«Ήρθαμε για να μείνουμε»: Ο κινεζικός δράκος απειλεί την Ευρώπη
ΝΕΑ
Το τσουνάμι των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη έχει έναν και μόνο στόχο: να κατακτήσουν αργά ή γρήγορα όλες τις αγορές.
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου έφερε στο προσκήνιο μια μεγάλη ανατροπή: οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την BYD και τη SAIC μέχρι την ανερχόμενη GAC, δηλώνουν πλέον αποφασισμένες να κατακτήσουν την Ευρώπη.
WHAT CAR
Σε μια αγορά που κάποτε τις αντιμετώπιζε με σκεπτικισμό, οι Κινέζοι μιλούν σήμερα με αυτοπεποίθηση: «Είμαστε εδώ για να μείνουμε».
Ο πρόεδρος διεθνών δραστηριοτήτων της GAC, Γουέι Χαϊγκάνγκ, παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV Aion V, που ξεκινά πωλήσεις σε Πολωνία, Πορτογαλία και Φινλανδία, ενώ το 2026 θα ακολουθήσει το Aion UT.
«Όλα ξεκινούν από τις ανάγκες του Ευρωπαίου χρήστη», τόνισε, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για τοπική παραγωγή.
Παρόμοιο μήνυμα έστειλαν και οι Hongqi και Chery, επαναλαμβάνοντας το μότο «στην Ευρώπη, για την Ευρώπη», φράση που θυμίζει το αντίστροφο μότο των Γερμανών στην Κίνα.
Η ειρωνεία είναι πως την ώρα που ο Όμιλος VW βλέπει τις πωλήσεις του στην Κίνα να έχουν υποχωρήσει κατά 24% την περίοδο 2020–2024, οι Κινέζοι κατασκευαστές χτίζουν προγεφυρώματα στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, το μερίδιό τους σχεδόν διπλασιάστηκε φέτος, φτάνοντας το 4,8% στο διάστημα Ιανουαρίου–Ιουλίου.
Εκτιμήσεις της McKinsey προβλέπουν ότι μέσα σε μια δεκαετία θα μπορούσαν να φτάσουν σε μερίδιο αντίστοιχο των Ιαπώνων (14%) και των Κορεατών (9%).
Η επίθεση δεν είναι τυχαία. Αποκλεισμένοι ουσιαστικά από τις ΗΠΑ, οι Κινέζοι βλέπουν την Ευρώπη ως στρατηγικό πεδίο μάχης.
Η BYD ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει παραγωγή στο τέλος του έτους, ενώ η Xpeng άνοιξε νέο ερευνητικό κέντρο στο Μόναχο.
Η Hongqi υποσχέθηκε 15 νέα μοντέλα έως το 2028, προβάλλοντας την ευρωπαϊκή της παρουσία ως «δέσμευση ζωής».
Ωστόσο, αναλυτές προειδοποιούν: οι Κινέζοι εξακολουθούν κυρίως να προσαρμόζουν υπάρχοντα μοντέλα στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, χωρίς να δημιουργούν εξ αρχής προϊόντα σχεδιασμένα για το κοινό της Γηραιάς Ηπείρου.
Το παράδειγμα της Toyota με το Yaris του 1997 δείχνει τον δρόμο. Όπως παρατηρεί ο Πέδρο Πατσέκο της Gartner: «Η πραγματική πρόκληση είναι να χτίσουν αυτοκίνητα με ευρωπαϊκή ψυχή».
Το μόνο βέβαιο; Ο «κινεζικός δράκος» ήρθε στην Ευρώπη για να μείνει, και η μάχη με τους παραδοσιακούς γίγαντες μόλις ξεκινά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Οριακά θετική η αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο
Toyota: Στην Τσεχία το πρώτο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό της
Όμιλος Volkswagen: Επένδυση ενός δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη