Πρώτη επαφή με τη νέα Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
ΝΕΑ
Η Mercedes-Benz παρουσίασε στην Κοπεγχάγη την ολοκαίνουργια CLA Shooting Brake, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Μάρτιο του 2026.
Πρόκειται για την πρώτη ηλεκτρική Mercedes-Benz που διατίθεται ως station wagon. Συνδυάζει την κομψότητα, τον σπορτίφ χαρακτήρα και την ευφυΐα της CLA, με άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, καθώς και υψηλό βαθμό ευελιξίας στο εσωτερικό.
WHAT CAR
Η νέα Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, έχει σχεδιαστεί για όσους εκτιμούν τον δυναμισμό ενός σπορ οχήματος, αλλά δεν θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς στον χώρο και την πρακτικότητα στην καθημερινή ζωή.
Συνδυάζει έξυπνη τεχνολογία και αποδοτικότητα για να προσφέρει μια φρέσκια, συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Για τους πελάτες μας, αυτό σημαίνει περισσότερο χώρο για ατομικότητα, ταξίδια και για τον προσωπικό τους τρόπο ζωής.
Αλήθεια είναι πως βλέποντας από κοντά την τετράθυρη και την Shooting Brake, το βλέμμα σου εύκολα κολλά περισσότερο στη δεύτερη, έχοντας φυσικά εκτός από το αισθητικό και το πρακτικό πλεονέκτημα συγκριτικά. Οι γραμμές της είναι αρμονικές και παραπέμπουν περισσότερο σε σύγχρονο fastback παρά σε wagon αμάξωμα με την στενή έννοια του όρου.

Ο χώρος αποσκευών της διαθέτει από 455 έως 1.290 λίτρα ανάλογα με την διαμόρφωση. Το εμπρός μέρος μάλιστα φιλοξενεί για πρώτη φορά επιπλέον 101 λίτρα. Σανίδες του σερφ ή ποδήλατα χωράνε εύκολα στην οροφή χάρη στις στάνταρ ράγες οροφής. Η ικανότητα ρυμούλκησης της νέας πρακτικής Merc φτάνει τα 1.800 κιλά (με φρένα).
Εξωτερικά είναι πανομοιότυπη με την CLA μέχρι την κολόνα Β. Αυτό σημαίνει χαμηλό, σπορ σχεδιασμό σε σχήμα καρχαρία και ένα μοναδικό μπροστινό πάνελ με 142 ξεχωριστά φωτιζόμενα αστέρια LED σε εμφάνιση χρωμίου.

Μαζί με τους προαιρετικούς προβολείς LED MULTIBEAM και τη φωτεινή λωρίδα, το φωτιζόμενο πάνελ με μοτίβο Mercedes-Benz συμβάλλει στην αδιαμφισβήτητη ταυτότητα όλων των μοντέλων της νέας οικογένειας οχημάτων. Τα πίσω φώτα έχουν επίσης σχεδιασμό σε σχήμα αστεριού και συνδέονται με μια φωτεινή λωρίδα.
Η πανοραμική οροφή διατίθεται προαιρετικά με μια νέα λειτουργία. Με αυτή, η διαφάνεια του γυαλιού μπορεί να αλλάξει σε 10 έως 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διαφανούς για καθαρή ορατότητα προς τα πάνω ή αδιαφανούς για μεγαλύτερη ιδιωτικότητα.
Η μακρύτερη οροφή με γραμμή που κλίνει ομαλά προς τα πίσω, παρέχει περισσότερο χώρο για το κεφάλι στη δεύτερη σειρά καθισμάτων από ό,τι στη CLA (+26 χιλιοστά).

Η πρόσβαση στο πίσω μέρος είναι επίσης πιο άνετη χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, η ολοκαίνουργια CLA Shooting Brake προσφέρει περισσότερο χώρο για το κεφάλι σε κάθε ένα από τα πέντε καθίσματα χάρη στην υψηλότερη γραμμή οροφής.
Η αύξηση για τους πίσω επιβάτες είναι επτά χιλιοστά. Στην μπροστινή σειρά καθισμάτων, η αύξηση του χώρου για το κεφάλι είναι 14 χιλιοστά, ενώ ο χώρος για τα πόδια έχει αυξηθεί κατά 11 χιλιοστά.
Η νέα CLA Shooting Brake είναι 35 χιλιοστά μακρύτερη (4.723 χιλιοστά) και 27 χιλιοστά υψηλότερη (1.469 χιλιοστά) από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 61 χιλιοστά στα 2.790 χιλιοστά.
Το εσωτερικό της είναι εντυπωσιακό. Η προαιρετική υπεροθόνη MBUX εκτείνεται σε όλο το πλάτος του. Η οθόνη 26 εκατοστών (10,25 ιντσών) για τον οδηγό και η κεντρική οθόνη 35,6 εκατοστών (14 ιντσών) βρίσκονται πίσω από την γυάλινη επιφάνεια. Μια ξεχωριστή οθόνη 35,6 εκατοστών (14 ιντσών) διατίθεται προαιρετικά για τον συνοδηγό για ατομική ψυχαγωγία.
Το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο εφαρμογών περιλαμβάνει, για παράδειγμα, πλατφόρμες ροής βίντεο όπως το Disney+ και το RIDEVU από τη Sony Pictures Entertainment, καθώς και βιντεοπαιχνίδια με μεγάλη ποικιλία τίτλων τριπλού ΑΑΑ μέσω του παρόχου cloud gaming Boosteroid.

