Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την Porsche 911 Carrera S

Ελλάδα 9:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε την Porsche 911 Carrera S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την Porsche 911 Carrera S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μία πρόσκληση για να οδηγήσεις τη νέα 911 δεν χωράω ευγένειες και υποχωρήσεις. έτσι, όταν η Porsche ζήτησε το όνομα ενός δημοσιογράφου μας, της στείλαμε τρία. Η 911 είναι το μόνο νέο αυτοκίνητο στο οποίο το κοινό δεν θέλει πολλούς νεωτερισμούς και αλλαγές. Κάθε υπερβολή είναι ρίσκο.

Advertisement
Advertisement

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Θυμάστε το κύμα αντίδρασης όταν η 996 έγινε υδρόψυκτη; Η αλλαγή από την αερόψυκτη 993 ήταν ένα πολύ μεγάλο, πολύ τολμηρό βήμα που παράλληλα σήμανε και το τέλος του εντελώς αφιλτράριστου βρυχηθμού του 6κύλινδρου flat-six. Το ίδιο έγινε με την 991.2 και την υιοθέτηση του turboσε όλες τις εκδόσεις, το 2015. Ντροπή και αίσχος! Οι φανατικοί εραστές της ατμοσφαιρικής αναπνοής που υποχρεώθηκαν στα σφυρίγματα και τα «τσαφ-τσουφ» της σκάστρας επαναστάτησαν.

Advertisement
Advertisement

Η κρυστάλλινη απόκριση στο γκάζι, που είναι αδύνατον να επιτευχθεί με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, θυσιάστηκε στον βωμό του εκμοντερνισμού και της τιθάσευσης των ρύπων. Μόνο οι GT3 και η 911 R ξέφυγαν από τη λαίλαπα, αποδεικνύοντας μάλιστα ότι ένα καλό ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο είναι τελικά και πιο αιχμηρό.

Είμαστε λοιπόν στην ευχάριστη θέση να σας διαβεβαιώσουμε ότι η νέα 992 δεν είναι εντελώς νέα.ο μεταξόνιο, για παράδειγμα, είναι όμοιο με της 991 και αυτό είναι απλά ένα από τα στοιχεία που συνδέουν τη νέα γενιά με την προηγούμενη. Αντικειμενικά, το νέο μοντέλο είναι γεμάτο από μικρές βελτιώσεις σε κάθε επιμέρους τομέα. Και είναι καθολικά καλύτερο. Πρόκειται για μια 911 που έχει φορέσει έξυπνη τεχνολογία (διαθέτει πολλές ψηφιακές οθόνες, σύστημα νυχτερινής όρασης και πρόγραμμα οδήγησης ειδικά για βρεγμένο οδόστρωμα), που έχει πιο φαρδύ εμπρός μετατρόχιο,είναι πιο δυνατή και ταχύτερη και που φυσικά (όσο και αν δεν φαίνεται) είναι ανασχεδιασμένη.

Advertisement

Βρισκόμαστε στη Βαλένθια μαζί με τον Ben Miller και τονGeorg Kacher, για τον οποίο βέβαια η 992 δεν είναι κάτι νέο. Έχει ήδη οδηγήσει την Carrera S, όπως επίσης τη χειροκίνητη έκδοση, την τετρακίνητη 4S, την Cabriolet,ενώ υποψιάζομαι ότι έχει ρίξει μια ματιά και στην πρωτότυπη 994 που θα διαδεχθεί την 992.

Advertisement

Πριν ακόμα δούμε την Carrera S έχει αρχίσει να μας λέει ότι η νέα γενιά πατάει πιο σίγουρα (χάρη στο αυξημένο κατά 46 mm εμπρός μετατρόχιο και τα πιο φαρδιά ελαστικά), έχει πιο υψηλά όρια και καλύτερο ζύγισμα, ενώ εξακολουθεί να μη διαθέτει Head-up Display και να μοιάζει σαν ένα καθημερινό αυτοκίνητο στο Normal πρόγραμμα. «Μόνο όταν επιλέξεις το Sport η 992 αρχίζει να βγάζει τον χαρακτήρα πραγματικής 911 και όχι απλώς ενός ευτραφούς GT», μας εκμυστηρεύεται ο Georg.

