Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 1ο

Ελλάδα 5:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 1ο

NEWSMOTO

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 1ο

NEWSMOTO

Το 2020 είναι αν μη τι άλλο μια δύσκολη χρονιά για όλους. Παραδόξως, το MotoGP της χρονιάς που οσονούπω τελειώνει έμελλε να θέσει ψηλά τον πήχη του δίτροχου αγωνιστικού θεάματος. Τόσο ψηλά που μιλάμε για επίπεδο δεκαετιών.

Advertisement
Advertisement

Πως φτάσαμε όμως εδώ; Ας δούμε τι έγινε και ας βγάλουμε τα συμπεράσματά μας, μέσα από μια ανασκόπηση ανά ομάδα, όπως αυτές τερμάτισαν στο τέλος της σεζόν.Στο κομμάτι των Κατασκευαστών, ήρθαν τα πάνω-κάτω. Το μεγάλο «Η» που μεσουρανούσε για χρόνια να παλεύει όχι για βάθρα αλλά για τη 10άδα και η Yamaha να έχει για κάθε λύση και από ένα νέο πρόβλημα με φόντο αναξιοπιστίας.

Κερδισμένη βγήκε η Ducati, που αν και δίπλα στα Ιαπωνικά μεγαθήρια φαντάζει «βιοτεχνία», πήρε τον Τίτλο του Κατασκευαστή. Ένα τίτλο που είχε να δει από το 2007 και τις μέρες κυριαρχίας του Casey Stoner. Γλυκόπικρη η επίγευση στο Hamamatsu, με τη Suzuki να βλέπει μεν πρωτάθλημα μετά από 20 χρόνια, όταν τότε στέφθηκε πρωταθλητής ο Kenny Roberts Jr, να χάνει δε στις καθυστερήσεις το Triple Crown.

Advertisement
Advertisement

Μεγάλοι πρωταγωνιστές του 2020 αναμφίβολα είναι οι -νέοι κυρίως- αναβάτες. Το ψηλότερο σκαλί του βάθρου άλλαξε 9 διαφορετικά χέρια (ή καλύτερα πόδια), με τη γραμμή των φαβορί και των outsiders να είναι πιο θολή από ποτέ.

Advertisement

Κεφάλαιο Marc Marquez

Προτού μπούμε στα ενδότερα της χρονιάς αυτής καθεαυτής, δε μπορούμε να μη σταθούμε στο συμβάν που καθόρισε το τότε μέλλον και το νυν παρελθόν του πρωταθλήματος. Ήταν μόλις στον πρώτο αγώνα του 2020 και συγκεκριμένα στην πίστα της Jerez, όταν ο Ισπανός πολυπρωταθλητής θα σημείωνε ένα τρομακτικό highsiding, καταλήγοντας με ένα κάταγμα στο δεξί βραχίονα. Τα πράγματα ίσως να μην ήταν τόσο σοβαρά, αν ο αναβάτης της Repsol Honda δεν επιχειρούσε να αγωνιστεί στον αμέσως επόμενο αγώνα της Ανδαλουσίας, ελάχιστα 24ωρα μετά το χειρουργείο του χεριού του.

Advertisement

Συμμετείχε στις FP3 και FP4, όμως ο πρώτος γύρος των κατατακτήριων ήταν και ο τελευταίος καθώς αποφασίστηκε η απόσυρση του για «λόγους ασφαλείας». Η συνέχεια ήταν απρόβλεπτα χειρότερη. Μια ανακοίνωση περί «άγαρμπου ανοίγματος παραθύρου κατ’οίκον», μάλλον δεν έπεισε κανέναν, με τον άτυχο Marquez να έχει μια σπασμένη λάμα τιτανίου στο χέρι και ακόμα ένα χειρουργείο στο τσεπάκι. Το 2ο χειρουργείο απαιτούσε πλέον 2-3 μήνες ανάρρωσης δίχως κανένα περιθώριο διαπραγμάτευσης.

Advertisement

Τελικά, οι 2-3 μήνες έγιναν ολόκληρη σεζόν, με το 3ο (!) χειρουργείο να είναι πλέον γεγονός, κάνοντας το σενάριο του grid του 2021 χωρίς το «93» πιθανό, αναλόγως της πορείας της αποκατάστασης. Κακοί χειρισμοί των γιατρών; Κακές αποφάσεις του Alberto Puig ή/και του Marc Marquez προς δημιουργία εντυπώσεων; Μπορεί και να μη μάθουμε ποτέ.

