Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Συγκρίνουμε τα Volvo V40 και Audi A3

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Στα χέρια μας δύο από τα πιο δημοφιλή, πολυτελή hatchback. Η αλήθεια είναι ότι στους πελάτες αυτής της κατηγορίας, είτε αυτοί είναι ιδιώτες, είτε οι λεγόμενοι εταιρικοί (που επιλέγουν σαν ιδιώτες), το Volvo V40 και το Audi A3 είναι τα πρώτα που μπαίνουν στη λίστα των υποψήφιων μοντέλων.

Ακολουθούν η Σειρά 1 της BMW, η A-Class της Mercedes ενώ σφήνα εκεί μπαίνει τόσο η Alfa Giulietta, όσο και το Lexus CT200h. Παρατηρώντας πάντως τις πωλήσεις στο θώκο κάθετε το V40 και ακολουθεί το A3.
Ζητήσατε λοιπόν να διαβάσετε από εμάς μία συγκριτική δοκιμή των δύο αυτών μοντέλων. Η επιλογή των κινητήρων είναι ένα θέμα, αφού και οι δύο έχουν πλούσια γκάμα. Σε ότι αφορά τους diesel, ο Σουηδός είναι μακράν μπροστά με τον 1.6lt των 115 PS να υπερέχει αισθητά τόσο σε δύναμη, όσο και σε λειτουργία, από τον αντίστοιχο 1.6lt των 110 PS του Α3, ο οποίος παρά τις αξιόλογες αναβαθμίσεις που του έγιναν, υπολείπεται της Volvo, ενώ και η τιμή του είναι πολύ πιο υψηλή.
Για τη σύγκριση λοιπόν πήραμε τους δύο βενζινοκινητήρες της γκάμας των μοντέλων, τον 1.6 Τ3 των 150PS του Volvo και τον 1.4 TFSi των 125PS. Θα ήταν βέβαια πιο δίκαιο για τον Γερμανό ο 1.4 TFSi CoD με τους 150 PS, όμως η διαφορά της τιμής μεγάλωνε πολύ (Α3: 25.500€, V40: 22.300€).

Εκ των έσω
Ξεκινάμε με το εσωτερικό των αυτοκινήτων με τους Σουηδούς να έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα ποιοτικό, εργονομικό και απόλυτα διαχρονικό περιβάλλον. Το ταμπλό του V40, όσες φορές και αν το δεις, σου αποπνέει φρεσκάδα. Οι αλουμινένιες λεπτομέρειες προσδίδουν την σπορτίφ εικόνα που αναζητούν οι υποψήφιοι αγορστές της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώ ο ψηφιακός TFT πίνακας οργάνων στο ταμπλό με τις εναλλασσόμενες ενδείξεις (ανάλογα με το τι επιθυμεί ο οδηγός), ο φωτιζόμενος επιλογέας σε συνδυασμό με τον εναλλασσόμενο φωτισμό της καμπίνας, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό -σε τακτά χρονικά διαστήματα- να φρεσκάρει το εσωτερικό περιβάλλον του.

Στο Α3 έχει ακολουθηθεί μία πιο συντηρητική γραμμή, όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει η Γερμανοί. Το εσωτερικό του, διαθέτει τη βασική σχεδιαστική γραμμή της προηγούμενης γενιάς, με αρκετές βελτιώσεις στα σημεία. Είναι εργονομικό, έχει περίσσια ποιότητα, όμως υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ο οδηγός να συνηθίσει γρήγορα (έως και να βαρεθεί) τη συγκεκριμένη γραμμή, αφού την έχει ξαναδεί. Άλλωστε είναι κάτι που και οι Γερμανοί το έχουν διαγνώσει, παρουσιάζοντας στο επερχόμενο ΤΤ το νέο πίνακα οργάνων ο οποίος, κάποια στιγμή, θα περάσει και στα μικρότερα μοντέλα της Audi, αφού πρώτα τοποθετηθεί στα επόμενα Α6 και Q7.

