Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο ACEA και οι Γάλλοι πιέζουν την Ε.Ε. για τους Κινέζους

Ελλάδα 1:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο ACEA και οι Γάλλοι πιέζουν την Ε.Ε. για τους Κινέζους

ΝΕΑ

Ο έντονος ανταγωνισμός των Κινέζων στην Ευρώπη ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να αντιδράσουν και να ζητούν χαλάρωση των υφιστάμενων κανονισμών.

Advertisement
Advertisement

Όπως έχουμε καταλάβει και στην Ελλάδα, οι κινεζικές εταιρείες «δείχνουν τα δόντια τους» επιχειρηματικά στη Γηραιά Ήπειρο, τόσο σε ό,τι αφορά στην προσπάθειά τους να εδραιωθούν και να επεκταθούν στην αγορά αυτοκινήτου όσο και αναφορικά με τα διαθέσιμα μοντέλα τους

Οι Ευρωπαίοι δεν αντέδρασαν έγκαιρα όσο θα έπρεπε -σε πολιτικό επίπεδο- και πλέον αναζητούν τρόπους να ανακόψουν την εξάπλωση των κινεζικών οχημάτων.

Μπορεί η επιβολή των επιπλέον εισαγωγικών δασμών να είναι ένα μέτρο που έχει σκοπό να περιορίσει τη διάθεση των αυτοκινήτων τους, όμως φαίνεται ότι δεν θα είναι όσο αποτελεσματικό χρειάζεται.

Advertisement
Advertisement

Οι εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ήδη έχουν προειδοποιήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα προβλήματα και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν από τον ανταγωνισμό των Κινέζων και έχουν επισημάνει τις επιπτώσεις από αυτόν σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.

Τώρα, φαίνεται ότι αναλαμβάνουν πιο ενεργό ρόλο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείο Reuters τα στελέχη του Ομίλου Stellantis και της Renault ενώνουν τις δυνάμεις τους ασκώντας πιέσεις στην Ε.Ε.

Όπως αναφέρεται, ζητούν από αυτή να δημιουργήσει το νομικό και θεσμικό πλαίσιο τα οποία θα επιτρέπουν τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων με περιορισμένες απαιτήσεις ασφάλειας.

Advertisement

Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει την κατασκευή και πώληση στην ευρωπαϊκή αγορά νέων μοντέλων σχετικά μικρών διαστάσεων τα οποία θα προσφέρουν ένα βασικό επίπεδο ασφάλειας μεν, δεν θα χρειάζεται να έχουν όλα τα νέα συστήματα «ADAS» δε.

Της συγκεκριμένης εκστρατείας ηγούνται τόσο Τζον Έλκαν, ο Πρόεδρος του Ομίλου Stellantis, όσο και ο Λούκα ντε Μέο, ο απερχόμενος Διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault.

Honda N Onei (κατηγορία «Kei»).
Advertisement

Βάσει του δημοσιεύματος, οι δύο άντρες ζητούν να υπάρξει μια νέα κατηγορία οχημάτων η οποία θα ονομάζεται «M0» (ή «e-car») και θα είναι αντίστοιχη αυτής των λεγόμενων αυτοκινήτων «Kei» που είναι διαδεδομένη στην Ιαπωνία.

Βασικός όρος σε αυτά είναι ότι το μήκος τους δεν πρέπει να ξεπερνά τα 3,4 μέτρα και ο κινητήρας τους τα 660 κ. εκ. Βεβαίως, αυτά τα τεχνικά στοιχεία αφορούν στην ασιατική χώρα και δεν είναι απαραίτητο ότι θα ισχύσουν αυτούσια και στην Ευρώπη, τουλάχιστον αναφορικά με το μήκος τους.

Αυτό που ζητούν κυρίως οι Γάλλοι κατασκευαστές είναι δημιουργία μιας τέτοιας κατηγορίας οχημάτων με σκοπό να περιοριστεί το κόστος παραγωγής, άρα να πωλούνται φτηνότερα.

Advertisement

Αυτό θα είναι χρήσιμο κυρίως σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη και κατασκευή από τους Ευρωπαίους αμιγώς ηλεκτρικών νέων μοντέλων τα οποία θα γίνουν προσιτότερα και θα ανακόψουν την στροφή των αγοραστών προς τα κινεζικά.

Στην πρόταση των Ευρωπαίων κατασκευαστών αναφέρεται ότι τα οχήματα της καινούριας κατηγορίας -που θα είναι μεγαλύτερα από τα αμιγώς ηλεκτρικά τετράκυκλα (π.χ. Citroen Ami)- θα χρησιμοποιούνται κυρίως για αστική χρήση αλλά θα πρέπει να μπορούν να κυκλοφορούν και σε αυτοκινητόδρομο.

Κι αυτό επειδή η τελική ταχύτητά τους θα είναι τέτοια που να μπορούν να το πράττουν με ασφάλεια, τόσο για τους επιβάτες τους όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Επειδή θα χρησιμοποιούνται κυρίως στην πόλη δεν απαιτείται να διαθέτουν εξοπλισμό όπως πλευρικούς αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού ή προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.

Όπως υποστηρίζουν, η ύπαρξη αυτών των συστημάτων σε ένα αυτοκίνητο επιβαρύνει το κόστος τουλάχιστον κατά 940 ευρώ ανά όχημα. Το ποσό αυτό σε ένα αυτοκίνητο της εν λόγω κατηγορίας θα είναι δυσανάλογα μεγάλο.

Ο Λούκα ντε Μέο δήλωσε σχετικά: «Αυτό που ζητάμε είναι να θεσμοθετηθούν διαφοροποιημένοι κανονισμοί για μικρότερα αυτοκίνητα. Υπάρχουν υπερβολικά πολλοί κανόνες για μεγαλύτερα και ακριβότερα οχήματα, με αποτέλεσμα να καθίσταται μη βιώσιμη η παραγωγή μικρών αυτοκινήτων με επαρκή περιθώρια κέρδους».

Ωστόσο, οι άνθρωποι του Euro NCAP είναι επιφυλακτικοί να έχουν αυξημένη δυνατότητα κίνησης στους δημόσιους δρόμους τα αυτοκίνητα αυτής της νέας κατηγορίας.

Ο Μάθιου Έιβερι, Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης του ανεξάρτητου οργανισμού, δήλωσε ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα που αξιολογούνται από αυτόν κερδίζουν συχνά την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιεί.

Όμως, όπως είπε, το γεγονός ότι τα καινούργια μοντέλα αυτής της κατηγορίας θα έχουν σκόπιμα υποδεέστερο επίπεδο εξοπλισμού σημαίνει ότι δεν θα τους απονέμεται η ίδια διάκριση.

Κατά συνέπεια, αυτό θα τα κάνει να υστερούν σε αυτόν τομέα έναντι των κινεζικών που θα έχουν παραπλήσια τιμή αγοράς, επηρεάζοντας πιθανόν και την εμπορική επιτυχία τους.