Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test Fiat Panda 0.9 TwinΑir CNG: Kαίει 3 ευρώ στα 100 χλμ.

Ελλάδα 13:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test Fiat Panda 0.9 TwinΑir CNG: Kαίει 3 ευρώ στα 100 χλμ.

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test Fiat Panda 0.9 TwinΑir CNG: Kαίει 3 ευρώ στα 100 χλμ.

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Fiat Panda με τον 0.9lt Twinair κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/CNG) που καλύπτει 100 χιλιόμετρα με κόστος μόλις τρία ευρώ!

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Σε μία εποχή που ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτά ένας επίδοξος αγοραστής αυτοκινήτου είναι η κατανάλωση, οι κινητήρες διπλού καυσίμου παίζουν σχεδόν χωρίς… ανταγωνισμό, παρότι το δίκτυο πρατηρίων που εφοδιάζουν με φυσικό αέριο ακόμα είναι περιορισμένο. Αλλά μάλλον αυτό είναι το μοναδικό στοιχείο που μπορεί να προβληματίσει όποιον γλυκοκοιτάει το νέο Fiat Panda CNG.

Γιατί η τιμή, με την ελληνική αντιπροσωπία να το προσφέρει έναντι 11.990 ευρώ, δεν είναι πρόβλημα αφού είναι αντίστοιχη ενός βενζινοκίνητου μοντέλου. Άλλωστε η μάρκα έχει καιρό τώρα επενδύσει σε αυτό το εναλλακτικό καύσιμο – με περισσότερα από 750.000 μοντέλα της να κινούνται χάρη στο φυσικό αέριο, διαθέτει την πιο ευρεία γκάμα επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων CNG.

Advertisement
Advertisement

Το είχαμε στα χέρια μας τις ημέρες που ο χιονιάς χτύπησε την Αττική, εξ ου και οι φωτογραφίες σε λευκό φόντο. Ίσως το σκηνικό να ταίριαζε περισσότερο για το Cross αλλά όπως και να έχει, με την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (κατά 54mm), είχαμε την αυτοπεποίθηση να πατήσουμε και λίγο χιόνι.

FIAT-Panda-CNG-Mytest-n640tall

Όταν αυτό έλιωσε, πήραμε τους δρόμους για να διαπιστώσουμε πόσο μπορεί να διαφέρει το εν λόγω Panda. Η απάντηση είναι πως δεν εντοπίζεις εύκολα διαφορές. Άλλωστε η διαφορά σε ισχύ ανάλογα το καύσιμο είναι μόλις στα 5 PS. Καταλαβαίνεις όμως διαφορά στις… αντιδράσεις, αφού σε λειτουργία CNG έχεις στη διάθεσή σου 140 Nm στις 2.500 rpm, έναντι των 145 στις 1900 με τη βενζίνη.

Advertisement

FIAT-Panda-CNG-Mytest-g640tall

Όσο για την εναλλαγή, γίνεται αυτόματα αφού όταν αδειάζει χωρητικότητας 12 kg ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, ο κινητήρας περνάει στην τροφοδοσία από το ρεζερβουάρ βενζίνης. Μπορεί όμως η αλλαγή να γίνει και χειροκίνητα, ανά πάσα στιγμή, πατώντας απλά ένα κουμπί. Οι σχετικές ενδείξεις σχετικά με το είδος καυσίμου, είναι ευδιάκριτες στον πίνακα οργάνων.

Advertisement

FIAT-Panda-CNG-Mytest-r640

Μία άλλη διαφοροποίηση αφορά στην μείωση του χώρου αποσκευών λόγω της τοποθέτησης του επιπλέον ρεζερβουάρ, όμως παραμένει μεγάλος για την κατηγορία. Άλλωστε γενικά το «ψηλό» πάντα δεν έχει θέμα χώρων, προσφέρει άνετες μετακινήσεις ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Το Fiat Panda κινείται σβέλτα και «ταιριάζει» στο αστικό τοπίο, χωρίς να προβληματίζει βγαίνοντας εκτός αυτού. Θα σας χαρίσει ευελιξία, πρακτικότητα και άνεση.

