Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Σχεδίαση και τεχνολογία από το μέλλον

  • newsautoteam

Ένα τόσο σημαντικό μοντέλο όπως το νέο VW ID.3 δεν θα μπορούσε να ξεχωρίζει όχι μόνο στην τεχνολογία του αλλά και στην πολύ μοντέρνα σχεδίαση που ανοίγει νέους δρόμους για τα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα του μέλλοντος.

Η αυγή της ηλεκτροκίνησης βρίσκει την VW στην καλύτερή της φόρμα, όχι μόνο σε ότι αφορά το μηχανολογικό υπόβαθρο των αυτοκινήτων της όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με την αισθητική τους. Ένα παράγοντας ιδιαίτερα κρίσιμος για τα αυτοκίνητα μιας νέας εποχής που όχι μόνο πρέπει να είναι σύγχρονα αλλά θα πρέπει να το δείχνουν κιόλας. Πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για ένα μοντέλο-σταθμός όπως το ΙD.3 το οποίο φιλοδοξεί να αποτελεί μία μεγάλη καμπή για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αντίστοιχη με εκείνη του Beetle ή του Golf.

To ID.3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα ενώ ταυτόχρονα είναι προσιτό για εκατομμύρια πελάτες. Το ID.3 αποτελεί την αιχμή του δόρατος για τον ηλεκτρικό μετασχηματισμό της VW, καθώς τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το Volkswagen Group θα επενδύσει περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, εκ των οποίων 11 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στη μάρκα Volkswagen. Συνολικά, το Group σχεδιάζει να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2029 και να διαθέσει στην αγορά περίπου 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Από όλα τα παραπάνω αναδεικνύεται ο ιδιαίτερα σημαντικός ρόλος που καλείται να παίξει το ΙD. 3, όχι μόνο για την VW αλλά και για το σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό δεν θα μπορούσε να μην αντανακλάται στην σχεδίασή του, με τον επαναστατικό χαρακτήρα του μοντέλου να είναι εμφανής από την πρώτη κιόλας ματιά και να κερδίζει τις εντυπώσεις όπου βρεθεί.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου διαθέτει όμορφες γραμμές που ρέουν από εμπρός προς τα πίσω, ενώ ταυτόχρονα είναι στιβαρός. Διαθέτει δυναμικές αναλογίες και κάνει ισχυρή εντύπωση χωρίς σχεδιαστική φλυαρία. Πάνω από όλα είναι ένα αυτοκίνητο που ξεκαθαρίζει από την πρώτη στιγμή ότι είναι ένα μοντέλο της VW και μάλιστα από εκείνα που αλλάζουν την ροή μιας ολόκληρης εποχής.

Ο σχεδιασμός σε φιλοσοφία one box είναι μια σαφής ένδειξη για το πώς το ID.3 είναι χτισμένο γύρω από τους επιβάτες του. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά. Το compact ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα.

Το μπροστινό μέρος δείχνει ήδη τον χαρακτήρα και την τεχνική ιδέα του οχήματος: εδώ, το λογότυπο της Volkswagen τοποθετείται κεντρικά χωρίς γρίλια ψυγείου. Ο αέρας ψύξης για το κινητήριο σύστημα ρέει μέσω μιας εισαγωγής στον προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει ένα μοτίβο με κηρήθρα που έχει σχεδιαστεί με έμπνευση από τη φύση.

Οι μεγάλοι προβολείς είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος – έχουν φιλική έκφραση όπως τα ανθρώπινα μάτια. Η τεχνολογία LED είναι στάνταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολείς διατίθεται στο πακέτο σχεδίασης για να παρέχει μια έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη. Οι ηλεκτρικά περιστρεφόμενες μονάδες φωτός μοιάζουν με βλεφαρίδες, ενώ τα ανοίγματα τύπου κηρήθρας στα περιβλήματα και τα γύρω καλώδια οπτικών ινών, αναλαμβάνουν το ρόλο για τα φώτα ημέρας.

Όταν ενεργοποιείται η έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη, φωτίζεται επίσης η λωρίδα φωτός στο μπροστινό μέρος, που ενώνει τους προβολείς. Οι φωτεινές μονάδες εκτελούν ήδη λειτουργίες επικοινωνίας πριν καν την εκκίνηση του οχήματος: περιστρέφονται και επομένως καλωσορίζουν τον οδηγό κοιτώντας ψηλά.

