Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων ΠΑΜΕ Formula 1; | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Peugeot 208 1.2 PureTech GT Line

  • Panos Seitanidis

Το 208 εφοδιάστηκε με τον νέο Euro 6.2 κινητήρα της Peugeot, φόρεσε και τη «στολή» της έκδοσης GT Line και έγινε τόσο σπορ σε εμφάνιση και ευχάριστο στην οδήγηση, που δεν μπορέσαμε να κρατηθούμε και να μη το βγάλουμε εκτός πόλης.

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Συγκεκριμένα πήραμε τα βουνά, σκαρφαλώσαμε στην Πάρνηθα, βάζοντας πλώρη για τα ορειβατικά καταφύγια. Εξέλιξη αναμενόμενη αν περάσεις λίγο χρόνο με το ανανεωμένο και δυναμικό γαλλικό μοντέλο.

Ας δούμε όμως πρώτα τι το ιδιαίτερο έχει ξεκινώντας από τα… αθέατα. Δηλαδή τον βραβευμένο ως κορυφαίο για το 2018, PureTech 1200άρη κινητήρα, που εναρμονίζεται με τις νέες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τον τρόπο μέτρηση των εκπομπών ρύπων (προσφέρεται και με 1500άρη BlueHDi). Η 3κύλινδρη μονάδα προσφέρει 110 άλογα αλλά πλέον η μέγιστη ροπή που ορίζεται στα 205 Nm, έρχεται στις 1750 rpm, δηλαδή +250 σε σχέση με πριν.

Παράλληλα, η Peugeot το συνδυάζει πλέον με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, σε ένα πάντρεμα που προσφέρει σβέλτες μετακινήσεις, καθώς ο ροπάτος κινητήρας δίνει όσο πρέπει, όπου πρέπει, ώστε και να ευχαριστιέσαι την οδήγηση αλλά παράλληλα, να μην πονοκεφαλιάζεις για την κατανάλωση.

peugeot-208-gt-line-mytest-d640

Συνδυάστε τα παραπάνω με το καλοστημένο πλαίσιο και θα καταλάβατε γιατί πήραμε… τα βουνά. Μπορεί το «GT» στα λογότυπά του να αφορά κυρίως εμφάνιση (θα τα πούμε κι αυτά, υπομονή!) αλλά για κάποιον που θέλει μικρές «αποδράσεις» από τη βαρετή οδήγηση σε αστικό τοπίο, αποτελεί ιδανική επιλογή. Θέλαμε να το δούμε στα στροφιλίκια, τρωγόμασταν να το πιέσουμε λίγο περισσότερο, είναι βλέπετε όλο και πιο σπάνιο να απολαμβάνεις την οδήγηση – ειδικά σε αυτή την κατηγορία.

Με τιμόνι ακριβές, ανάρτηση τόσο σκληρή ώστε να σε προδιαθέτει να πιέσεις αλλά αντίστοιχα τόσο μαλακή ώστε να μην ταλαιπωρήσεις τα παΐδια σου. Σταθερό πάτημα όσο οι δείκτες των οργάνων παίρνουν την ανιούσα και ελάχιστες κλίσεις στις στροφές. Κι όλα αυτά, με την τιμή της κατανάλωσης να δείχνει συχνά να μην εναρμονίζεται με το πόσο βαθιά πατάς το δεξί σου πόδι στο γκάζι. Όταν δε, κινείσαι χαλαρά, οι τιμές είναι γύρω στα 5 lt/100 km.

peugeot-208-gt-line-mytest-c640

Πήραμε λοιπόν το βουνό κι όσο ανεβαίναμε, τόσο δεν θέλαμε να γυρίσουμε πίσω. Περνώντας το καζίνο, η επόμενη στάση είναι στο περίφημο «Πάρκο των Ψυχών». Μία καλλιτεχνική πινελιά φυσικού χαρακτήρα αφού περιλαμβάνει φτιαγμένες από ξύλο φιγούρες, τοποθετημένες σε ένα σημείο που ισορροπούν αισθητικά την εικόνα του ερειπωμένου κτιρίου του Παλιού Σανατορίου της Πάρνηθας. Οι σμιλεμένοι κορμοί από καμένα δέντρα, δέχθηκαν τη φροντίδα του δασοφύλακα και καλλιτέχνη Σπύρου Ντασιώτη και είναι αφιερωμένοι σε όσους νοσηλεύτηκαν στο Σανατόριο.

parko-psixon-b640

Υπάρχει χώρος για στάθμευση και η μεγάλη ατραξιόν είναι τα ελάφια που συχνά κάνουν την εμφάνισή τους. Προσοχή λοιπόν με το αυτοκίνητο και όπως «φωνάζουν» οι φιλοζωικές οργανώσεις, καλό είναι να μην τα ταΐζετε.