«Όσο για το νέο 7άρι χειροκίνητο κιβώτιο -θα το δούμε σε περίπου ένα χρόνο-, είναι καλύτερο από το προηγούμενο αλλά ακόμα όχι κάτι εξαιρετικό». Δεν είναι εύκολο να διακρίνεις τις διαφορές της 992. Τουλάχιστον όχι με την πρώτη ματιά, με μόνη εξαίρεση τα πίσω φώτα που πλέον συνδέονται με μια φωτεινή γραμμή LED. Κοιτώντας όμως πιο προσεκτικά τις εξωτερικές λεπτομέρειες, καταλαβαίνεις ότι δεκάδες σχεδιαστές της Porsche ξόδεψαν τα τελευταία οκτώ χρόνια κόβοντας και ράβοντας ώστε να δώσουν στην 911 μια πιο καθαρή, πιο παραδοσιακή και μυώδη εμφάνιση.

Advertisement

Τα φαρδύτερα φτερά και οι μεγάλοι τροχοί βοηθούν σημαντικά σε αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την εσοχή στο καπό μπροστά από το παρμπρίζ, μια στυλιστική λεπτομέρεια που είχε διατηρηθεί από το 1963 έως το τέλος της 993, το 1998. Το νέο μοντέλο επιπλέον είναι λίγο μακρύτερο, ενώ το 70% των εξωτερικών επιφανειών είναι από αλουμίνιο, όταν στην 991 αυτό το ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 37%. «Μόνο η Porsche θα μπορούσε να ξοδέψει πόρους και δυνάμεις για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που η πλειονότητα του κόσμου δεν μπορεί να ξεχωρίσει από το παλιό μοντέλο»,σημειώνει ο Miller.

Ο 6κύλινδρος boxer κινητήρας έχει την ίδια χωρητικότητα των 3,0 ltμε τον παλιό, αλλά διαθέτει μεγαλύτερα turbo, ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, νέους πιεζοηλεκτρικούς εγχυτήρες και υψηλότερη συμπίεση. Στην Carrera S η απόδοση έχει αυξηθεί στους 450 PS και η ροπή αγγίζει τα 54 kgm από τις 2.300 έως τις 5.000 rpm, ενώ ο κόφτης μπαίνει στις 7.500 rpm. Πάντως ο flat-six έχει ακόμα έναν χαρακτηριστικό βρυχηθμό που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο, αν και οι ατμοσφαιρικοί 6κύλινδροι της Porsche εξακολουθούν να ακούγονται καλύτερα. Όμως ο λόγος για τον οποίο βρισκόμαστε στην Ισπανία δεν είναι για να μετρήσουμε εκατοστά, να ψάξουμε στυλιστικές λεπτομέρειες και να συζητήσουμε για μικρές αλλαγές στην απόδοση.

Είναι ώρα για οδήγηση. Ξεκινάμε λοιπόν από την πίσταRicardo Tormo, στη Βαλένθια. Μία από τις πίστες του πρωταθλήματος Moto GP, που είναι γνωστή για την προκλητική χάραξη και την έξυπνη μείξη γρήγορων και αργών στροφών. Στη μεγάλη ευθεία των 900 m ο Kacher που οδήγησε πρώτος μας επισημαίνει ότι η 992 ξεπερνά τα 250 km/h και δεν δείχνει σημαντικά πιο αργή από την 991 GT3 που έχουμε ως πλοηγό. Από τη θέση του οδηγού διαπιστώνεις ότι το ταμπλό διατηρεί τις παραδοσιακές αναλογίες της 911, αλλά μέσα από μια εντελώς διαφορετική αποτύπωση.

