Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα 10 ακριβότερα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν μέσα στο 2022

Ελλάδα 18:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα 10 ακριβότερα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν μέσα στο 2022

ΝΕΑ

Τα 10 ακριβότερα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν μέσα στο 2022

ΝΕΑ

Μέσα στο 2022, όπως και κάθε χρόνο, διεξήχθησαν πολλές δημοπρασίες που αφορούσαν αυτοκίνητα ιστορικής σημασίας και εδώ έχουμε τη λίστα με τα δέκα ακριβότερα που τελικά άλλαξαν χέρια.

Advertisement
Advertisement

Οι δημοπρασίες για τα εντυπωσιακά μοντέλα του παρελθόντος, δεν είναι κάτι σπάνιο και καθώς διέπονται από τη «λογική του χρηματιστηρίου», έχουν και ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Εδώ έχουμε τα αυτοκίνητα που κόστισαν τα περισσότερα χρήματα στις δημοπρασίες για να αλλάξουν χέρια μέσα στο 2022 και όπως θα δείτε, δεν είναι μόνο αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος. Θα άξιζε μια ξεχωριστή θεματική μνεία στο μοντέλο που βρίσκεται στη κορυφαία θέση, μια και το ποσό που δαπανήθηκε για την απόκτησή του, ξεφεύγει κατά πολύ από τα δεδομένα των αυτοκινήτων γενικότερα και αγγίζει εκείνα των μεγάλων εκτάσεων γης σε ακριβές περιοχές ή στα έτοιμα αρχιτεκτονικά στολίδια που διατίθενται για ξενοδοχειακές μονάδες.

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe: 135 εκ. ευρώ

Advertisement
Advertisement

Το εντυπωσιακό με την περίπτωση της συγκεκριμένης Mercedes του 1955, είναι πως ήταν «απλά» ένα (από τα δύο συνολικά) αυτοκίνητο δοκιμών, που μάλιστα το χρησιμοποιούσε ο επικεφαλής του εν λόγω τμήματος ως καθημερινό «εταιρικό» αυτοκίνητο για την εξυπηρέτηση των αναγκών του. H τιμή εκκίνησης είχε οριστεί στα 50 εκατομμύρια ευρώ και τελικά το σφυράκι χτύπησε όταν το ποσό έφτασε το εξωφρενικό ύψος των 135 εκατ. ευρώ! Ένα πραγματικά δυσθεώρητο ποσό, όχι για αυτοκίνητο αλλά ακόμα και για ακίνητη περιουσία.

Η απόφαση της Mercedes να το πουλήσει κατέπληξε τον κόσμο των συλλεκτών και το μόνο που ξέρουμε για το νέο ιδιοκτήτη, είναι πως πρόκειται για ιδιώτη που το προορίζει για τοποθέτηση ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της συλλογής του. Χωρίς να κατονομάζεται, ο ιδιοκτήτης έχει συμφωνήσει με τη Mercedes προκειμένου το αυτοκίνητο να εμφανίζεται σε επιλεγμένες εκδηλώσεις ιστορικών αυτοκινήτων, καθώς το έτερο μοντέλο βρίσκεται μόνιμα εγκατεστημένο στο μουσείο της εταιρείας.

Ferrari 410 Sport Spider του 1955: 20,43 εκ. ευρώ

Advertisement

Άλλο ένα έργο τέχνης επί τροχών του Sergio Scaglietti. Το σπάνιο σπορ πρωτότυπο, είναι ένα από τα δύο εργοστασιακά αγωνιστικά με το V12 των 4,9 λίτρων, το οποίο χρησιμοποιήθηκε εκείνη την περίοδο από τους Juan Manuel Fangio, Phil Hill, Masten Gregory, Richie Ginther και Jo Bonnier.

Advertisement

Μαζί με την επιγραφή στο ρεζερβουάρ του καυσίμου που λέει «Ο κύριος Ferrari μου είπε ότι αυτή ήταν η καλύτερη Ferrari που κατασκεύασε ποτέ» την οποία υπογράφει ιδιοχείρως ο Carroll Shelby, το μυθικό αυτό μοντέλο της Ferrari έφτασε στα 20,43 εκατομμύρια ευρώ κατά τη δημοπρασία της RM Sotheby’s στο Monterey των ΗΠΑ.

Ferrari 2003-GA F1: 14,42 εκ. ευρώ

Advertisement

Η Ferrari που πουλήθηκε μέσω της RM Sotheby’s στη Γενεύη, έφτασε στο διπλάσιο σχεδόν ποσό σε σχέση με το προηγούμενο μονοθέσιο της Formula 1. Προφανώς και το ρόλο του έπαιξε το γεγονός πως το συγκεκριμένο μονοθέσιο ήταν στα χέρια του Michael Schumacher και έχει φυσικά, πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία με αλλεπάλληλες αγωνιστικές επιτυχίες.

