Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ΙD.4: Με το πιο εξελιγμένο Head-Up-Display

Ελλάδα 18:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ΙD.4: Με το πιο εξελιγμένο Head-Up-Display

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ΙD.4: Με το πιο εξελιγμένο Head-Up-Display

VOLKSWAGEN 2021-1

Το νέο VW ID.4 μεταφέρει από τις πολυτελείς κατηγορίες δεκάδες στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, μεταξύ των οποίων και ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό Head Up Display με στοιχεία Τεχνητής Νοημοσύνης.

Advertisement
Advertisement

Αν κάτι χαρακτήριζε περισσότερο την VW μέσα στην μακρά πορεία της εξέλιξής της και της καθιέρωσης ως τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο, ήταν ότι πάντα είχε την δυνατότητα να παρουσιάζει καινοτομίες και πρωτοποριακές λύσεις σε αυτοκίνητα ευρείας κυκλοφορίας. Συστήματα και ανέσεις που έβρισκε κανείς σε ακριβότερα μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών, η VW τα μετέφερε στα αυτοκίνητα της “διπλανής πόρτας”, προσφέροντας έτσι στον καθημερινό χρήστη αρκετή από την τεχνολογική αύρα μίας ανώτερης κλάσης.

Την ίδια τακτική φαίνεται αποφασισμένη να ακολουθήσει και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Εκεί που πέρα από την πρωτοπορία στις ηλεκτρικές λύσεις και στην δημιουργία μοναδικών οδηγικών απολαύσεων αυτοκίνητα, θα φέρει και ότι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει στα σύγχρονα ηλεκτρονικά και ψηφιακά συστήματα για την υποβοήθηση και την ξεκούραστη διαβίωση του οδηγού.

Ένα από αυτά τα συστήματα που κερδίζουν τις εντυπώσεις είναι το εκπληκτικό νέο Head Up Display με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης το οποίο εφαρμόζεται για πρώτη φορά στο ΙD.4. Με τη νέα head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η Volkswagen φέρνει ακόμα πιο κοντά τον εικονικό και τον πραγματικό κόσμο. Το καινοτόμο σύστημα προβάλλει επιλεγμένα σύμβολα στον έξω κόσμο και τα εμφανίζει με έναν νέο τρόπο, δυναμικό και με ανταπόκριση στις ανάγκες του οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Με το Ηead Up Display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, η VW ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στις δυνατότητες πληροφόρησης του οδηγού. Παρόλο που η νέα τεχνολογία είναι μια πραγματική παγκόσμια καινοτομία, η Volkswagen αποφάσισε να την λανσάρει σε ένα μοντέλο ευρείας κυκλοφορίας. Συνεπώς, η μάρκα συνεχίζει τη στρατηγική της να προσφέρει χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας σε προσιτές τιμές.

Το HUD με την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ – χωρισμένο σε δύο πεδία και επίπεδα. Το μεγάλο παράθυρο για τις δυναμικές οθόνες βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού σε εικονική απόσταση περίπου 10 μέτρων και έχει διαγώνιο περίπου 1,8 μέτρα. Πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης καθώς και τα βέλη του συστήματος πλοήγησης εμφανίζονται σε αυτό το επάνω τμήμα του παραθύρου.

Advertisement

Το παράθυρο κοντινής εμβέλειας βρίσκεται ως επίπεδη ζώνη κάτω από το μεγάλο παράθυρο μεγάλης εμβέλειας. Αυτό δείχνει την ταχύτητα οδήγησης, τα οδικά σήματα και τα σύμβολα υποβοήθησης και πλοήγησης ως στατικές οθόνες. Φαίνεται να επιπλέουν περίπου τρία μέτρα μπροστά από τον οδηγό.

Advertisement

Όλες οι οθόνες είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες με τον πραγματικό κόσμο έξω από το όχημα και εμφανίζονται δυναμικά. Όταν το όχημα πλησιάζει σε μια διασταύρωση τα βέλη στο επάνω μέρος ακολουθούν δυναμικά την διαδρομή, δείχνοντας στον οδηγό ξεκάθαρα την πορεία που πρόκειται να ακολουθήσει. Στην φάση αυτή τα βέλη γίνονται μεγαλύτερα ενώ ταυτόχρονα και οι υφές τους ξεθωριάζουν, εξασφαλίζοντας έτσι απρόσκοπτη θέα στον δρόμο.

Το σύστημα Lane Assist απεικονίζεται επίσης στο παράθυρο μεγάλης εμβέλειας: εάν το όχημα πλησιάσει σε μια οριακή γραμμή στην άκρη του δρόμου χωρίς να υποδείξει, αυτή η γραμμή εμφανίζεται με πορτοκαλί χρώμα. Δύο πράσινες γραμμές εμφανίζονται μετά την ενεργοποίηση της Travel Assist, η οποία διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας. Όταν το αυτοκίνητο άλλο όχημα, η οθόνη σηματοδοτεί το όχημα μπροστά με μια χρωματιστή λωρίδα μόλις ενεργοποιηθεί το Adaptive Cruise Control (ACC) ή το Travel Assist. Όταν τα συστήματα υποβοήθησης είναι απενεργοποιημένα, ο οδηγός βλέπει ένα κόκκινο προειδοποιητικό σήμα εάν οδηγούν επικίνδυνα κοντά στο προπορευόμενο όχημα.

Advertisement

Στο επίκεντρο της λειτουργίας του βρίσκεται μία ιδιαίτερα εξελιγμένη μονάδα προβολής εικόνας η οποία βρίσκεται μέσα στο ταμπλό. Οι δέσμες που δημιουργούνται από μια ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD μεταδίδονται σε δύο επίπεδους καθρέφτες και οι ειδικοί φακοί διαχωρίζουν τα επίπεδα οθόνης σε κοντινή και μεγάλη απόσταση. Ως αποτέλεσμα είναι ο οδηγός να βλέπει την προβολή των σημάτων ως τμήματα του πραγματικού κόσμου σε μία φαινομενική απόσταση κοντά στα 10 μέτρα στο οπτικό του πεδίο.

Η εικόνα σχηματίζεται από μία ειδική μονάδα στους κεντρικούς υπολογιστές των μοντέλων I.D. Η μονάδα αυτή υπολογίζει διαρκώς την θέση των συμβόλων λαμβάνοντας υπόψη την διαδρομή και το περιβάλλον. Για να γίνει αυτό παίρνει πληροφορίες από την εμπρός κάμερα, το ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης. Οι εικόνες που προβάλλονται στην μεγάλη οθόνη είναι σταθεροποιημένες και προσαρμοσμένες στην ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις κινήσεις τους και λαμβάνουν υπόψη την θέση του οδηγού και την γεωμετρία του συστήματος προβολής.

Το εξελιγμένο αυτό Head Up Display ήδη κάνει την εμφάνισή του στα μοντέλα ΙD.3 και ID.4 ως έξτρα εξοπλισμός. Στη συνέχεια θα εφαρμοστεί και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως δείχνει την απόφαση της εταιρίας να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο εξελιγμένη τεχνολογία σε ένα ευρύ κοινό, φέρνοντας τις χαρές και της απολαύσεις των πολυτελών κατηγοριών σε πιο προσιτά αυτοκίνητα και στους καθημερινούς οδηγούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4: Η ηλεκτρική επανάσταση στα SUV
VW ID.3: Tο μέλλον είναι ηλεκτρικό και για όλους
Ηλεκτρικό VW με τιμή κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