Το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο, ακριβώς στο κέντρο του πίνακα οργάνων, παραμένει σήμα κατατεθέν. Αριστερά και δεξιά του οι εξαιρετικής ποιότητας ψηφιακές οθόνες φιλοξενούν από τις κλασικές ενδείξεις για την ταχύτητα, την πίεση νερού, λαδιού και υπερτροφοδότη έως την απεικόνιση του συστήματος νυχτερινής όρασης και τον χάρτη της πλοήγησης. Μέχρις εδώ, αν και μέσα από ένα πιο high-tech πρίσμα, τα πράγματα έχουν τη γνωστή λογική της 911. Πλέον, όμως, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής, όπως στις Panamera και Cayenne, με αντίστοιχα πολλά μενού και υπο μενού.

Πόσο ελκυστική σας φαίνεται η ιδέα να οδηγείτε μια Porsche και να ασχολείστε με τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου σε μια οθόνη αφής; Η 911 δεν είναι ένα ψηφιακό sports car. Εντούτοις, καλώς ή κακώς, διαθέτει ένα σωρό εφαρμογές συνδεσιμότητας, Cruise Control και σύστημα υποβοήθησης παραμονής στη λωρίδα για όσους δεν θέλουν να ασχολούνται με την οδήγηση. Εάν όμως θέλεις να χρησιμοποιείς όλα αυτά τα gadgets, γιατί να αγοράσεις μια 911 και όχι μια Panamera; Ευτυχώς υπάρχουν οι φυσικοί διακόπτες για λειτουργίες όπως η απενεργοποίηση του ESC. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε ότι αφορά την εργονομία και τη φινέτσα της καμπίνας.

Είναι ίσως η πρώτη φορά που ο χώρος στον οποίο βρίσκεσαι συμβαδίζει απόλυτα με αυτό που βλέπεις εξωτερικά και με αυτό που οδηγείς. Η θέση οδήγησης και η ορατότητα είναι πολύ καλές. Το ταμπλό έχει καθαρές γραμμές και οι επιλογές του διάκοσμου περιλαμβάνουν ακριβά υλικά που χαρίζουν μια πολυτελή νότα. Η μόνη κριτική, που συμφωνεί με αυτή του Kacher, είναι ότι ο επιλογέας δείχνει κάπως παράταιρος, ενώ η στροφή που επιχειρεί η Porsche στο κοινό των πολυτελών GT έχει ως αποτέλεσμα την παρουσία μεγάλου αριθμού διακοπτών και κουμπιών,που ίσως προσφέρουν μια πλούσια εικόνα αλλά δεν είναι λειτουργικά. Η λιτή, οδηγο κεντρική προσέγγιση της McLaren θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο σε αυτό το κομμάτι.

Από τον μικρό επιλογέα του Sport Chronoεπιλέγουμε το Sport Plus. Τώρα μάλιστα!Το κιβώτιο κατεβάζει μαζεμένες σχέσεις, οι στροφές εκτοξεύονται και ο flat-six βρυχάται λίγα εκατοστά πίσω από την πλάτη σου. Η νέα 911 μπορεί να παίξει τον ρόλο του ήσυχου, άνετου GT, αλλά όταν η διάθεση το επιβάλει, αποδεικνύει ότι είναι πιο συναρπαστική και αποτελεσματική από ποτέ.

Από την άλλη πλευρά, το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και την απαλή δερμάτινη επένδυση είναι άπαιχτο στην αφή. Κρίμα που και αυτό είναι φορτωμένο με κουμπιά, ενώ σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε ότι μας ενθουσίασε ο περιστροφικός διακόπτης του Sport Chronoπου όχι μόνο δείχνει φθηνός, αλλά όπως διαπιστώσαμε στην πράξη δεν είναι και ιδιαίτερα εύχρηστος. Τα νέα καθίσματα είναι πιο στενά,ελαφρύτερα, πιο χαμηλά και πιο άνετα κάνοντας τη θέση οδήγησης τέλεια. Αυτό που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν είναι η ευχάριστη πανοραμική ορατότητα που προσφέρει το φαρδύ παρμπρίζ και, βέβαια, η σαφής οριοθέτηση των άκρων από τις προεξέχουσες καμπύλες των φτερών.