Το μονοθέσιο του 2003, με τα αρχικά «GA» στην ονομασία προς τιμή του επικεφαλής της Fiat, Gianni Agnelli, που πέθανε στις αρχές εκείνης της χρονιάς. Ο V10 με τους 845 ίππους το 2003, έφτανε σε λειτουργία έως και τις 19.000 σ.α.λ. και στα χέρια του Γερμανού οδηγού της Ferrari, ήταν αυτό που έπρεπε για να πάρει τη νίκη σε πέντε Grand Prix εκείνη τη χρονιά και να εξασφαλίσει για 6η φορά τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή της F1.

Talbot-Lago T150-C-SS Goutte d’Eau: 12,5 εκ. ευρώ

Πολλοί το θεωρούν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως το πιο όμορφο που κατασκευάστηκε ποτέ. Το διάσημο γαλλικό κουπέ του 1937 με το απίθανα «ρευστό» αμάξωμα που έχει ονομαστεί «Δάκρυ» (Goutte d’Eau– στα Γαλλικά) της «Figoni et Falaschi» σε σχέδιο του Figoni, σίγουρα εκτιμήθηκε δεόντως από το κοινό της δημοπρασίας της Gooding & Co στην εκδήλωση που έγινε στο Amelia Island στις ΗΠΑ.

Το ποσό των 12,5 εκατομμυρίων ευρώ είναι ρεκόρ για την Talbot-Lago, ενώ είναι και το υψηλότερο που έχει δοθεί για Γαλλικό μοντέλο σε δημοπρασία. Το πρωτότυπο αμάξωμα είναι αυτό που το ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες προτάσεις στη λίστα και αυτό είναι που το ορίζει ως το πιο ιδιαίτερο από τα επιβατικά.

Bugatti Type 57SC Atalante: 9,65 εκ. ευρώ

Το σασί 57S του 1937 που παρήχθη μόλις σε 42 αντίτυπα, εξοπλισμένο με αμαξώματα Atalante που και αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο αφού κατασκευάστηκαν 17 όλα κι όλα, με τον κινητήρα που έφερε δύο εκκεντροφόρους και είχε χωρητικότητα 3.257 κ.εκ., δίνουν σε αυτή εδώ τη Bugatti τον τόσο ιδιαίτερο χαρακτήρα. Στο χαρακτήρα αυτό «χρωστάει» τη συνολική αξία της που όπως φάνηκε στο Pebble Beach φέτος, έφτασε πολύ κοντά στα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Οι προδιαγραφές του Sports Coupe (SC) αμαξώματος είναι και αυτές ένα στοιχείο διαφοροποίησης που έπαιξε το ρόλο του στη διαμόρφωση της τιμής που το έκανε ένα από τα δέκα ακριβότερα της χρονιάς. Το ότι έχει το αυθεντικό πλαίσιο, χωρίς επεμβάσεις από το 1937 έως και σήμερα, είναι ένα ακόμα στοιχείο που προφανώς έπαιξε το ρόλο του.

Mercedes-Benz 540K Special: 9,19 εκ. ευρώ

Η Mercedes 540 K, επίσης του 1937, ήταν ένα από τα πλέον επιθυμητά αυτοκίνητα της περιόδου, ανάμεσα στις υπόλοιπες σπορ προτάσεις που ορίζονταν από το ανοιχτό δίπορτο και διθέσιο αμάξωμα. Το συγκεκριμένο που έφτασε τα 9,2 σχεδόν εκατομμύρια ευρώ, είναι ένα από τα τρία που σώζονται έως και σήμερα, με μακρύτερο πίσω μέρος και καλυμμένο τον εφεδρικό τροχό.

Ήταν παραγγελία του τελευταίου Βασιλιά του Αφγανιστάν, το 1937 και όσο δύσκολο κι αν ακούγεται, από τότε μέχρι και τώρα, έχει αλλάξει μόλις 4 φορές χέρια. Μάλιστα, στο σύνολο τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο, είναι λιγότερα από 21.000 χιλιόμετρα και δεν έχει δεχτεί καμία απολύτως επέμβαση ανακατασκευής. Επιπλέον, η δημοπρασία στο Monterey όπου διατέθηκε, ήταν και η πρώτη στην οποία εμφανίστηκε το αυτοκίνητο.

Ferrari 250 GT SWB Competizione: 8,81 εκ. ευρώ

Απλώς πανέμορφη σε κίτρινο χρώμα, αυτή η Ferrari του 1960 με το κοντό μεταξόνιο και τις αγωνιστικές προδιαγραφές, ξεπέρασε τις εκτιμήσεις πριν την πώληση που έκαναν λόγο για τιμή κάτω από 8 εκατομμύρια ευρώ. Το αυτοκίνητο που πουλήθηκε σε Βρετανικό έδαφος, μπήκε στη δεκάδα των πιο ακριβών, με την τιμή των 8,81 εκατομμυρίων ευρώ.

Το αυτοκίνητο με τον αγωνιστικό V12 χωρητικότητας 3,0 λίτρων, είχε απόδοση 295 ίππων, κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και αμάξωμα από αλουμίνιο με την υπογραφή Scaglietti που συναντάμε και σε άλλα αριστουργήματα σε τέσσερις τροχούς. Στο συγκεκριμένο έχει εκτός των άλλων και πλούσιο αγωνιστικό παλμαρέ, με αλλεπάλληλες εμφανίσεις και στις εκδηλώσεις του Goodwood.

