω από το 15%, έτσι ώστε πάντα να είναι διαθέσιμη για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα τόσο στην οδήγηση όσο και στην οικονομία.

Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης είναι πλήρης: ενεργό cruise control, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και πολλές ακόμα λειτουργίες. Ενδιαφέρουσα είναι η τεχνολογία V2L, που επιτρέπει τη χρήση της μπαταρίας για τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών, κάνοντας το Tiggo 8 έναν πιθανό «κινητό σταθμό ενέργειας».
Οδηγώντας το Tiggo 8 PHEV από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ένα ξεκάθαρα οικογενειακό SUV που δίνει προτεραιότητα στην άνετη και χωρίς προβλήματα μετακίνηση των επιβατών του.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σωστά ισορροπημένη ανάμεσα στην άνεση και τον επαρκή έλεγχο του αμαξώματος, και μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις, σε πολύ απότομες ανωμαλίες ή «κατσαρά» σημεία της ασφάλτου θα μεταφέρει στο σαλόνι κάποιες ταλαντώσεις.
Το υβριδικό σύστημα είναι μία ακόμα αποκάλυψη, καθώς λειτουργεί αβίαστα και άκρως πολιτισμένα, θυμίζοντας έντονα αμιγώς ηλεκτρικό. Το τράβηγμα από χαμηλά είναι άμεσο και αβίαστο, το κιβώτιο κάνει περίφημα την δουλειά του χωρίς κομπιάσματα ούτε τα θέματα που υπάρχουν σε κλασικές λύσεις τύπου CVT, ενώ και ο θερμικός κινητήρας λάμπει δια της ηχητικής του απουσίας, και μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις θα γίνει αντιληπτός από τους επιβάτες.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με το κορυφαίο σε ποιότητα και αίσθηση πολυτέλειας σαλόνι, δημιουργούν ένα σύνολο απολαυστικό στο ταξίδι, γρήγορο και ασφαλές, και με τους 279 ίππους να είναι πάντα διαθέσιμοι στον οδηγό για ένα σβέλτο προσπέρασμα. Στα θετικά και τα πολύ καλά φρένα από τα οποία απουσιάζει το χαρακτηριστικό «μούδιασμα» στο πεντάλ από την ανάκτηση της ενέργειας αλλά και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων ακόμα και σε πολλά χιλιόμετρα.
Ένα ακόμα θετικό που πρέπει να του αναγνωρίσουμε είναι η ευκολία κίνησης μέσα στην πόλη, χάρη στην πολύ καλή θέση οδήγησης που επιτρέπει πλήρη κατόπτευση περιμετρικά (βοηθούν και οι πολλές κάμερες) αλλά και το τιμόνι που κόβει αρκετά. Μοναδική ένσταση ο μάλλον υπερβολικός παραβολικός καθρέπτης ο οποίος είναι δύσκολος στο να τον συνηθίσεις και περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω.

Σε επαρχιακό δρόμο θα κινηθεί και πάλι σβέλτα, εκμεταλλευόμενο την άμεση απόκριση του κινητήρα, ενώ αν και οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται πιο έντονες, σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν ούτε δημιουργούν κάποιο αίσθημα ανασφάλειας. Στο πρόγραμμα Sport τα πράγματα βελτιώνονται αισθητά (απόκριση στο γκάζι, πιο βαρύ τιμόνι), χωρίς πάντως να μετατρέπουν -όπως είναι αναμενόμενο- το Tiggo 8 σε κάτι περισσότερο από ένα κλασικό μεγάλο SUV για οικογένειες.
Συνοψίζοντας, το plug-in υβριδικό Tiggo 8 είναι μία από τις μετρημένες στα δάχτυλα “made in China” περιπτώσεις που ακουμπούν σωστά το ευρωπαϊκό αγοραστικό κριτήριο και κάνουν «κλικ» σε όλα τα σωστά κουτάκια. Είναι εντυπωσιακό και επιβάλλεται στον δρόμο, έχει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και έναν premium αέρα στο σαλόνι, έχει χώρους για επτά και κορυφαίο εξοπλισμό.

Και μαζί με όλα αυτά προσφέρει ένα ψαγμένο υβριδικό «πακέτο» με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και μία δουλεμένη διάταξη που αποδίδει ιδανικά σε κάθε περίπτωση, όντας παράλληλα και ιδιαίτερα οικονομικό (τηρουμένων πάντα των αναλογιών για ένα μεγάλο οικογενειακό SUV).
Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν όσα σας είπαμε στην αρχή: Το όνομα και η εμπειρία της Chery και η σχέση της με τους αγοραστές και τα δεδομένα εκτός Κίνας. Και η υποστήριξη εν Ελλάδι από την Σπανός Α.Ε., που πέρα από την εμπιστοσύνη που δημιουργεί η σχέση ζωής της εταιρείας με το αυτοκίνητο, έχει και πραγματικό αντίκρισμα, καθώς -μεταξύ άλλων- προσφέρεται και εγγύηση 12 ετών, η μεγαλύτερη που υπάρχει στην χώρα μας σήμερα.

Μένει το πιο σημαντικό, η τελική αποτίμηση σε ευρώ. Η τιμή διάθεσης στην Ελλάδα ξεκινά από τις 37.990 ευρώ, ένα νούμερο ιδιαίτερα εντυπωσιακό για αυτή την κατηγορία και με το δεδομένο ότι μιλάμε για ένα μεγάλο -και μάλιστα επταθέσιο- SUV.

Σε κάθε περίπτωση το Tiggo 8 PHEV είναι μία πλήρης και ιδιαίτερα σύγχρονη πρόταση, με σαφή τον ευρωπαϊκό της προανατολισμό και ένα κορυφαίο value for money. Μία ιδανική συνθήκη σε ένα σύνθετο αγοραστικό περιβάλλον που δύσκολα κάποιος κάνει την διαφορά και προσφέρει κάτι πραγματικά σύγχρονο και ουσιαστικά ποιοτικό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Chery Tiggo 8 PHEV
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.499 cc
Ισχύς θερμικού κινητήρα: 143 PS/5.000 rpm
Pοπή θερμικού κινητήρα: 215 Nm/2.500 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 204 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 310 Νm
Συνδυαστική ισχύς: 279 PS
Συνδυαστική ροπή: 365 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας/Αυτονομία: 18,3 kWh/90 χλμ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή -δοκιμής: 0,7 lt/100 km – 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 16 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.725 /1.860/1.705 mm
Μεταξόνιο: 2.710 mm
Βάρος: 1.991 kg
Χώρος αποσκευών: 899 λίτρα
Τιμή: Από 37.990 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι για αλκοτέστ
H Stellantis κάνει στροφή στις υβριδικές τεχνολογίες
Από σήμερα οι οδηγοί αποκτούν δωρεάν πρόσβαση στα δεδομένα των αυτοκινήτων τους