Τη στιγμή που ο 6κύλινδρος boxer ζωντανεύει συνειδητοποιείς ότι μόνο η 911 εξακολουθεί να έχει ένα τόσο χαρακτηριστικό γουργουρητό. Καθώς ξεκινάμε αργά από τα pits η ηρεμία που επικρατεί τονίζει ότι η 911 γίνεται όλο και πιο ήσυχη, πιο ραφιναρισμένη στις χαμηλές στροφές. Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ακόμα και ένα χάδι στο γκάζι ήταν αρκετό για να σου υπενθυμίσει ότι βρίσκεσαι μέσα σε κάτι άγριο, έτοιμο για επίθεση. Σήμερα είναι σαν να βρίσκεσαι μέσα σε μια S-Class. Η κύλιση χάρη στη στάνταρ ενεργητική ανάρτηση PASM είναι εξαιρετικά άνετη και η απόκριση του γκαζιού σχεδόν τεμπέλικη.

Κάθε φορά που βάζεις εμπρός η 911 επιλέγει αυτόματα το Normal πρόγραμμα λειτουργίας για κινητήρα και μετάδοση, ανεβάζοντας γρήγορα σχέσεις ώστε να κρατήσει χαμηλά την κατανάλωση. Βγαίνοντας στην πίστα το κιβώτιο έχει κουμπώσει ήδη την 8η σχέση και ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα. Είναι σαφές ότι το περιβάλλον και οι συνθήκες δεν συμβαδίζουν με αυτή την εικόνα, οπότε από τον μικρό επιλογέα του Sport Chrono επιλέγουμε το Sport και λίγο αργότερα το Sport Plus και ξαφνικά έχουμε βγει από την S-Class και βρισκόμαστε μέσα σε μια 911. Τώρα μάλιστα! Το κιβώτιο κατεβάζει μαζεμένες σχέσεις, οι στροφές εκτοξεύονται και ο flat-six βρυχάται λίγα εκατοστά πίσω από την πλάτη σου.

Η νέα 911 μπορεί να παίξει τον ρόλο του ήσυχου, άνετου GT, αλλά όταν η διάθεση το επιβάλει, αποδεικνύει ότι  είναι πιο συναρπαστική και αποτελεσματική από ποτέ. Με το πακέτο Sport Chrono η Carrera Sφτάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,5’’ και ο Georg είχε απόλυτο δίκιο μιλώντας για σαφή αναβάθμιση του δυναμικού της προφίλ. Το turn-in έχει αποκτήσει περισσότερη ένταση και οι φαρδύτεροι εμπρός τροχοί «δαγκώνουν» την άσφαλτο σε κάθε κίνηση του τιμονιού. Έχει αυτή την αίσθηση ότι στρίβει γύρω από το κέντρο βάρους της, που πάντα υπήρχε στις 911, όμως πλέον συμπεριφέρεται σαν ένα καλοζυγισμένο κεντρομήχανο sports car.

Είναι πιο υπάκουη, πιο σαφής και αντιδρά με περισσότερη ακρίβεια ακόμα και στις ελάχιστες εντολές που δίνεις κινώντας απλά τους καρπούς.Μέχρι και την προηγούμενη γενιά η 911 αντιδρούσε υποστροφικά στην πίεση.Χρειαζόταν ένα ελάχιστο ελάφρωμα στο γκάζι για να πατήσει η μούρη,θυμίζοντας ότι πρακτικά έχει δύο πηδάλια: το τιμόνι και το γκάζι. Το ξεκόλλημα και το γλίστρημα της 911 ήταν πάντα μοναδικό. Κάτι σαν χορευτική φιγούρα. Ένα στοιχείο με ιδιαίτερη γοητεία που πήγαζε από το γεγονός της συγκέντρωσης του περισσότερου βάρους στον πίσω άξονα. Η καινούρια 911 δείχνει αντίστοιχα ουδέτερη με μια καλή κεντρομήχανη Ferrari.