Fiat-Panda-2017-c640tall

Advertisement

 

Ειδικά για κάποιον που κινείται εντός πόλης, η CNG (Compressed Natural Gas) έκδοση ταιριάζει γάντι προσφέροντας αξιοσημείωτη οικονομία και μάλιστα σε συνδυασμό με «πράσινη» λειτουργία. Να μιλήσουμε με αριθμούς; Με την εργοστασιακή τιμή της κατανάλωσης να ορίζεται στα 3.1 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα και την τιμή του CNG στην Αθήνα τη στιγμή που γράφονται τούτα τα λόγια στα 0.890 ευρώ, τα εκατό χιλιόμετρα καλύπτονται με 2.8 ευρώ! Ακόμα και συνυπολογίζοντας πως συνήθως το πόδι του απλού οδηγού είναι πιο… βαρύ από του δοκιμαστή της αυτοκινητοβιομηχανίας, καταλαβαίνει κανείς πως μόλις 3 ευρώ είναι αρκετά για να καλυφθεί αυτή η απόσταση!

FIAT-Panda-CNG-Mytest-q640

Ακόμα κι όταν ο δικίλινδρος Twinair τρέφεται με βενζίνη, η κατανάλωση παραμένει χαμηλά, με την εργοστασιακή τιμή στα 4.5lt/1000 km, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και χωρίς να έχουμε ως στόχο την οικονομία, δεν είδαμε το 6. Το Panda CNG λοιπόν εξασφαλίζει οικονομία στη χρήση αλλά παράλληλα αφήνοντας εξαιρετικά μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Με εκπομπές ρύπων της τάξης των 97 gr/1000km, εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) μειωμένες κατά 52% και κατά 95% λιγότερα αιωρούμενα σωματίδια. Παράλληλα, σημαντικά λιγότερες είναι οι επικαθήσεις στον κινητήρα και στο σύστημα λίπανσης, πράγμα που συνεπάγεται ιδιαίτερο κέρδος σε ότι αφορά στο κόστος συντήρησης.

FIAT-Panda-CNG-Mytest-c640

Και για να καλύψουμε κάθε ανησυχία, σε ότι αφορά στον τομέα της ασφάλειας, το Panda CNG παράγεται στην Ιταλία, κάτω από αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας, με την Fiat να εγγυάται την απροβλημάτιστη λειτουργία του συστήματος διπλού καυσίμου. Χωρίς την παρέμβαση τρίτου συνεργάτη, με τη συντήρηση και την όποια επισκευή να πραγματοποιείται στο επίσημο δίκτυο διανομέων της μάρκας. Παράλληλα, το Panda CNG, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Fiat, καλύπτεται από 5ετη εργοστασιακή εγγύηση.

Fiat-Panda-2017-b640tall

Kι όλα αυτά σε μία έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό, καθώς περιλαμβάνει ABS με EBD και Brake Assist, ESP, Air Condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, με ηλεκτρική υποβοήθηση και λειτουργεία City, Kit Fix & Go, U-Connect Radio με MP3 player, Bluetooth, USB & AUX αλλά και με χειριστήρια στο τιμόνι, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και τύπου κουρτίνας, σύστημα TPMS κ.α.

FIAT-Panda-CNG-Mytest-j640tall

Με αυτή την τιμή λοιπόν, με το συγκεκριμένο κόστος χρήσης και συντήρησης αλλά και τα κλασικά χαρακτηριστικά που προσφέρει το Panda, η έκδοση CNG αποτελεί… μονόδρομο. Γιατί κερδίζετε έναντι της αντίστοιχης αμιγώς βενζινοκίνητης έκδοσης, από το πρώτο χιλιόμετρο χρήσης!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FIAT PANTA 0.9 Twinair CNG
Κινητήρας: 875 cc
Ισχύς: 80 PS/5.500 rpm (CNG), 85 PS/5.500 rpm (Βενζίνη)
Ροπή: 140 Nm/2.500 rpm (CNG), 145 Nm/1.900 rpm (Βενζίνη)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 162 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 14,1 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4.5 lt
Μέση κατανάλωση φυσικού αερίου (/100 km) 3.1 kg
Εκπομπές CO2 CNG/Βενζίνη: 97-125 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.653/1.643/1.605 mm
Βάρος: 1055 kg
Χώρος αποσκευών: 200 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 87.3€
Τιμή: 11.990€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1