Και τώρα ας δούμε πως εξελίχθηκε το πρωτάθλημα του 2020, με βάση τη βαθμολογία των ομάδων:

1. Suzuki Ecstar – 310 Βαθμοί

Η ομάδα που ξεχώρισε για το 2020 ξεκίνησε τη σεζόν της με εγκατάλειψη και των 2 αναβατών της, ενώ η πρώτη νίκη ήρθε μόλις στο 10ο αγώνα, στην πίστα της Αραγονίας χάρη στον Alex Rins. Ακολούθησε άλλη μια, εκείνη (η 1η στη μεγάλη κατηγορία) του Joan Mir δυο αγώνες μετά. Αυτό που μετρά όμως είναι η συνέπεια. Έτσι, αφού η Suzuki έβλεπε τους αναβάτες σχεδόν πάντα εντός 5άδας, κατάφερε όχι μόνο να διακριθεί σαν ομάδα, αλλά να δει και τον Joan Mir να στέφεται πρωταθλητής, επιδεικνύοντας οδηγική -και όχι μόνο- ωριμότητα ασύμβατη του νεαρού της ηλικίας του.

Για το 2021: Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, λέει η παροιμία και έτσι σκοπεύουν να πορευτούν και στη Suzuki στοχεύοντας αυτή τη φορά στο Triple Crown που είδαν φέτος να τους φεύγει μέσα από τα χέρια. Οι Alex Rins, Joan Mir και ο -διακριτικότατος- Sylvain Guintoli έχουν δουλέψει πολύ στην GSX-RR και αυτό φαίνεται.

2. Petronas Yamaha SRT – 248 Βαθμοί

Η ανατροπή της ανατροπής! Η δορυφορική ομάδα της Yamaha ξεκίνησε με φόρα το 2020. Τόση φόρα που ο Fabio Quartararo πήρε δυο σερί νίκες με το «καλημέρα», σκιαγραφόντας το προφίλ του επόμενου πρωταθλητή απουσία του Marquez. Η συνέχεια ήταν τελείως διαφορετική, με τον ομόσταυλό του Franco Morbidelli να φέρνει εν τέλει καλύτερα αποτελέσματα στο paddock, σώζοντας την υπόληψη του εργοστασίου της Iwata και παίρνοντας τη 2η θέση στο πρωτάθλημα και ο Fabio τη μόλις 8η.

Για το 2021: Η μαλαισιακών συμφερόντων ομάδα έχει πολλούς λόγους να χαμογελά για το 2021 καθώς διατηρεί το Franco Morbidelli ενώ πλέον θα έχει και τη χαρά και την τιμή να βλέπει το φωσφοριζέ «46» πάνω στις μοτοσυκλέτες της. Τελευταία του ή όχι σεζόν, δεν έχει σημασία, όταν μιλάμε για το Valentino Rossi.

3. Red Bull KTM – 222 Βαθμοί

Η εργοστασιακή ομάδα της KTM –και η KTM σαν κατασκευαστής γενικότερα- έχουν επίσης πολλούς λόγους για να ανυπομονούν για το 2021. O Dani Pedrosa έχει αναλάβει την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και η δουλειά του Σιωπηλού Σαμουράι φάνηκε στον 3ο μόλις αγώνα με τη νίκη του Brand Binder. Οι πέντε 3ες θέσεις που πήρε και ο Pol Espargaro έρχονται να σφραγίσουν τις πορτοκαλί ελπίδες.

Για το 2021: O Brand Binder μένει και ο Pol Espargaro φεύγει. Στη θέση του έρχεται από την Tech3 KTM –κάτι σαν μετάθεση- ο Miguel Oliveira, ο οποίος μέσα στο 2020 πήρε 2 νίκες!

4. Ducati – 213 Βαθμοί

Η εργοστασιακή ομάδα της Ducati δε θα λέγαμε πως πέρασε και την καλύτερη της χρονιά καθώς σημείωσε μόλις δύο νίκες, με τον Andrea Dovizioso να είναι αυτός που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του Αυστριακού βάθρου και το Danilo Petrucci στο αντίστοιχο του LeMans. Μπορεί o πρώην DesmoDovi να πήρε την 4η θέση στο πρωτάθλημα των αναβατών και να συνετέλεσε στο να κατακτήσει η Ducati τον Τίτλο του Κατασκευαστή του 2020, ωστόσο η «γκρίνια» επικράτησε με τον Ιταλό εν τέλει να αποχωρεί. Όμοια μοίρα και για το Danilo Petrucci που φέτος πάσχιζε για τη 10άδα.

Για το 2021: Ο Dovi κρεμάει την αγωνιστική του φόρμα και ο Petrucci πάει για άλλα στην Tech3 KTM. Έρχονται όμως ο άκρως φέρελπις Fransesco Bagnaia και ο ολότρελος -με την καλή έννοια- Jack Miller. Δυο δυνατά αλλά με ρίσκο χαρτιά του grid.

Εδώ θα βάλουμε μια άνω τελεία. Σταματώντας λίγο πριν τα μισά της βαθμολογικής Κατάταξης των ομάδων, ενδεχομένως να παρατηρήσατε την ηχηρή απουσία των «μεγάλων» ομάδων. Μην ανησυχείτε, θα τις βρείτε στο 2ο μέρος .

Διαβάστε επίσης:

Ducati Panigale V4/S/SP MY2021: Όσο δεν πάει άλλο..

Husqvarna 2021-22: Μέλλον πολλών βολτ

Honda Gold Wing GL1800: Αρχικά Apple CarPlay και τώρα Android Auto!