Είναι απίθανα ζυγισμένη στις υψηλές ταχύτητες και ταυτόχρονα διατηρεί αναλλοίωτο το ταλέντο να βάζει τη δύναμη στον δρόμο με έναν εξαιρετικά γρήγορο και ομαλό τρόπο, που της επιτρέπει να εκτοξεύεται στην έξοδο της στροφής. Για πρώτη φορά σε μια «κανονική» 911 οι πίσω τροχοί είναι μεγαλύτεροι από τους εμπρός (21’’ πίσω, 20’’ εμπρός), βοηθώντας στη βελτίωση του πατήματος. Καμία 911 μέχρι σήμερα δεν ήταν τόσο προοδευτική σε αντιδράσεις αλλά και τόσο σίγουρη στις υψηλές ταχύτητες. Οι μέρες που οι διαθέσεις του πίσω μέρους ήταν μόνιμη πηγή ανησυχίας έχουν περάσει οριστικά.

Κι όμως, καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας 911. Η φοβερή ευελιξία, ο τρόπος που αξιοποιείς το φρένο και το γκάζι για να ζυγίσεις το αυτοκίνητο, η πρόσφυση, η ταχύτητα στην έξοδο της στροφής, ο ανεπανάληπτος boxer, είναι όλα εκεί θυμίζοντας πως δεν υπάρχει άλλο sports car σαν την 911. Τα βελτιωμένα ενεργητικά αμορτισέρ κάνουν επίσης εξαιρετική δουλειά, ενώ στο Sport και Sport Plus θα ήταν αδύνατο να πετύχεις χειροκίνητα την ταχύτητα και την ακρίβεια των αλλαγών που έχει το αυτόματο κιβώτιο. «Στην πίστα το αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο είναι ταχύτερο από αυτό με χειροκίνητο», μας λέει ένας από τους επαγγελματίες οδηγούς της Porsche.

Οι 911 που έχουν οδηγήσει
GAVIN GREEN
Πρώτη 911: Turbo του 1983. Βίαιη και διασκεδαστική. Καλύτερη 911: Carrera RS 2.7 του 1973. Στην πραγματικότητα είναι η αγαπημένη μου 911 και όχι η καλύτερη Πιο Πρόσφατη 911: GT3 RS του 2018. Το χαμόγελο υπάρχει ακόμα.
GEORG KACHER Πρώτη 911: 901 του 1963. Ασημένια με κόκκινες δερμάτινες επενδύσεις. Πραγματικά αξέχαστη και… πολύ αργή. Καλύτερη 911: GT3 RS 4.0 του 2011. Φανταστική! Πιο Πρόσφατη 911: GT2 RS του 2018. Ακόμα πιο φανταστική!
BEN MILLER Πρώτη 911: Targa του 1973. Γοητευτική, ιδιαίτερη και αργή. Καλύτερη 911: GT3 RS του 2015. Εκρηκτική αλλά αισθησιακή, απόκοσμη αλλά χρηστική. Πιο Πρόσφατη 911: GTS coupé του 2018. Ολοκληρωμένη από κάθε άποψη.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport έχεις στα χέρια ένα από τα πιο συναρπαστικά και ικανά sports cars στον πλανήτη, είτε μιλάμε για τον δρόμο, είτε για την πίστα.