[nggallery id=3251]

Στο δρόμο
Το V40 με σύμμαχο τον κινητήρα του, κινεί άνετα το αμάξωμα του, προσφέροντας και τη δύναμη που θα αναζητήσει ο… ανήσυχος οικογενειάρχης, τόσο για την ανάλογη οδηγική ευχαρίστηση, όσο και την απαιτούμενη ασφάλεια σε προσπεράσεις κλπ. Από τις 2.000 rpm και μέχρι ψηλά, ο κινητήρας είναι σε «εγρήγορση». Σωστά ζυγισμένο το hatchback της Volvo έχει ασφαλείς αντιδράσεις, ακόμα και αν κινείσαι σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το τιμόνι είναι άμεσο, υπάκουο, με επαρκή πληροφόρηση και σωστή επαναφορά. Δηλαδή ακόμα ένα κίνητρο για να οδηγήσεις πιο γρήγορα και πιο συμμετοχικά. Κι όλα αυτά από ένα μοτέρ ιδιαίτερα οικονομικό. Γενικά η ποιότητα κύλισης του V40 είναι στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ οι θόρυβοι που περνάνε στην καμπίνα είναι ελάχιστοι.

Από την άλλη, με το A3 Sportback και τον 1.4lt κινητήρα των 125PS, ο οικογενειάρχης θα κινηθεί μεν με ασφάλεια, ξεχνώντας όμως τις όποιες διαθέσεις έχει για σβέλτη οδήγηση.Παρότι ο κατασκευαστής κατάφερε να κατεβάσει το βάρος κατά 90 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρύτερων υλικών στο αμάξωμα, το πλαίσιο και την ανάρτηση, το αυτοκίνητο δε θα ικανοποιήσει τον πιο… ανήσυχο οδηγό, ο οποίος θα πρέπει να αρκεστεί σε μία ήπια βόλτα, ενώ στην περίπτωση που θα θελήσει να προσπεράσει, με τέσσερα άτομα στο αυτοκίνητο, σίγουρα θα αναζητήσει τα 25 περισσότερα άλογα της αμέσως επόμενης (αλλά και πιο ακριβής) έκδοσης. Από εκεί και πέρα ο οδηγός του Α3 Sportback θα αισθανθεί την ποιότητα στο πάτημα του Α3, θα του λείψει όμως η σπορτίφ αίσθηση (εφόσον βέβαια την επιθυμεί αυτή) που έχει το V40, κυρίως όταν κινείται σε πιο… στριφτερούς δρόμους.

Σε ότι αφορά την ασφάλεια δεν έχουμε να πούμε και πολλά, αφού τα crash test πρόσκρουσης του ανεξάρτητου EuroNCAP έχουν «μιλήσει» βγάζοντας ως το ασφαλέστερο μοντέλο που έχει παραχθεί μέχρι σήμερα το V40 (διαβάστε σχετικά ΕΔΩ).

[nggallery id=3250]

Εν κατακλείδι
Αναμφίβολα και τα δύο είναι εξαιρετικά αυτοκίνητα. Όμως στην απόλυτη σύγκριση και προσπαθώντας να βγάλουμε το νικητή, το Volvo V40 υπερέχει σχεδόν σε όλα τα σημεία. Η «νίκη» αυτή είναι ακόμα πιο ηχηρή βλέποντας τις τιμές που για με το A3 1.4TFSi με τους 125PS ξεκινάνε από τα 24.100€, ενώ για το Volvo V40 T4 1.6lt 150PS από τα 22.300€.

Οι συγκριτικές δοκιμές συνεχίζονται…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VOLVO V40 T3 AUDI A3 SB
Κινητήρας (cc)  1.596 1.395
Ισχύς (PS/rpm)  150/5.700 125/6.000
Ροπή (kgm/rpm)   24,0/1.600 20,4/1.400
Μετάδοση  Στους εμπρός τροχούς  Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο  Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα  210 km/h 203
Επιτάχυνση 0-100 km (sec)  8,8 9,2
Μικτή κατανάλωση (/100 km)  5,4 lt 5,1 lt
Εκπομπές CO2 (g/km) 125 123
Βάρος (kg)  1.357 1.280
Διαστάσεις Μ/Π/Υ  4.369/1.802/1.445 mm 4.237/1.777×1.421 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt 365
Τέλη Κυκλοφορίας 137,5 ευρώ 135,3 ευρω
Τιμή (με απόσυρση) από 20.787 ευρώ 23.140 ευρώ

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr