Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αποκλειστικό: Πρώτη επαφή με το Xiaomi YU7

Ελλάδα 4:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποκλειστικό: Πρώτη επαφή με το Xiaomi YU7

ΝΕΑ

Το YU7 είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Xiaomi και ήδη έχει δημιουργήσει το δικό του «μύθο».

Advertisement
Advertisement

Προκειμένου να τεθεί ολοκληρωμένα το ουσιώδες ερώτημα «γιατί είναι τόσο σημαντικό το Xiaomi YU7;», είναι απαραίτητα ορισμένα βασικά συμπληρωματικά στοιχεία. Όπως π.χ. ότι το YU7 είναι μόλις το δεύτερο μοντέλο στη γκάμα της Xiaomi. Η οποία Xiaomi, έως πριν από 4 χρόνια δεν κατασκεύαζε αυτοκίνητα. Ενώ έως πριν από 15-16 χρόνια η Xiaomi δεν υπήρχε καν, εφόσον ιδρύθηκε το 2010 -και πάλι όχι ως μια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ως μια κατασκευάστρια ηλεκτρονικών συσκευών: Από smartphone και ακουστικά έως έξυπνα πιστολάκια μαλλιών, σκούπες-ρομπότ, drone κ.λπ.

Επιπλέον, γιατί άραγε θα πρέπει να θεωρείται τόσο σημαντικό το Xiaomi YU7, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται να πωληθεί εκτός Κίνας, όπου και κατασκευάζεται, τουλάχιστον πριν από το 2027;

Μια πρώτη, εντελώς πρόχειρη απόπειρα απάντησης στη θεμελιώδη -και απολύτως εύλογη- απορία, θα μπορούσε να είναι η εξής: Μολονότι παράγεται από μία εταιρεία με απειροελάχιστη παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων, το YU7 είναι τόσο σημαντικό διότι, κατά κοινή ομολογία, δικαιούται να ανταγωνίζεται ευθέως και κατευθείαν «από το πουθενά» εμβληματικά μοντέλα στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών SUV, όπως το Tesla Model Y ή ακόμη και την ηλεκτροκίνητη Porsche Macan.

Advertisement
Advertisement

Η ονοματοδοσία των διαφορετικών εκδόσεων του νέου YU7 προδίδει, προφανώς εσκεμμένα, το γεγονός ότι η Xiaomi προσεγγίζει τη σημερινή αυτοκίνηση κατά βάσιν όπως την αγορά κινητών τηλεφώνων. Και όχι μόνον επειδή η το YU7 διατίθεται ως «Standard», «Pro» και «Max», ακριβώς όπως ένα iPhone, αλλά κυρίως διότι η αρχή της Xiaomi είναι η επιδίωξη της τεχνολογικής υπεροχής, σε τιμές ρεαλιστικές -αν όχι ευκαιρίας.

Οπότε, ασχέτως εάν τα κορυφαία μοντέλα smartphone της Xiaomi έχουν ξεφύγει πλέον από τη ζώνη του «απίθανα φθηνό για όσα προσφέρει» όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, τουλάχιστον το κινεζικό κοινό μπορεί να αποκτήσει ένα YU7 από 253.500 γιουάν -ήτοι από 30.100 ευρώ.

Έναντι 30.100 ευρώ, λοιπόν, η βασική έκδοση του Xiaomi YU7 προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, το ταχύτερο στην -κινεζικής έμπνευσης- κατηγορία «SUV κάτω των 800.000 γιουάν (95.000 ευρώ)».

Advertisement

Πιο αναλυτικά, αυτό μεταφράζεται σε ένα πισωκίνητο EV με έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 235 kW (320 ίπποι), με αυτονομία έως και 835 χιλιόμετρα, δυνατότητα επαναφόρτισης από το 10 στο 80% σε 12 λεπτά -ή αλλιώς αναπλήρωση ενέργειας αρκετής για 620 χιλιόμετρα οδήγησης μέσα σε 15 λεπτά.