Το τιμόνι είναι απίθανο και η πιο γρήγορη κρεμαγιέρα το κάνει ακόμα καλύτερο, ενώ τα φρένα εκτός από δυνατά αποδεικνύονται και ιδιαίτερα ανθεκτικά στην έντονη πίεση. Η νέα 911 είναι πολύ γρήγορη, έχει χαρακτήρα και σου μεταφέρει ένα σπάνιο αίσθημα ασφάλειας. Είναι απίστευτα αποτελεσματική και διασκεδαστική σε ένα τόσο ιδιαίτερο περιβάλλον όπως η πίστα, αλλά συνάμα αφοπλιστικά εύχρηστη και πολιτισμένη στην καθημερινότητα. «Καταφέρνει μάλιστα να έχει μια σπάνια αναλογικότητα και αυτό είναι αξιοθαύμαστο αν αναλογιστούμε τον μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών συστημάτων που εμπλέκονται στην εξίσωση», σημειώνει πολύ εύστοχα ο Miller μετά τη δική του επαφή με την 911 στην πίστα.

Η προαιρετική τετραδιεύθυνση, τα ενεργά αμορτισέρ και οι προαιρετικές ενεργές αντιστρεπτικές, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας και το ενεργό διαφορικό είναι μερικά από τα μαγικά βοηθήματα που διευρύνουν το οδηγικό ρεπερτόριο της 911, χωρίς όμως να αφαιρούν το χρώμα και την αγνότητα από τον χαρακτήρα της. Πάντως, για την επιλογή του κατάλληλου προγράμματος από τον περιστροφικό διακόπτη του Sport Chrono θα πρέπει να έχεις το βλέμμα σου στη σχετική ένδειξη, αφού ο διακόπτης δεν έχει πλέον προκαθορισμένες θέσεις. Η ουσία ωστόσο παραμένει πως η νέα 911 είναι ένα σαφώς καλύτερο αυτοκίνητο στην πίστα και στις υψηλές ταχύτητες και αν για εσάς οι χρόνοι έχουν κάποια σημασία, σημειώστε ότι η 992 Carrera S είναι κατά 5’’ ταχύτερη από την αντίστοιχη 991 στο Nürburgring.

Η βελτίωση που έχει επιτευχθεί είναι ακόμα πιο εμφανής στον δρόμο, αν και κάποιοι παραδοσιακοί οπαδοί της 911 ίσως δυσαρεστηθούν από τoν σαφή εξευγενισμό. Αφήνουμε την πίστα και κατευθυνόμαστε στη γεμάτη προκλήσεις διαδρομή που κυκλώνει τον εθνικό δρυμό της Βαλένθια. Στην κίνηση των προαστίων και στον αυτοκινητόδρομο είναι τόσο άνετη και εύχρηστη που κάθε σύγκριση με τις 911 πριν από την αλλαγή της χιλιετίας μοιάζει σαν τη μέρα με τη νύχτα. Οι παλιές 911 σε έβαζαν στην πρίζα οπουδήποτε και αν οδηγούσες, είτε πήγαινες αργά είτε γρήγορα. Η 992 σου επιτρέπει να χαλαρώσεις αν το επιθυμείς.

Η ηρεμία και η ησυχία που προσφέρει ευνοούνται από τις νέες βάσεις του κινητήρα, από τη νέα εξάτμιση και το σύστημα ασύμμετρης ενεργοποίησης των βαλβίδων, ενώ φυσικά τον δικό τους ρόλο παίζουν τα βελτιωμένα ενεργά αμορτισέρ που είναι όσο μαλακά χρειάζεται όταν θες χαλαρότητα, ενώ από την άλλη προσφέρουν εξαιρετική ακρίβεια όταν αποφασίσεις να διασκεδάσεις. Στο πρόγραμμα Normal η 911 ερμηνεύει με απίστευτη επιτυχία τον ρόλο του άνετου GT.

(Ύστερα από 56 χρόνια εξέλιξης, ακονίσματος και λεπτοδουλειάς, το καλύτερο αυτοκίνητο της Porsche κάνει ακόμα ένα βήμα πιο ψηλά.Δεν υπάρχει άλλο sportscar που μπορεί να κοντράρει την 911 Carrera S στα ίσια).

Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να ψάξεις, αν θες,τις εφαρμογές του συστήματος πολυμέσων ή ακόμα και να απολαύσεις τις υπηρεσίες του συστήματος υποβοήθησης παραμονής στη λωρίδα κίνησης. Όμως γνωρίζεις με απόλυτη σιγουριά ότι ανά πάσα στιγμή η 911 είναι ετοιμοπόλεμη. Αρκεί να επιλέξεις το Sport και να πιέσεις αποφασιστικά το δεξί πεντάλ που ξυπνάμε μιας τον κινητήρα. Είναι δύσκολο να μην εντυπωσιαστείς με το turn-in που έχει ακρίβεια χειρουργικής λεπίδας, όπως και με την ένταση με την οποία η 911 βγαίνει από τη στροφή. Ο Miller τονίζει χαρακτηριστικά: «Είναι απίθανος ο τρόπος που περνά από τις φουρκέτες.

Ένα πεταχτό πάτημα του γκαζιού είναι αρκετό ώστε να ξεκολλήσει τα παχιά Pirelli, ακόμα και όταν έχουν ζεσταθεί, διώχνοντας με χάρη την ουρά μέχρι την έξοδο ώστε στη συνέχεια η βελόνα να εκτοξευτεί από τις 4.000 στις 7.500 rpm και η 911 να απογειωθεί μέχρι την επόμενη στροφή». Ο Kacher συμπληρώνει: «Το Sport Plus δουλεύει πλέον πολύ καλά και στον δρόμο. Το κιβώτιο έχει απίθανο συγχρονισμό με τον ρυθμό σου,ενώ και τα αμορτισέρ δίνουν απόλυτη ακρίβεια στον έλεγχο». Στο τέλος της μεγάλης ημέρας είμαστε όλοι ερωτοχτυπημένοι. «Σίγουρα δεν είναι αψεγάδιαστη», καταλήγει ο Miller.

«Υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω εξέλιξη προς πολλές κατευθύνσεις, από την Turbo έως την GT3. Όμως αυτή η Carrera S είναι καταπληκτική. Σκανδαλωδώς ικανή, αποκαλυπτικά πολυδιάστατη και επώδυνα ποθητή». Ο Kacher από τη μεριά του εξυμνεί τη σφαιρικότητα του χαρακτήρα της: «Είναι αφοπλιστική η ικανότητά της να κάνει τόσα πολλά και να τα κάνει τόσο καλά». Είναι λοιπόν σαφές ότι το σύνολο δυνατοτήτων και απόδοσης της 911 που ήταν ήδη αξιοθαύμαστο από την προηγούμενη γενιά έχει διευρυνθεί σε κάθε του διάσταση.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport έχεις στα χέρια ένα από τα πιο συναρπαστικά και ικανά sports cars στον πλανήτη είτε μιλάμε για τον δρόμο, είτε για την πίστα. Ύστερα από 56 χρόνια εξέλιξης, ακονίσματος και λεπτοδουλειάς, το καλύτερο αυτοκίνητο της Porsche κάνει ακόμα ένα βήμα πιο ψηλά. Δεν υπάρχει άλλο sports car που μπορεί να κοντράρει την Carrera S στα ίσια. Η αλήθεια είναι, βέβαια, ότι ποτέ δεν υπήρξε ισάξιος αντίπαλος για την 911.

Tech:

PORSCHE 911 CARRERA S
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.981c c , FLAT – 6, TWIN-TURBO,
450 PS @ 6.500 rpm, 54 kgm @ 2.300-5.000 rpm,
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ,
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ,
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E ) ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/h: 3,5” (με Sport Chrono),
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 308 km/h,
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,9 lt/100km,
CO2: 205 g/km,
ΒΑΡΟΣ: 1.515 kg,
ΤΙΜΗ: € 120.125 (ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙA)

Πηγή: Car