Η πλάγια όψη του ID.3 έχει σπορ και ισχυρή εμφάνιση. Οι τροχοί είναι μεγάλοι και ξεχωρίζουν ενώ υπάρχει μια ισχυρή κολόνα C – ένα κλασικό χαρακτηριστικό σχεδίασης Volkswagen. Ένα γλυκά σχεδιασμένο πλευρικό τμήμα σβήνει σε καμπύλη κάτω από την ανερχόμενη γραμμή ώμου. Η πλαϊνή γυάλινη επιφάνεια καταλήγει σε ένα μακρύ σπόιλερ. Η σχεδίαση της μαύρης οροφής, η οποία συνεχίζεται σε ένα μοτίβο στο καπό και τα σκούρα ένθετα στα πλαϊνά κάνουν τη σιλουέτα να φαίνεται χαμηλότερη και ακόμα πιο κομψή.

Η πέμπτη-πίσω πόρτα είναι επίσης μαύρη και το χαμηλό της παράθυρο τονίζει το πλάτος του ID.3. Ολόκληρο το οπίσθιο άκρο διαθέτει επιφάνειες με πλαστικότητα και ένας διαχύτης αποτελεί την κάτω κατάληξη. Οι συστοιχίες οπίσθιου φωτισμού είναι επίσης εξοπλισμένες με LED. Εάν είναι επιθυμητό, ​​ο πελάτης μπορεί να αλλάξει τα σήματα στροφής σε μια δεύτερη λειτουργία όπου το φως κινείται από μέσα προς τα έξω. Το φως των φρένων ανάβει πάντα σε εμφανή μορφή του “X”. Δυναμικές φωτεινές κινήσεις προβάλλονται από τα πίσω φώτα όταν το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει.

Η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στη γκάμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – το ID.3 επιτυγχάνει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), μόλις 0,27. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι το αμάξωμα με τις έντονα κεκλιμένες κολόνες Α, τη ρέουσα γραμμή οροφής και τις αντίστοιχα κεκλιμένες κολόνες C. Οι έξυπνες λύσεις για μεμονωμένες λεπτομέρειες παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Αυτά περιλαμβάνουν την ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη περσίδα στο μπροστινό άκρο του οχήματος.

Αυτή ανοίγει μόνο όταν οι μονάδες ισχύος απαιτούν ψύξη, διαφορετικά παραμένει κλειστή έτσι ώστε ο αέρας να μπορεί να ρέει όσο το δυνατόν πιο εύκολα πάνω στο καπό. Οι ζάντες με τα επίπεδά σχέδια έχουν βελτιστοποιηθεί επίσης για ιδανική ροή αέρα, με ελάχιστες αεροδυναμικές απώλειες.

Οι λωρίδες εκτροπής νερού στις κολόνες Α και οι εξωτερικοί καθρέπτες που τοποθετούνται στους ώμους της πόρτας παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Μειώνουν επιπλέον το επίπεδο θορύβου στο χώρο επιβατών, σε συνδυασμό με το τυπικό παρμπρίζ από ακουστικό γυαλί.

Διάφορα άλλα εξαρτήματα συνδυαστικά, συμβάλλουν επίσης στον διαχωρισμό ροής στο πίσω μέρος – η μεγάλη αεροτομή οροφής, οι ώμοι, οι με πλαστικότητα σχηματισμένες οπίσθιες λυχνίες και ο διαχύτης. Αυτός ολοκληρώνει το κάτω μέρος του ID.3, με μία μεγάλη επίπεδη επένδυση στο πίσω μέρος.

Σε κάθε περίπτωση το νέο  ID. 3  είναι ο καλύτερος εκφραστής της μεγάλης αλλαγής που συντελείται μέσα στην ίδια την VW αλλά και σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύγχρονο και δυναμικό, γεμάτο σχεδιαστικές ιδέες και φουτουριστική διάθεση, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής της γερμανικής εταιρίας γράφει ήδη το δικό του μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της VW.

Οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ και στην χώρα μας η τιμή των 28.100 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” το καθιστά μία μοναδική ευκαιρία για όσους θέλουν να περάσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει αισθητικά όντας παράλληλα και κορυφαίο στο ηλεκτρικό του υπόβαθρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρκό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
VW ID.3: Τα 10 στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει
5 αστέρια για το ηλεκτρικό VW ID.3 στα crash test του EuroNCAP (+video)

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto