Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Maserati GT2 Stradale

Ελλάδα 4:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(45) "Οδηγούμε την Maserati GT2 Stradale"
    

Οδηγούμε την Maserati GT2 Stradale

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η εμπνευσμένη από τους αγώνες σκληροπυρηνική εκδοχή της MC20 μοιάζει με επανεφεύρεση ενός ήδη εξαιρετικού supercar.

Advertisement
Advertisement

Λένε πως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Η Maserati MC20 μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή, όμως πάντα υπάρχει περιθώριο για κάτι παραπάνω. Eνα supercar με κινητήρα στο κέντρο, ανθρακονημάτινο σασί και 3λιτρο twin-turbo V6 που μοιάζει πολύ με την πρώτη ταινία Terminator.

Εξαιρετικό, αλλά με περιθώρια για βελτίωση και για μια συναρπαστική συνέχεια η οποία θα παίρνει όλα τα βασικά συστατικά και θα τα ανεβάζει ένα σκαλί ψηλότερα.

Αυτή ακριβώς είναι η GT2 Stradale. Πήρε το όνομά της από το αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατέκτησε πολλές νίκες στην κατηγορία του στον θεσμό Fanatec GT2 European Series και θα κατασκευαστεί σε 914 αντίτυπα, ως αναφορά στο 1914 που είναι το έτος ίδρυσης της Maserati.

Advertisement
Advertisement

Μια γρήγορη ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές δηλώνει πως η GT2 έχει μικρές βελτιώσεις στην απόδοση εστιάζοντας περισσότερο σε στοιχεία που βελτιώνουν την ταχύτητα στην πίστα.

Ετσι για παράδειγμα η ισχύς είναι αυξημένη κατά 10 PS σε σχέση με την MC20, φτάνοντας συνολικά τους 640 PS, ενώ παράλληλα το βάρος έχει μειωθεί κατά 60 kg με τη βοήθεια εξαρτημάτων όπως οι ελαφρύτεροι μονομπούλονοι, σφυρήλατοι τροχοί από τιτάνιο και τα νέα μπάκετ καθίσματα αγωνιστικού τύπου. Το πιο σημαντικό βήμα έχει γίνει στην αεροδυναμική, καθώς η GT2 Stradale παράγει 500 kg κάθετης δύναμης στα 280 km/h όταν η απλή MC20 στην ίδια ταχύτητα παράγει 145 kg, ενώ η Ferrari 296 GTB φτάνει τα 360 kg στα 250 km/h.

Η πρόσθετη κάθετη πίεση δημιουργείται από αλλαγές που αντλούν έμπνευση από την αγωνιστική GT2, όπως η επανασχεδιασμένη μπροστινή ανθρακονημάτινη ποδιά, το καπό με τις ειδικά σχεδιασμένες εξαγωγές αέρα, ο πολύ μεγαλύτερος πίσω διαχύτης και η πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα που είναι τόσο μεγάλη ώστε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως σανίδα του σερφ. Το βάρος της είναι μόλις 7 kg και ρυθμίζεται χειροκίνητα σε τρεις θέσεις για λιγότερη αντίσταση ή μέγιστη κάθετη πίεση.

Advertisement

Με αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η μεταβολή της αναλογίας πίεσης στον εμπρός και πίσω άξονα, που στην πιο ακραία ρύθμιση φτάνει τα 130/370 kg. Ωστόσο, η δουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική δεν αφορά μόνο την ακατέργαστη ταχύτητα ενός γύρου.

Πολλά από τα ανθρακονημάτινα στοιχεία που τονίζουν τη κομψή, αθλητική και γοητευτική σιλουέτα της GT2 Stradale είναι απαραίτητα για την ψύξη. Στο μπροστινό μέρος υπάρχουν νέοι αεραγωγοί με ενεργές περσίδες για τα φρένα, ενώ τα πίσω φτερά είναι ανασχεδιασμένα ώστε να  δεχτούν τις μεγαλύτερες εισαγωγές που αυξάνουν τη ροή του κρύου αέρα κατά 16%.

Advertisement

Κάτω από το ζεστό φως του ήλιου της νότιας Ισπανίας όπου βρισκόμαστε για να γνωρίσουμε τη νέα Maserati, η GT2 Stradale φαίνεται έτοιμη για δράση. Αν μπορεί να υπάρξει ένα παράπονο για την εμφάνιση της MC20 είναι ότι για τα δεδομένα ενός supercar δείχνει αρκετά απλή, χωρίς δυνατές λεπτομέρειες να τονίζουν τις απαλές γραμμές της.

Η GT2 Stradale διορθώνει ακόμα και αυτό. Την ίδια στιγμή οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι διακριτικές, αλλά δίνουν ένα αρκετά διαφορετικό αέρα. Έχουν αυξηθεί αρκετά οι επιφάνειες που είναι ντυμένες με αλκαντάρα ώστε να μειωθούν οι αντανακλάσεις κατά την οδήγηση, ενώ το κεντρικό τούνελ είναι πλήρως επανασχεδιασμένο και εξοικονομεί με τη σειρά του περίπου 1,5 kg σε σύγκριση με την απλή MC20.

Ο επιλογέας των προγραμμάτων οδήγησης έχει μετακινηθεί 5 cm πιο κοντά στον οδηγό, ενώ το κίτρινο φινίρισμα στο κεντρικό πάνελ είναι μια ιδέα δανεισμένη από το αγωνιστικό αυτοκίνητο. Τα μπάκετ με σκελετό από ανθρακονήματα φέρουν την υπογραφή της Sabelt και διατίθενται σε δύο μεγέθη ώστε κάθε οδηγός να έχει το ιδανικό αγκάλιασμα ανάλογα με τον σωματότυπό του. Επίσης υπάρχει δυνατότητα επιλογής για ζώνες ασφαλείας τριών ή τεσσάρων σημείων.

Advertisement

Το κάπως παράδοξο είναι ότι παρά την επιθετική τους εμφάνιση τα καθίσματα αποδεικνύονται εντυπωσιακά άνετα. Στην πραγματικότητα όλο το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι πρόκειται για μια σκληροπυρηνική έκδοση της MC20 με αγωνιστικά γονίδια, αποδεικνύεται απρόσμενα εύχρηστο. Αν και η GT2 Stradale δανείζεται στοιχεία από τη γεωμετρία της αγωνιστικής έκδοσης, τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα, καθώς πρακτικά η πιο ουσιαστική αλλαγή αφορά τα σκληρότερα κατά 10% ελατήρια.

Παρόλο λοιπόν που οι τυπικοί ισπανικοί δρόμοι φημίζονται για την καλή τους ποιότητα, γίνεται απόλυτα σαφές ότι η Maserati δεν έχει παραμελήσει την ευκολία χρήσης της αγριεμένης MC20. Ακόμα και ο κινητήρας δίνει μια σχεδόν πανομοιότυπη αίσθηση. Τα τεράστια αποθέματα ροπής από τις μεσαίες στροφές σημαίνουν ότι οι αλλαγές ταχυτήτων από το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι σε μεγάλο βαθμό προαιρετικές, ενώ η βραχνή φωνή με το ελαφρύ σφύριγμα παραμένει αμετάβλητη.

Μια πιο άγρια εξάτμιση τιτανίου είναι σε εξέλιξη (για χρήση σε πίστα), όμως προς το παρόν οποιαδήποτε αύξηση στην ένταση των ντεσιμπέλ οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αφαίρεση αρκετής ηχομόνωσης. Η άνεση της κύλισης είναι φανταστική, ελαφρώς πιο σφιχτή από της MC20, αλλά πιθανότατα η καλύτερη που έχουμε βιώσει σε supercar με εστίαση στην πίστα.

Αυτό σημαίνει ότι οι σπάνιες ανωμαλίες και λακκούβες των ορεινών δρόμων που κινούμαστε δεν ενοχλούν την GT2 Stradale, με κάθε πληροφορία από την επιφάνεια του οδοστρώματος να μεταφέρεται ξεκάθαρη στον οδηγό μέσω του ακριβέστατου, ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού.

Παρά την ταυτότητά της, η GT2 Stradale είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο για οδήγηση στον δρόμο σε ρυθμό 7/10. Ομως λίγο αργότερα, όταν μπαίνουμε στην πίστα Ascari (μια ιδιωτική παιδική χαρά για όσους λατρεύουν την πίστα αλλά όχι το ρίσκο των αγώνων), ο λόγος για τον οποίο έχει δημιουργηθεί αυτό το αυτοκίνητο γίνεται απόλυτα σαφής.

Στις στροφές μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων η επιπλέον αεροδυναμική πίεση κάνει τα μαγικά της προσφέροντας σαφή βελτίωση σε σχέση με την MC20, ενώ στα πιο αργά τμήματα εξακολουθεί να υπάρχει η ίδια ευκολία προσέγγισης που κάνει το βασικό μοντέλο τόσο εύκολο στη γρήγορη οδήγηση.

Η κατανομή βάρους της κεντρομήχανης διάταξης σημαίνει ότι χρειάζεται η φόρτιση του μπροστινού άξονα με επιμήκυνση του φρεναρίσματος μέσα στη στροφή ώστε στη συνέχεια να είσαι έτοιμος να περάσεις στο γκάζι το συντομότερο δυνατό αξιοποιώντας το εύρος της ροπής. Δεν υπάρχει καμία νευρικότητα ή υπερβολική τάση για διώξιμο της ουράς.