parko-psixon-c640tall

Επόμενη στάση, περίπου πέντε λεπτά μακριά, είναι το Καταφύγιο Μπάφι. Ιδανικός χώρος για καφεδάκι με εντυπωσιακή θέα για εμάς που δεν είμαστε φίλοι με τη γυμναστική και το πολύ περπάτημα. Αν πάλι είστε από αυτούς που τους αρέσει το σπορ, θα κάνετε πάρτι. Βέβαια και στις δύο περιπτώσεις, καλό είναι η εξόρμησή σας να μη γίνει Σαββατοκύριακο γιατί συνήθως έχουν κι άλλοι την ίδια ιδέα με εσάς. Και υπάρχουν και καλύτερα πράγματα από μποτιλιάρισμα στην κορυφή της Πάρνηθας.

peugeot-208-gt-line-mytest-e640tall

Το Μπάφι είναι σε υψόμετρο 1161 μέτρα και εκτός από το να αναπνεύσετε καθαρό αέρα χαζεύοντας την Αθήνα με το βλέμμα να φτάνει στη θάλασσα, μπορείτε να ξοδέψετε χρόνο με καφέ ή φαγητό, με σπιτική κουζίνα, χωριάτικες πίττες κτλ.

Από περιέργεια, συνεχίσαμε με το Peugeot 208 GT Line προς το καταφύγιο Φλαμπούρι που είναι ένα τέταρτο πιο μακριά και στέκει σε υψόμετρο 1.158 μέτρων, με θέα που φτάνει από τη μία πλευρά μέχρι την Αίγινα και τον Πόρο κι από την άλλη μέχρι την Εύβοια!

parnitha640

Ευτυχώς το κάναμε με καλοκαιρία γιατί σε αντίθεση με το Μπάφι που παρκάρεις και απλά ανεβαίνεις μία πεντάλεπτη ανηφόρα, το Φλαμπούρι έχει ένα δεκάλεπτο σε χωματόδρομο που μόνο χαλί δεν χαρακτηρίζεται. Λογικά λοιπόν, όταν ο καιρός είναι κακός και το χώμα γίνεται λάσπη, ίσως η τετρακίνηση και η απόσταση από το έδαφος ίσως είναι προαπαιτούμενα.

Αυτά είναι στοιχεία που το γαλλικό μοντέλο δεν διαθέτει, όμως πέραν της ουσίας που αναλύσαμε πιο πάνω, έχει και αρκετό «φαίνεσθαι»! Η έκδοση GT Line λοιπόν ξεχωρίζει από μία σειρά στοιχείων που τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Φυσικά το λογότυπο «GT Line» που συναντάται στη μάσκα, στο πλάι του οχήματος αλλά και στο πίσω μέρος, φιμέ κρύσταλλα στα πίσω τζάμια και τον χώρο αποσκευών, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σπορ χειρολαβές των εμπρός θυρών σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και καλύμματα καθρεφτών σε μεταλλικό χρώμα Black Pearl.

peugeot-208-gt-line-mytest-b640

Στον εσωτερικό κόσμο, οι διαφοροποιήσεις έρχονται με το σπορ τιμόνι με δερμάτινη επένδυση απαλής αφής, κόκκινες ραφές και χρωμιωμένο διακοσμητικό με σατινέ φινίρισμα, Sport Dynamique καθίσματα, λαβή χειροφρένου και κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός με επένδυση TEP με κόκκινες ραφές, σπορ πεντάλ από αλουμίνιο και διακοσμητικά από το ίδιο υλικό στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών, με ανάγλυφο το όνομα της μάρκας, διακοσμητικό μοτίβο COXET στο ταμπλό με χρωμιωμένους σατινέ αεραγωγούς.

Και μαζί, ένα πλήρες τεχνολογικό πακέτο που εξασφαλίζει τα επιθυμητά επίπεδα ασφαλείας και περιλαμβάνει ABD με EBD και Brake Assist, ESP με ASR και Hill Assist, 6 αερόσακους, Πακέτο Ορατότητας με αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης με διακοσμητικό σε μαύρο χρώμα Noir Perla Nera και λειτουργία Cornering, προγραμματιζόμενο ρυθμιστή και περιοριστή ταχύτητας κ.α.

peugeot-208-gt-line-interior640

Με λίγα λόγια, είναι… λίγο σπορ αλλά πολύ απολαυστικό, δείχνει λίγο πιο σπορ και είναι άκρως ουσιώδες. Παρά την τιμή του που δεν την χαρακτηρίζεις χαμηλή, σίγουρα το Peugeot 208 GT Line είναι ένα αυτοκίνητο που τα αξίζει τα λεφτά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA PEUGEOT 208 1.2 GT LINE
Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 110 PS/5500 rpm
Ροπή: 205 Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km
Βάρος: 1145 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3973/1829/1460 mm
Χώρος αποσκευών: 311 lt
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 17.300€

peugeot-208-gt-line-mytest-f640

 

 

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr