Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T CVT

Ελλάδα 18:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η αυτόματη έκδοση του best-seller Nissan Qashqai με τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων έρχεται για να προσφέρει ακόμη περισσότερη άνεση και ευκολία στην οδήγηση σε όποιον την επιλέξει. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Το γνωστό σε όλους μας Nissan Qashqai συνεχίζει την πολύ καλή εμπορική του πορεία στην αγορά, όντας –με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο– το πρώτο σε πωλήσεις crossover/SUV της χώρας μας. Η γκάμα του είναι πλήρης διαθέτοντας εκδόσεις βενζίνης και diesel, με κίνηση στους δύο ή και τους τέσσερις τροχούς, καθώς και με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η έκδοση της δοκιμή μας, αυτή με τον «βασικό» κινητήρα βενζίνης 1.2 DIG-T και το αυτόματο CVT κιβώτιο έρχεται για να απευθυνθεί σε όσους αναζητούν την επιπλέον οδηγική άνεση από το αυτοκίνητό τους. Τιμολογιακά, το κόστος του Qashqai 1.2 DIG-T CVT ξεκινά από τα 21.390 ευρώ στην αρχική εξοπλιστική έκδοση Energy, ένα ποσόν το οποίο κρίνεται συμφέρον για όσα προσφέρει το αυτοκίνητο.

Δυναμική εμφάνιση-Ποιοτικό εσωτερικό

Qashqai Test2a

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, το αυτόματο βενζινοκίνητο Nissan Qashqai διατηρεί το δυναμικό υπερυψωμένο αμάξωμα των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου, το οποίο θυμίζουμε ότι «φρεσκαρίστηκε» αισθητικά το περσινό φθινόπωρο. Στοιχεία όπως η ανασχεδιασμένη V-motion μάσκα, οι πιο μοντέρνοι εμπρόσθιοι προβολείς, το νέο καπό, οι ανανεωμένοι προφυλακτήρες και τα νέα LED πίσω φώτα, διαχωρίζουν την ανανεωμένη γενιά του Qashqai δίνοντας στο ιαπωνικό crossover το απαραίτητο αισθητικό boost.

Qashqai Test 3a

Στο θάλαμο των επιβατών του το Qashqai συνεχίζει να διαθέτει ένα αισθητικά αποδεκτό ταμπλό, το οποίο ξεχωρίζει κυρίως για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που προσφέρει, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην υφή των πλαστικών, αλλά και στο πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή τους. Στοιχεία που άλλαξαν κατά την ανανέωση όπως το σπορτίφ τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα ή η ενισχυμένη ηχομόνωση, δίνουν το κάτι παραπάνω στην καμπίνα του Qashqai. Σε πολύ καλά επίπεδα παραμένουν οι χώροι για τους επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να διατηρεί την χωρητικότητά του στα άκρως ικανοποιητικά 430 λίτρα.

Advertisement

Ακόμη περισσότερη οδηγική άνεση

Qashqai Test4a

Advertisement

Το αυτόματο κιβώτιο του Nissan Qashqai της δοκιμής μας είναι ο… αγαπημένος τύπος αυτόματου κιβωτίου των Ιαπώνων, δηλαδή ένα κιβώτιο Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο εκτός από την αυτόματη επιλογή του διαθέτει και «χειροκίνητη», 6 προεπιλεγμένων σχέσεων (μέσω του επιλογέα και χωρίς paddles πίσω από το τιμόνι). Η λειτουργία του μπορεί να μην είναι τόσο άμεση όσο σε ένα διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο, όμως συνολικά το CVT ικανοποιεί με την απόκρισή του στον τρόπο οδήγησης και σίγουρα καταλαμβάνει μια θέση μεταξύ των καλύτερων του είδους του. Σε αυτό το βοηθά και ο 1.200άρης turbo DIG-T κινητήρας με τους 115 ίππους ισχύος και τα 16.8 kgm ροπής στις 1.750 μόνο στροφές (λιγότερα σε σχέση με τα 19.5 kgm ροπής των εκδόσεων με μηχανικό κιβώτιο που πάντως αποδίδονται πιο υψηλά στις 2.000 σ.α.λ.), ο οποίος κινεί σε καλύτερους ρυθμούς το Qashqai από ό,τι τα εργοστασιακά νούμερα επιδόσεων δείχνουν (π.χ. 0-100 km/h σε 12.9 sec, πιο αργό κατά 2.3 sec σε σχέση με το μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο). Για τους λάτρεις της οικονομίας υπάρχει και set-up Eco του συνδυασμού που καθιστά λίγο πιο «ράθυμη» τη συνολική του λειτουργία, όμως βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης. Αυτή, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 8.3 lt./100 km, ένα νούμερο ικανοποιητικό για την επιλογή.

Ευχάριστο και άνετο στο δρόμο

Qashqai test 2aa

Advertisement

Μετά την ανανέωσή του το Qashqai μέσω συγκεκριμένων επεμβάσεων στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης από τους ανθρώπους της Nissan, κατάφερε να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά. Έτσι λοιπόν και στην έκδοση της δοκιμής μας, το ιαπωνικό crossover ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει, η οποία συνδυάζεται με εξίσου αποτελεσματικά επίπεδα άνεσης, που φροντίζει γενικότερα να μην κουράζει τους επιβάτες κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, το τιμόνι ξεχωρίζει για την πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει και μαζί και με το σχήμα της στεφάνης δίνει μια σπορτίφ χροιά στην οδήγηση του αυτοκινήτου. Στην εθνική, το Qashqai ταξιδεύει με ασφάλεια, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του, με τις αντιδράσεις του να είναι απολύτως ουδέτερες.

Συμπέρασμα

Το αυτόματο Nissan Qashqai 1.2 DIG-T είναι μια πολύ καλή επιλογή για όποιον θέλει να μεγιστοποίησει τα επίπεδα της ευκολίας στην οδήγηση που προσφέρει το ιαπωνικό crossover. Μπορεί οι επιδόσεις να είναι πιο αργές σε σχέση με αυτές της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όμως συνολικά ο συνδυασμός του κινητήρα με το κιβώτιο ικανοποίει απόλυτα με τη λειτουργία του και δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 115 PS/5.200 rpm
Ροπή: 16.8 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.9 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 154,8 €
Βάρος: 1.469 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: 21.390€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1