Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Nissan Qashqai 1.3 turbo 140 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Ο 1.300άρης tubo κινητήρας των 140 ίππων χαρίζει στο best-seller Nissan Qashqai μια νέα πνοή, καθιστώντας το ακόμη πιο ανταγωνιστικό στην κατηγορία των μικρομεσαίων Crossover/SUV.

Το Qashqai συνεχίζει και γράφει τη δική του, άκρως επιτυχημένη πορεία στην αυτοκίνηση. Στις 2 του γενιές άλλωστε μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να αναδειχτεί ως το απόλυτο best-seller στην κατηγορία των μικρομεσαίων –και όχι μόνο– Crossover/SUV, χωρίς να έχει χάσει την πρωτιά στις πωλήσεις. Ωστόσο, η πρωτιά του αυτή πλέον απειλείται από τον ολοένα και αυξανόμενο ανταγωνισμό, που θέλει να ρίξει το Qashqai από την κορυφή, χωρίς πάντως προς το παρόν αυτό να έχει συμβεί.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, η Nissan εφοδιάζει το πιο σημαντικό της μοντέλο με τον νέο κινητήρα βενζίνης 1.3 turbo, ο οποίος στην έκδοση των 140 ίππων της δοκιμής μας (προσφέρεται και με 160 ίππους), έρχεται για να αντικαταστήσει τον προηγούμενο 1.200άρη των 115 ίππων, προσφέροντας όχι μόνο καλύτερη απόδοση, αλλά και μειωμένες εκπομπές ρύπων (πληροί το νεότερο πρότυπο EURO 6d-TEMP). Τιμολογιακά, το κόστος του Qashqai με τον κινητήρα των 140 ίππων έχει οριστεί στα 20.490 ευρώ με αρκετά καλό εξοπλισμό, δίνοντας στην έκδοση και ένα πλεονέκτημα στο πεδίο του Value for Money.

Πολύ καλή απόδοση-Λογική κατανάλωση

Το νέο μοτέρ των 1.332 κ.εκ. του Qashqai συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και αποδίδει εκτός από 140 ίππους ισχύος, 240 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.600 rpm. Η απόδοσή του εκπλήσσει ευχάριστα, ιδίως εφόσον το συγκρίνεις με το προηγούμενο των 1.2 lt., αφού δείχνει σαφώς πιο «ορεξάτο» να ανεβάσει στροφές και παράλληλα, είναι πιο γραμμικό και με πιο ραφιναρισμένη λειτουργία. Στο ίδιο μήκος κύματος, το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση και φροντίζει ώστε να βοηθά τον κινητήρα στο έργο του, χωρίς παράλληλα να επιβαρύνεται η κατανάλωση. Στο πεδίο των επιδόσεων, η Nissan ανακοινώνει ένα αρκετά καλό 0-100 km/sec σε 10.5 sec, αν και η αίσθησή μας είναι ότι στην πράξη το Qashqai των 140 ίππων τα καταφέρνει καλύτερα. Καλή, με βάση τα δεδομένα και της ισχύος του μοτέρ, είναι η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με κίνηση σε πόλη και εθνική βρέθηκε στα 7.7 lt/100 km.

Σταθερό και άνετο

Στο δρόμο το Qashqai διατηρεί μια επιτυχημένη ισορροπία μεταξύ της αποτελεσματικής άνεσης και της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. Η ανάρτησή του έχει ρυθμιστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς παράλληλα να αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Την ίδια στιγμή το Qashqai βγάζει στον οδηγό του έναν άκρως ευκολοδήγητο χαρακτήρα χωρίς να «αποκαλύπτει» τις διαστάσεις του, αν και η περιμετρική ορατότητα δεν είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Από την άλλη βέβαια, η ποιότητα κύλισης που βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο σε συνδυασμό με την αποτελεσματική ηχομόνωση της καμπίνας, φροντίζουν ώστε στο ταξίδι το Qashqai να μην κουράζει τους επιβάτες του. Σε ό,τι αφορά το τιμόνι τέλος, αυτό έχει την απαιτούμενη αμεσότητα και βάρος, διαθέτοντας μάλιστα και μια σπορτίφ στεφάνη με επίπεδο κάτω τμήμα.

Διαχρονικά δυναμικό-Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Στα υπόλοιπα στοιχεία του το Qashqai των 140 ίππων δεν διαφοροποιείται με βάση αυτά που γνωρίζαμε. Έτσι, σχεδιαστικά το crossover της Nissan διατηρεί μια μοντέρνα σχεδίαση, με καλοδεχούμενες νότες δυναμισμού, αλλά και μυώδη πλαϊνά. Στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά προσεγμένη, χωρίς παράλληλα να υπάρχουν σφάλματα εργονομίας. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η απαραίτητη οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Nissan Connect, που πλέον διαθέτει νέα απεικόνιση, πλήρη συνδεσιμότητα, ενώ ενσωματώνει και την πρακτική κάμερα οπισθοπορείας. Στους χώρους, το Qashqai θα μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσει 4+1 ενήλικες επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 430 λίτρων.

Συμπέρασμα

Ο νέος 1.300άρης turbo κινητήρας βενζίνης βελτίωσε κατά πολύ τη θέση του αρχικού βενζινοκίνητου Qashqai στην αγορά. Με την πολύ καλή απόδοσή του και χαρακτηριστικά λειτουργίας του αλλά και τη λογική του κατανάλωση, το νέο μοτέρ καθιστά σαφέστατα πιο πλήρη την πιο εμπορική βενζινοκίνητη έκδοση του best-seller crossover/SUV της αγοράς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 140 PS/5.000 rpm
Ροπή: 24.5 kgm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 5.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 €
Βάρος: 1.300 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: 20.490€

Δημοφιλή στο Protothema.gr