Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές των ελαστικών του 2022 (video)
FORMULA 1Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές των ελαστικών του 2022 (video)
FORMULA 1Το 2022 η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα εποχή σε ότι αφορά στους τεχνικούς κανονισμούς, με τα μονοθέσια να αλλάζουν πλήρως μορφή, να έχουν όμως και νέων διαστάσεων ελαστικά – στις 18 ίντσες.
Με τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής με το δρόμο να αποτελούν καταλυτικό παράγοντα στην επιτυχία/αποτυχία, η Pirelli προχώρησε σε ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα εξέλιξης. Απαιτήθηκε ένα εντατικό πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης που περιλάμβανε τόσο εσωτερικές (σε προσομοιωτές και το εργοστάσιο) όσο και εξωτερικές δοκιμές (στην πίστα). Η ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία συμπλήρωσε περισσότερα από 20 χιλιάδες χιλιόμετρα, 10 χιλιάδες ώρες εξέλιξης και 5 χιλιάδες ώρες δουλειάς στον προσομοιωτή!
WHAT CAR
Σε αντίθεση με τα ελαστικά 13 ιντσών, η υιοθέτηση ελαστικών 18 ιντσών υποχρέωσε την Pirelli να κάνει νέα σχέδια από λευκό χαρτί. Οι μηχανικοί της είδαν από την αρχή με διαφορετικό μάτι κάθε εξάρτημα του ελαστικού: Από το προφίλ, τη δομή έως τις γόμες. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 28 μέρες δοκιμών στην πίστα για τα νέα ελαστικά 18 ιντσών μέσα στο 2021. Αν συνυπολογιστούν και οι ημέρες δοκιμών στα τέλη του 2019 και στην αρχή του 2020, προτού καθυστερήσει, λόγω πανδημίας Covid-19, η έναρξη του πρωταθλήματος, μιλάμε συνολικά για 36 ημέρες δοκιμών!
Σχεδιάστηκαν ηλεκτρονικά πάνω από 70 πρωτότυπα και απ’ αυτές δοκιμάστηκαν στην πίστα περισσότερες από 30 διαφορετικές εκδοχές. Συμπληρώθηκαν 4267 γύροι, περισσότερα από 20.000km: περίπου η μισή περίμετρος της γης. Χρησιμοποιήθηκαν 392 σετ ελαστικών ή 1568 ελαστικά αν προτιμάτε.
Το τελευταίο τεστ έγινε επί γαλλικού εδάφους και συγκεκριμένα στην πίστα Paul Ricard, όπου ο επίσημος δοκιμαστής της Alpine, Daniil Kvyat, δοκίμασε το τελικό βρόχινο ελαστικό 18’’ του 2022, οδηγώντας φυσικά την A521.
Όμως σε όλη αυτή την πορεία, συμμετείχαν σχεδόν όλες οι ομάδες στις δοκιμές εξέλιξης της Pirelli. Συνολικά δοκίμασαν τα νέα ελαστικά 19 οδηγοί, οι 15 εκ των οποίων είναι στο φετινό grid.
Ο Mario Isola, επικεφαλής Formula 1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, δήλωσε σχετικά: «Με ένα τελευταίο τεστ βρόχινων ελαστικών ολοκληρώσαμε τις δοκιμές εξέλιξης των νέων ελαστικών 18 ιντσών. Πέρυσι η πανδημία COVID-19 μας υποχρέωσε να αλλάξουμε το πρόγραμμά μας εντελώς. Ακυρώσαμε τις δοκιμές στην πίστα και επικεντρωθήκαμε στις προσομοιώσεις αλλά και στην εξέλιξη μέσω ηλεκτρονικών σχεδίων και μοντέλων. Αυτό το σύστημα εικονικής πραγματικότητας μας βοήθησε να βελτιστοποιήσουμε κάποια υπάρχοντα πρωτότυπα ώστε να επιστρέψουμε το 2021 στην πίστα για 28 μέρες δοκιμών. Ξεκινήσαμε τη διαδικασία εξέλιξης από το προφίλ, προτού περάσουμε στη βασική δομή και τελικά στις πέντε γόμες που θα πιστοποιήσουμε για τη νέα χρονιά. Τα αποτελέσματα που παρατηρούμε ως τώρα συνάδουν με την πληροφορία που έχουμε από τους οδηγούς οι οποίοι αγωνίζονται στο πρωτάθλημα. Αυτό είναι καθοριστικό για μας καθότι χρησιμοποιούμε παλιότερα μονοθέσια για δοκιμές. Για τη νέα χρονιά έχουμε ακόμη κάποιες μέρες δοκιμών στη διάθεσή μας οι οποίες θα μας επιτρέψουν αν χρειαστεί να βελτιστοποιήσουμε τα ελαστικά του 2022 με τα νέα μονοθέσια. Αφότου οι εκδοχές των ελαστικών πάρουν την έγκριση της FIA, οι οδηγοί θα μπορέσουν να δοκιμάσουν τα τελικά ελαστικά 18 ιντσών μετά το Abu Dhabi Grand Prix. Θα περιμένουν όμως μέχρι τις δοκιμές εξέλιξης της νέας χρονιάς για να δοκιμάσουν αυτά τα ελαστικά με τα μονοθέσια του 2022 για πρώτη φορά».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η διαχείριση ελαστικών έκρινε το GP του Texas
Τρέλα για την Mercedes F1 από υποψηφίους μηχανικούς (+video)
Ξέφυγε ο Verstappen, πλησίασε η Red Bull Racing