Πρόκειται για το δεύτερο όχημα της φίρμας που διαθέτει το λειτουργικό MB.OS. Είναι εξοπλισμένη με έναν υπερυπολογιστή που είναι συνδεδεμένος με το Mercedes-Benz Intelligent Cloud. Αυτό επιτρέπει τακτικές ενημερώσεις μέσω ασύρματης σύνδεσης, όχι μόνο για το σύστημα ψυχαγωγίας, αλλά και για τις πιο σημαντικές λειτουργίες του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Η τέταρτη γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mercedes-Benz User Experience (MBUX) ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη (AI) από τη Microsoft και την Google. Ο νέος Εικονικός Βοηθός MBUX είναι επομένως πολύ περισσότερο από ένας απλός φωνητικός βοηθός.
Μπορεί να διεξάγει πολύπλοκους, πολυδιάστατους διαλόγους και διαθέτει βραχυπρόθεσμη μνήμη. Αυτό του επιτρέπει να συνεχίζει μια συνομιλία σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Βασισμένο στο ChatGPT και το Microsoft Bing Search, συνδυάζει τις γνώσεις που έχει συγκεντρώσει από το διαδίκτυο.

Χάρη στο Google Gemini, γνωρίζει επίσης πώς να περιηγείται σε προορισμούς πλοήγησης. Κατά τη διάρκεια ενός ενεργού διαλόγου, ο εικονικός Βοηθός MBUX αναγνωρίζει ακόμη και συναισθήματα και μπορεί να αντιδράσει ανάλογα, όπως ένας καλός φίλος.
Αρχικά θα κυκλοφορήσουν δύο ηλεκτρικές εκδόσεις. Η CLA 250+ Shooting Brake (συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας 12,7-15,2 kWh/100 km) με 272 ίππους (335 Nm) και αυτονομία έως 761 χιλιόμετρα (WLTP). Η CLA 350 4MATIC Shooting Brake των 353 ίππων (515 Nm, συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας 13,2-15,7 kWh/100 km) τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ως έκδοση υψηλών επιδόσεων, με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) και σύστημα τετρακίνησης. Έχει αυτονομία έως 730 χιλιόμετρα (WLTP).

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διαθέτει κιβώτιο δύο σχέσεων στον πίσω άξονα. Η CLA 250+ Shooting Brake επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μεγάλη “αδελφή” της χρειάζεται μόλις 5,0 δεύτερα για την ίδια διαδικασία. Αμφότερες, διαθέτουν νέο σύστημα πέδησης, το οποίο βελτιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας, αυξάνοντας παράλληλα την αυτονομία. Η ισχύς ανάκτησης φτάνει τα 200 kW.
Οι CLA 250+ Shooting Brake και CLA 350 4MATIC Shooting Brake, διαθέτουν μπαταρία ιόντων λιθίου με αξιοποιήσιμη ενεργειακή περιεκτικότητα 85 kWh. Σε συνδυασμό με τη νέα γενιά μπαταριών, η αρχιτεκτονική των 800V μπορεί να μειώσει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης.
Αυτό σημαίνει ότι η CLA 250+ Shooting Brake μπορεί να επαναφορτιστεί σε μια αυτονομία 310 χιλιομέτρων μέσα σε 10 λεπτά. Η γρήγορη φόρτιση DC είναι δυνατή με έως και 320 kW. Η φόρτιση AC, από την άλλη σε έναν φορτιστή στο σπίτι, είναι δυνατή με έως και 22 kW. Περαιτέρω ηλεκτρικές εκδόσεις θα προστεθούν στη γκάμα στις αρχές του επόμενου έτους.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Mercedes-Benz (MMA) έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να φιλοξενεί τις CLA και CLA Shooting Brake σε ηλεκτρικές αλλά και υβριδικές εκδόσεις, (οι δεύτερες θα ακολουθήσουν προσεχώς). Αυτό επιτρέπει σημαντική μείωση της πολυπλοκότητας και καταλυτικές οικονομίες κλίμακας.
Η αρθρωτή αρχιτεκτονική προσφέρει μέγιστες συνέργειες μέσω πιο λιτών, απλούστερων και ταχύτερων διαδικασιών, καθώς και υψηλού βαθμού κοινών εξαρτημάτων. Αυτό καθιστά την αξιοποίηση των πόρων στην ανάπτυξη και την παραγωγή πιο αποτελεσματική και εξασφαλίζει βιώσιμη κερδοφορία.
Μετά τις CLA και CLA Shooting Brake, σημειώστε πως θα ακολουθήσουν δύο νέα SUV της εταιρίας με σήμα το αστέρι χτισμένα στην ίδια πλατφόρμα.