Βεβαίως, είναι επιβεβλημένη η υπενθύμιση ότι η τιμή αυτονομίας που ανακοινώνει η Xiaomi για το YU7 προκύπτει από μετρήσεις με βάση το κινεζικό πρότυπο CLTC (το οποίο γενικώς διακρίνεται από αυξημένη επιείκεια συγκριτικά με το WLTP, εξού και η μετατροπή κατεβάζει τα 835 στα 685 χιλιόμετρα).

Advertisement

Έστω και έτσι, όμως, οι άνθρωποι της Xiaomi δηλώνουν εξαιρετικά υπερήφανοι για το πόσο συγκρατημένο είναι το καινούργιο μοντέλο τους ως προς την κατανάλωση ενέργειας. Και, μάλιστα, χωρίς συμβιβασμούς σε οποιονδήποτε άλλο τομέα, κάτι που είναι ακόμη πιο εμφανές στις δύο πιο ισχυρές εκδόσεις του YU7.

Το τετρακίνητο Xiaomi YU7 Pro εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες HyperEngine V6s Plus -αντί ενός της βασικής έκδοσης- με ισχύ 288 kW (392 ίπποι), αυτονομία 770 χιλιόμετρα και τιμή πώλησης 279.900 γιουάν που αντιστοιχούν σε 33.200 ευρώ. Και η ναυαρχίδα, το επίσης τετρακίνητο Xiaomi YU7 Max αντιστοίχως, προσφέρεται επίσης με 2 κινητήρες, συνδυαστική απόδοση 508 kW (690 PS), αυτονομία 760 χιλιομέτρων και τιμή 329.900 γιουάν (39.200 ευρώ).

Εντελώς ενδεικτικά για το πού ακριβώς κατατάσσεται το Xiaomi YU7 σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του, στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Porsche Macan Long Range όπως διατίθεται στην κινεζική αγορά, είναι εφοδιασμένη με μονό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 250 kW (360 PS), η αυτονομία της είναι 702 χιλιόμετρα και η τιμή πώλησής της από 598.000 γιουάν. Η απευθείας σύγκριση ανάμεσα στην πιο ακριβή έκδοση του Xiaomi YU7 και της Macan υπέχει θέση εξήγησης γιατί οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα συρρικνώνονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Μια εξήγηση, επίσης, στο γιατί η διοίκηση της Porsche εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να αποχωρήσει εντελώς από την κινεζική αγορά.

Advertisement

Από σχεδιαστικής άποψης, το Xiaomi YU7 αποτελεί προϊόν έμπνευσης Κινέζων designers και απηχεί, με σύγχρονο τρόπο, μοτίβα οικεία από το φυσικό περιβάλλον της Κίνας. Παρόλα αυτά, οι επικρίσεις μερίδας του διεθνούς ειδικού τύπου, ότι η πρόσοψη και η οπίσθια όψη του YU7 θυμίζουν, κάπως υπερβολικά, τη Ferrari Purosangue, δεν είναι ολότελα άστοχες. Ούτως ή άλλως, όμως, το ζήτημα των σχεδιαστικών επιρροών είναι εξαιρετικά σύνθετο. Εξάλλου, ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Xiaomi, είναι μεν Κινέζος, αλλά με προϋπηρεσία στη BMW. Μάλιστα, ο κ. Tianyuan Li ήταν ο πρώτος designer εκ Κίνας που προσελήφθη ποτέ από την Bayerische Motoren Werke.

Σε κάθε περίπτωση, η φιγούρα του YU7 είναι εντυπωσιακή χωρίς να κραυγάζει. Θα έλεγε κανείς ότι περιβάλλεται από μια αύρα hi-tech δύναμης, πολυτέλειας και μοντέρνας καλαισθησίας. Και αναλόγως της χρωματικής επιλογής για το αμάξωμα, τονίζονται διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα του -προφανώς άλλη εντύπωση δημιουργεί π.χ. στην απόχρωση «Lava Orange» και εντελώς διαφορετική στην «Dawn Pink».

Ως προς το εσωτερικό, ο θάλαμος επιβατών του YU7 αποτελεί κάτι σαν παρουσίαση εταιρικής φιλοσοφίας για τον αυτοκινητικό τομέα της Xiaomi: Εξαντλητική προσοχή σε κάθε επιμέρους στοιχείο, σχεδίαση με βάση το σωματομετρικό μέγεθος ενός ανθρώπου αναστήματος 1,88 μ. και δεκάδες -αν όχι εκατοντάδες- σχεδόν αθέατες πλην απολύτως υπαρκτές και εν τινί μέτρω σημαντικές λεπτομέρειες που μαρτυρούν σκέψη, φροντίδα αλλά και, όλως περιέργως, τεχνογνωσία που θα προσιδίαζε σε μια αυτοκινητοβιομηχανία με απόθεμα συσσωρευμένης εμπειρίας.

Εν είδη συνολικής πρώτης εντύπωσης, το Xiaomi YU7 εκπροσωπεί μια καινοφανή -αν όχι καθαυτό καινοτόμο- προσέγγιση στη σημερινή αυτοκίνηση. Μια προσέγγιση που ταιριάζει στον ιδανικό καταναλωτή των προϊόντων που παράγει συνολικά η Xiaomi, ενός νέου ανθρωπότυπου ο οποίος εντάσσεται και λειτουργεί σε ένα εντελώς ψηφιοποιημένο «οικοσύστημα». Η Xiaomi το αποκαλεί «Human x Car x Home», έναν μεταμοντέρνο βιότοπο, όπου κάθε ανάγκη και κάθε συνήθεια βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με τις αντίστοιχες τεχνολογικές λύσεις, σε κάθε φάση της καθημερινότητας ενός -ή και δισεκατομμυρίων- ανθρώπων.

Η ανταπόκριση του κοινού σε αυτή τη σχολή σκέψης που εμφανώς ακολουθεί η Xiaomi, αντανακλάται στη φρενίτιδα των προπαραγγελιών για το YU7: Οι υποψήφιοι αγοραστές του premium SUV έφτασαν τους 200.000 μέσα στα πρώτα 3 λεπτά της επίσημης παρουσίασης του μοντέλου στο Πεκίνο.

Σε 72 ώρες οι παραγγελίες είχαν ξεπεράσει τις 300.000 -και ενώ η Xiaomi έχει προειδοποιήσει εξ αρχής ότι οι δυνατότητες παραγωγής της είναι πεπερασμένες. Εξού και ο χρόνος παράδοσης των YU7, προϋποθέτει αναμονή εκ μέρους της πελατείας περί το ενάμιση έτος.

Εάν, δε, τα αυτοκίνητα της Xiaomi -το σούπερ σπορ σεντάν SU7 και το YU7- αρχίσουν να εξάγονται εκτός Κίνας, κάτι που επί του παρόντος υπάρχει μόνο ως ιδέα και με ορίζοντα το 2027, οι υπεύθυνοι της κινεζικής εταιρείας θα πρέπει να έχουν φροντίσει ώστε, το ήδη διαστημικό, εκτενώς ρομποτοποιημένο εργοστάσιό τους, να αποκτήσει κλώνους, εντός και εκτός Κίνας.

Εν κατακλείδι, το YU7 είναι ίσως το πιο σημαντικό αυτοκίνητο εκ Κίνας των τελευταίων ετών, ακριβώς επειδή λειτουργεί σαν πρεσβευτής μιας εξελιγμένης φιλοσοφίας, μιας διαφορετικής αντίληψης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα μαζικής χρήσης. Στο πλαίσιο της οποίας, μια εταιρεία smartphone μπορεί να παρακάμψει όλα τα προκαταρκτικά στάδια, όλες τις δοκιμασίες από τις οποίες έχουν περάσει οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, και να προσγειωθεί απευθείας στην κορυφή. Αυτό που έως πριν από ελάχιστα χρόνια έμοιαζε αδιανόητο, συμβαίνει ήδη. Στον «πλανήτη Κίνα», για αρχή.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα του 2025 σύμφωνα με το EuroNCAP
Renault 5 Monte Carlo Edition: Ωδή στο Clio Williams
Τι αγόρασε ο Νεϊμάρ με 1 εκατομμύριο; (+video)