Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Η συνέντευξη Τύπου της FIA για το ατύχημα του Bianchi

Ελλάδα 9:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η συνέντευξη Τύπου της FIA για το ατύχημα του Bianchi

FORMULA 1

Η συνέντευξη Τύπου της FIA για το ατύχημα του Bianchi

FORMULA 1

Η FIA δια στόματος του αλυτάρχη Charlie Whiting έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες και απαντήσεις όσον αφορά στο ατύχημα του Jules Bianchi στην Ιαπωνία.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Χτες στο Σότσι ο Whiting αφού ανέλυσε όσα έγιναν δέχτηκε ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους. Πρώτα απ’ όλα ο πολύπειρος αλυτάρχης αποσαφήνισε: «Καθώς δυνάμωνε η βροχή και ενώ παρέμενε πιο στεγνή η αγωνιστική γραμμή λόγω της διέλευσης των μονοθεσίων γύρω απ’ αυτή η στάθμη του νερού αυξάνονταν. Ο Sutil πάτησε εκτός αγωνιστικής γραμμής και γι’ αυτό έχασε τον έλεγχο. Ο Bianchi ήταν εμπρός του εκείνη τη στιγμή δεν τον είδε. Στον επόμενο γύρο όπως έρχεται κάνει το ίδιο λάθος πατώντας εκτός γραμμής. Η αντίδρασή του ήταν διαφορετική απ’ αυτή του Sutil, ο Γερμανός έκανε τετακέ. Ο Γάλλος προσπάθησε να διορθώσει, το παράκανε και έφυγε ευθεία προς τα πάνω. Είναι πρώιμο να μιλήσουμε για την ταχύτητα που χτύπησε το γερανό θέλουμε περισσότερα στοιχεία από τη φάση κίνησης του μονοθεσίου εκτός πίστας για να είμαστε ακριβείς. Ο Bianchi ακόμη κι αν δεν είχε χτυπήσει το γερανό θα είχε πέσει πάνω στις μπαριέρες με ταχύτητα».

Αμέσως μετά τέθηκαν από τους δημοσιογράφους συγκεκριμένα ζητήματα και δόθηκαν απαντήσεις από τον αλυτάρχη της FIA, Charlie Whiting.

Advertisement
Advertisement

Ώρα διεξαγωγής αγώνα
Δεν είναι δικό μας θέμα. Είπα στους οργανωτές να γίνει νωρίτερα ο αγώνας αλλά δεν ήθελαν. Τους εξήγησα πως αν η πρόβλεψη του καιρού επαληθευτεί ο αγώνας δε θα γίνει. Ήθελαν να γίνει η εκκίνηση στις 15:00. Όπως και να έχει ο καιρός ήταν καλύτερο απ’ ότι προβλέπονταν. Για μένα η ώρα εκκίνησης δεν επηρέασε σε τίποτα το ατύχημα.

Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για την απομάκρυνση του μονοθεσίου του Sutil;
Βγάλαμε διπλές κίτρινες σημαίες το επόμενο στάδιο είναι το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το μονοθέσιο του Sutil ήταν αρκετά μακριά από την πίστα αυτό που κάναμε ήταν το φυσιολογικό σε μια τέτοια κατάσταση. Δε βλέπαμε ότι ήταν απαραίτητο το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Έκοψε ο Bianchi στις διπλές κίτρινες σημαίες;
Ξέρουμε με τι ταχύτητα βγήκε εκτός δρόμου. Πολλά μονοθέσια πέρασαν από κει μερικά δεν είχαν κόψει τόσο πολύ όσο άλλοι. Δεν νομίζω ότι το θέμα βρίσκεται πόσο έκοψε σε σχέση με τους άλλους. Έκοψε πάντως.

Η FIA προτίθεται να θέσει όρια ταχύτητας υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας όταν διαλευκανθεί πλήρως το ατύχημα

Advertisement

Η πράσινη σημαία ήταν σωστή;
Ναι γιατί αφορούσε την περιοχή μετά την έξοδο του Sutil. Πρέπει να κατανοήσετε πως η περιοχή μιας σημαίας δεν ξεκινά από το σημείο που την βλέπει ο οδηγός αλλά από το σημείο που την περνάει και μετά. Οπότε η πράσινη σημαία έδινε σήμα ότι από κει και μετά πρέπει ν’ αγωνιστείς.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλα τα νέα για την εξέλιξη της υγείας του Bianchi αλλά και να δείτε video από το συμβάν.

Advertisement

Αργήσατε να αντιληφθείτε τη σοβαρότητα της κατάστασης;
Ναι περίπου 20 δευτερόλεπτα γιατί δεν βλέπαμε το μονοθέσιο του Bianchi. Αναρωτιόμουν γιατί αργούσαν να απομακρύνουν το μονοθέσιο του Sutil, συνήθως οι άνθρωποι ασφαλείας της Σουζούκα είναι πολύ γρήγοροι. Μετά μας είπαν ότι ένα μονοθέσιο χτύπησε το γερανό. Όμως εμείς δεν το βλέπαμε. Μετά από λίγο μια άλλη κάμερα μας το έδειξε. Βγάλαμε αμέσως αυτοκίνητο ασφαλείας και ιατρικό αυτοκίνητο.

Πόσο καθυστέρησε η μεταφορά στο νοσοκομείο;
(εδώ  απάντηση έδωσε ο επικεφαλής του ιατρικού τημ της FIA, Jean-Charles Piette μαζί με τον επικεφαλής διασώστη Ian Roberts, δεξιά στη φωτ.)
Επτά λεπτά, υπολογίζαμε 25 και κάναμε 32 λόγω των καιρικών συνθηκών. Η κατάσταση όμως του Bianchi ήταν σταθερή. Δεν άλλαξε τίποτα κατά τη μεταφορά. Το ελικόπτερο μπορούσε ν’ απογειωθεί από την πίστα δεν μπορούσε όμως να προσγειωθεί λόγω των συνθηκών στην ταράτσα του νοσοκομείου.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Jean Todt τόνισε: «Πρέπει να μάθουμε απ’ ότι συνέβη γιατί δεν θέλω ν’ αντιμετωπίσουμε ξανά παρόμοια κατάσταση».

Advertisement

Διαβάστε εδώ την ανάλυση του Πάνου Σεϊτανίδη σχετικά με το ατύχημα του Bianchi, τα σωστά και τα λάθη της FIA στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Διαβάστε εδώ γιατί η Marussia επέλεξε να τρέξει στη Ρωσία με μόνο ένα μονοθέσιο.