Hispano-Suiza H6C «Tulipwood» Torpedo: 8,63 εκ. ευρώ

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παραγγέλθηκε από τον Andre Dubonnet, κληρονόμο της ομώνυμης μεγάλης εταιρείας ποτών και αγωνιζόμενο εκείνης της εποχής και ανάμεσα στα ζητούμενα της παραγγελίας ήταν η χρήση του κινητήρα των 8,0 λίτρων. Το ξύλινο αμάξωμα εξασφάλιζε πραγματικά χαμηλό βάρος στο σύνολο και ο συνδυασμός του με την αυξημένη ισχύ του κινητήρα, έδωσε τον Dubonnet την ευκαιρία να τερματίσει στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης στο Targa Florio του 1924.

Για την ιστορία, έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε πως στη συνέχεια, όταν το αυτοκίνητο μοντέλο του 1924 άλλαξε πρώτη φορά χέρια, πέρασε στην ιδιοκτησία του Σκωτσέζου Alexander Keiller, που και αυτός ήταν κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας που είχε προκύψει από τρόφιμα- και συγκεκριμένα από την οικογενειακή επιχείρησε με την ειδικότητα στις μαρμελάδες. Το όνομά του μπορεί να παραπέμπει σε Τουλίπα αλλά το ξύλο που έχει χρησιμοποιηθεί είναι μαόνι σε λωρίδες, με αλουμινένια πριτσίνια για να διατηρείται το σχήμα.

Ferrari 500 TRC Spider: 7,26 εκ. ευρώ

Μια ακόμα Ferrari για τη συνέχεια, με κόκκινη κυλινδροκεφαλή, που είναι το χαρακτηριστικό στο οποίο ο κόσμος του αυτοκινήτου χρωστάει το εμβληματικό όνομα Testa Rossa. Το κομψό αμάξωμα δια χειρός Scaglietti, είναι φινιρισμένο με κόκκινο χρώμα πάνω σε μαύρη βάση. Μπορεί το αυτοκίνητο αυτό του 1957 να ανήκει ηλικιακά στις Ferrari που είχαν 12κύλινδρους κινητήρες αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα 4κύλινδρο σύνολο.

Για την ιστορία να πούμε πως με την απόδοσή του, αυτός εδώ ο κινητήρας που είναι «πνευματικό τέκνο» του διάσημου μηχανικού της εταιρείας, Aurelio Lampredi, έφτασε σε απόδοση τους 190 ίππους από μια χωρητικότητα 2,5 λίτρων και «έβαζε τα γυαλιά» σε ανταγωνιστικούς V12 κινητήρες. Με πλούσιο αγωνιστικό παλμαρέ, το μοντέλο που έχει κατασκευαστεί μόλις σε 19 αντίτυπα (και εδώ έχουμε το προτελευταίο, 18ο) άλλαξε χέρια στο Monterey των ΗΠΑ.

Ferrari 375 America Vignale: 7,1 εκ. ευρώ

Ο οίκος RM Sotheby’s μέσα στο 2022, έκανε πραγματικά «χρυσές δουλειές» με τα αυτοκίνητα που διέθεσε στις δημοπρασίες του. Μετά το μοντέλο της Mercedes με την τιμή ρεκόρ που προαναφέραμε και το τοποθετεί μέσα στη δεκάδα των ακριβότερων πωλήσεων του έτους ανεξαρτήτως κατηγορίας αγαθού, αρκετές Ferrari είχαν την τιμητική τους. Η ξεχωριστή 375 America του 1954 με το αμάξωμα του οίκου Vignale, ήταν μέσα στη δεκάδα των ακριβότερων για το 2022.

Μόλις 12 αυτοκίνητα σαν κι αυτό κατασκευάστηκαν και το συγκεκριμένο ήταν παραγγελία γνωστού Ιταλού σκηνοθέτη για την κόρη του, απευθείας στον Enzo Ferrari ο οποίος έκανε και την παράδοση. Ο κινητήρας προέρχεται από αγωνιστική εκείνης της εποχής, έχει χωρητικότητα 4,5 λίτρων και φροντίζει για την επάρκεια ισχύος προκειμένου η κούκλα 375 με το cabrio αμάξωμα, να είναι και όσο γρήγορη θα περίμενε κανείς. Όση σημασία και αν έχει, πρέπει να πούμε πως το αυτοκίνητο έχει και hard top για τις βροχερές μέρες – λες και θα βρεθεί ποτέ εκτεθειμένο σε κάτι άλλο πλην των ηλιακών ακτινών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Chiron Profilee: Δημοπρασία για μια μοναδική Bugatti
Όταν το Lexus Electrified Sport Concept σαγήνευσε το Goodwood (+video)
Δείτε πόσο άνετα έχει τα 500 χλμ./ώρα το πιο γρήγορο Ford GT του κόσμου (+video)