Η ισορροπία παραμένει σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένη με την πρόσφυση του μπροστινού μέρους και αυτό, σε συνδυασμό με το απόλυτα επικοινωνιακό τιμόνι, σημαίνει ότι γνωρίζεις ακριβώς πού βρίσκεσαι όταν οδηγείς κοντά στο όριο.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι έχεις την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με περισσότερο βάρος από τα 1.365 kg που δηλώνονται στις τεχνικές προδιαγραφές, με την απόκριση στις εντολές να είναι μερικές φορές κάπως άνευρη.

Το νέο προαιρετικό πρόγραμμα οδήγησης Corsa Evo επιτρέπει την απενεργοποίηση διαφόρων συστημάτων υποβοήθησης (συμπεριλαμβανομένου του ABS), αν και κατά τη διάρκεια της οδήγησής μας στην πίστα ήταν κλειδωμένο στην ασφαλέστερη ρύθμιση που κρατά αρκετό μέρος της ηλεκτρονικής επιτήρησης ενεργό.

Κρίμα, καθώς η μείωση της υποβοήθησης θα μπορούσε ενδεχομένως να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του βασικού λόγου κριτικής μας για την GT2 Stradale.

Για αυτοκίνητο με πισταδόρικο χαρακτήρα δεν κάνει σχεδόν κανέναν συμβιβασμό στον δρόμο, όμως η εμπειρία στον χώρο που κανονικά θα έπρεπε να λάμψει είναι κάπως ήπια. Στο παρελθόν τέτοιες ειδικές εκδόσεις ιταλικών μοντέλων ακροβατούσαν συχνά σε μια λεπτή γραμμή. Σε προκαλούσαν να φλερτάρεις με τα όριά τους και, αν επιβιώσεις από τον χορό με τον διάβολο, να ζήσεις συγκινήσεις χωρίς όρια. Η GT2 Stradale από την άλλη πλευρά παίζει εκ του ασφαλούς.

Μοιάζει περισσότερο με μια ανανεωμένη MC20 όπου σχεδόν όλα είναι λίγο καλύτερα. Ωστόσο για αυτοκίνητο πίστας, παρόλο που είναι απολαυστικό, δεν θα καταλήξεις να το οδηγείς με ιδρωμένα χέρια και καρδιά που χτυπάει δυνατά.

Ισως τελικά αυτό που αφήνει την αίσθηση πως κάτι λείπει να οφείλεται στο γεγονός πως, παρά τα αγωνιστικά γονίδια, είναι ένα αυτοκίνητο που σου επιτρέπει να συνηθίσεις τα όριά του πολύ γρήγορα. Και μάλλον αυτό είναι το πρόβλημα. Αλλα αντίστοιχα αυτοκίνητα πίστας διατηρούν το σασπένς αποκαλύπτοντας τα ταλέντα τους σιγά-σιγά. Η GT2 Stradale σού δίνει τα πάντα πολύ πιο εύκολα απ’ όσο θα ‘πρεπε.

ΚΕΥ TECH

Για όσους επιθυμούν τη μεγιστοποίηση της απόδοσης στην πίστα, η Maserati προσφέρει δύο πακέτα αναβάθμισης για την GT2 Stradale. Το Performance Pack περιλαμβάνει semi-slick ελαστικά Michelin, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό e-LSD με ειδικές ρυθμίσεις για κάθε πρόγραμμα οδήγησης, κεραμικά φρένα και ειδικές ρυθμίσεις για τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και το ABS. Το ακόμα πιο σκληροπυρηνικό πακέτο, Performance Plus, περιλαμβάνει επιπλέον των παραπάνω ζώνες τεσσάρων σημείων και πυροσβεστήρα. Μέρος του πακέτου είναι και το πρόγραμμα οδήγησης Corsa Evo (προστίθεται στα βασικά Wet, GT, Sport και Corsa), που προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό GT2. Προσφέρει τέσσερα στάδια ρύθμισης (από το 4 για μέγιστο έλεγχο έως το 1 για μέγιστη ελευθερία) για το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (MSP), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) και το ABS.

Tech – Maserati GT2 Stradale
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.992 cc, V6, TWIN-TURBO, 640 PS @ 7.500 rpm, 720 Nm @ 3.000-5.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E/Π)
0-100 KM/H: 2,8’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 324 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 11,6 lt/100 km (WLTP)
CO2: 265 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.669/1.965/1.222 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 100 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.365 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 312.000 ευρώ (ΙΤΑΛΙΑ)


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Concept AMG GT XX: Ο γύρος του κόσμου σε οκτώ ημέρες

Τρακτέρ-τέρας της John Deere στη μάχη με τις φλόγες

Η πιο τρελή Ferrari Purosangue κοστίζει τριπλάσια από την κανονική (+video)