Tο Nissan Qashqai e-Power, o τάρανδος και τα «λαγουδάκια» (+video)
ΝΕΑTο Nissan Qashqai e-Power, o τάρανδος και τα «λαγουδάκια» (+video)
ΝΕΑΤο Qashqai με το υβριδικής διάταξης σύστημα «e-Power» ήταν μία από τις πιο σημαντικές εκδόσεις τής Nissan την προηγούμενη χρονιά και αναμενόταν με ενδιαφέρον από τους υποψήφιους αγοραστές του. Πώς αντιδρά στη δοκιμασία τού λεγόμενου «τεστ ταράνδου»;
Το Qashqai e-Power αποτελεί το τεχνολογικό επιστέγασμα του γνωστού μοντέλου της Nissan. Οι Ιάπωνες δημιούργησαν τη δική του εκδοχή η οποία το κάνει να κινείται ως ηλεκτροκίνητο, με τον υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων να λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες.
WHAT CAR
Θυμίζουμε ότι η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 190 ίπποι και αυτή του θερμικού 154 ίπποι. Η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος αύξησε το βάρος τού Qashqai e-Power κατά περίπου 280 κιλά σε σχέση με αυτό της πιο προσιτής έκδοσής του (σημ.: 1.3 DIG-T mHEV, 12 V, των 140 ίππων).
Ποια είναι η συμπεριφορά τού Qashqai e-Power στη διαδικασία του λεγόμενου «τεστ ταράνδου»; Οι συνάδελφοι από την ισπανική αυτοκινητική ιστοσελίδα km77 έκαναν τη δοκιμασία κατά τη οποία διαπίστωσαν πώς αντιδρά στα δεδομένα αυτής.
Στο σχετικό βίντεο που έδωσαν στη δημοσιότητα με τη συγκεκριμένη εκδοχή τού crossover/SUV μοντέλου μπορούμε να δούμε ότι τόσο στη διαδικασία του σλάλομ όσο και σε αυτή αποφυγής ταράνδου, η ανάρτησή του αντιδρά κάπως απότομα, δημιουργώντας αναπήδηση.
Βεβαίως, το φαινόμενο δεν είναι ανησυχητικό, κάτι που επισημαίνουν και οι Ισπανοί συνάδελφοι. Το αυτοκίνητο ανοίγει στιγμιαία την τροχιά του και ανασηκώνει τον πίσω εσωτερικό (ως προς τη στροφή) τροχό μεν, παραμένει ελέγξιμο από τον οδηγό και διατηρεί την τροχιά του, δε.
Όπως δηλώνεται στο βίντεο, το υπό δοκιμή Qashqai e-Power είχε ελαστικά Michelin Primacy 4, διάστασης 235/45 R20, τα οποία παρέχουν υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Όπως μπορούμε να δούμε, το αυτοκίνητο ακολούθησε απόλυτα την πορεία του στο «τεστ ταράνδου» με ταχύτητα εισόδου τα 77 χλμ./ώρα. Όταν αυτή αυξήθηκε στα 78 χλμ./ώρα και στα 79 χλμ./ώρα, το όχημα ακούμπησε ή/και έριξε κώνους οριοθέτησης της διαδρομής (άκυρη προσπάθεια).
Πάντως, όπως επισημαίνεται από τον Ισπανό συνάδελφο ο οποίος πραγματοποίησε τη δοκιμή, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την κλίση του αυτοκινήτου ούτε δυσκολεύεται να το διατηρήσει υπό έλεγχο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan Qashqai e-Power: Σημείο αναφοράς στα SUV
Nissan e-Power: Πώς λειτουργεί; (+video)
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD