Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 DS 3 - DS 7 Crossback | Τιμές αυτοκινήτων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Νέο Ford Focus 1.5 EcoBlue diesel 120 PS

  • Σπύρος Χώτος

Ήρθε η ώρα για ένα από τα πιο γνωστά ονόματα μικρομεσαίου μοντέλου της αγοράς να αλλάξει γενιά και να μπει με περισσότερα εφόδια από ποτέ στη σκληρή μάχη που δίνουν τα μοντέλα του είδους όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και απέναντι στα SUV που καλπάζουν. Ιδού λοιπόν, σε πρώτη δοκιμή στη χώρα μας, το νέο Ford Focus
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Πρόκειται για τη νέα γενιά του Ford Focus, ένα μοντέλο το οποίο από την πρώτη του παρουσίαση το 1998 έχει καταφέρει να αλλάξει τα δεδομένα της αυτοκίνησης με τις τεχνικές του –και όχι μόνο– καινοτομίες. Πλέον, στην 4η γενιά του το Focus έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για την κατηγορία, αφού η επέλαση των SUV έχει συμπιέσει τη ζήτηση των αγοραστών για τα παραδοσιακά χάτσμπακ που βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται. Απέναντι σε αυτόν τον ανταγωνισμό, το νέο μοντέλο υιοθετεί ό,τι καλύτερο διαθέτει σήμερα η Ford σε στοιχεία τεχνολογίας (άνεσης και ασφάλειας), μηχανικά και τεχνικά τμήματα κ.ο.κ., χωρίς παράλληλα και σύμφωνα πάντα με την μάρκα, να χάνει και τον οδικό και οδηγικό δυναμισμό που παραδοσιακά το χαρακτηρίζουν. Εμείς, δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα το νέο μοντέλο, θέλοντας να δούμε και στην πράξη εάν το νέο Focus δικαιώνει αυτές τις υψηλές προσδοκίες της εταιρείας.

Από 17.894 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό

Focus Test2 (2)

Το νέο Ford Focus προσφέρεται σε μια πλήρη γκάμα εκδόσεων κινητήρων και εξοπλισμού, με το κόστος να ξεκινά από τα 17.894 ευρώ (1.0 EcoBoost 125 PS). Το κόστος για τις diesel εκδόσεις αρχίζει από τα 19.901 ευρώ (1.5 EcoBlue diesel-95 PS) ή τα 20.927 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής με το 1.500άρη diesel των 120 ίππων. O εξοπλισμός από την αρχική έκδοση είναι πολύ καλός, περιλαμβάνοντας ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, σύστημα Υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και προειδοποίησης εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας, εμπρός προβολείς ομίχλης, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και άλλα.

Πιο ώριμο σχεδιαστικά και με αύξηση σε μήκος και μεταξόνιο

Focus Test2 (1)

Μετά την περσινή παρουσίαση της νέας γενιάς Fiesta, στόχος της Ford είναι πλέον σχεδιαστικά να φέρει αυτοκίνητα τα οποία μπορεί μεν να μην εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά, όμως από την άλλη έχουν μια σχεδίαση πιο «ανθρωποκεντρική», πιο κοντά στα θέλω του κοινού, η οποία παράλληλα εξυπηρετεί και επιπλέον τομείς όπως την αεροδυναμική, την πρακτικότητα κ.λπ. Έτσι λοιπόν το νέο Focus υιοθετεί πιο «ήπιες» εξωτερικές γραμμές, σίγουρα πιο κομψές και παράλληλα, χωρίς να χάνει και τον αισθητικό δυναμισμό που χαρακτήριζαν όλες τις γενιές του. Ξεχωρίζουμε τα νέα στρογγυλά εμπρόσθια φώτα, τα οριζόντια πίσω (αντί για κάθετα πριν), αλλά και τις τραβηγμένες προς τα πίσω κολώνες της οροφής. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος έχει αυξηθεί αγγίζοντας τα 4.378 χλστ. (+20 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,7 μέτρα (+52 χλστ.) με οφέλη στους χώρους των επιβατών. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στην αεροδυναμική, αφού ο σχετικός συντελεστής έχει πλέον πέσει στο cd:0.273, επιφέροντας πλεονεκτήματα σε κατανάλωση, θόρυβο στην καμπίνα και επιδόσεις.

Εργονομικό εσωτερικό με πολύ καλά υλικά

Focus Test2 (5)

Εντελώς αλλαγμένος είναι ο θάλαμος των επιβατών του νέου Focus, με το ταμπλό να αντλεί την έμπνευσή του από τα αντίστοιχα τμήματα του νέου Fiesta και του ανανεωμένου EcoSport, σε ένα πιο user-friendly περιβάλλον με αισθητά βελτιωμένη εργονομία. Μεγάλος πρωταγωνιστής και εδώ είναι η αιωρούμενη οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 3 ψηλά στο ταμπλό, η οποία διαθέτει μεγάλες και ευανάγνωστες ενδείξεις. Ο χειρισμός του συστήματος μπορεί να γίνει και μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι, αλλά και με φωνητικές εντολές. Από εκεί και κάτω η κεντρική κονσόλα έχει πλέον εντελώς κάθετη σχεδίαση με «χωνευτά» πλαϊνά που διορθώνουν ένα πρόβλημα εργονομίας που υπήρχε στο προηγούμενο Focus, αφού το δεξί πόδι του οδηγού «έβρισκε» επάνω της – κάτι πολύ κουραστικό σε μακριές αποστάσεις. Νέα προσθήκη στο εσωτερικό αποτελεί και η παρουσία ηλεκτρικού χειρόφρενου, για περισσότερο χώρο στο τούνελ της κονσόλας, ενώ ο πίνακας οργάνων ακολουθεί την «καθαρή» σχεδίαση που έχουμε δει και στο αντίστοιχο τμήμα του νέου Fiesta. Ποιοτικά, ξεχωρίζουν τα μαλακά, αφρώδη υλικά στο πάνω τμήμα του ταμπλό και στο εσωτερικό των θυρών, που δίνουν μια premium αύρα στην καμπίνα. Η γενική συναρμογή και το φινίρισμα έχουν κάποια ατοπήματα, όμως είναι γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με το πιο ποιοτικό εσωτερικό Focus στην ιστορία. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, αυτή για μια ακόμη φορά είναι εξαιρετική, με τον οδηγό να βρίσκει άμεσα τη θέση καθίσματος-τιμονιού που τον εξυπηρετεί.

Αισθητή βελτίωση στους χώρους των επιβατών

Focus Test2 (7)

Στη νέα γενιά του Focus η Ford φρόντισε ώστε η εσωτερική πρακτικότητα να είναι πιο αυξημένη από ποτέ, κάτι που έχει επιτευχθεί από τη μια με την αύξηση του μεταξονίου, αλλά και από την άλλη, με την όσο το δυνατόν καλύτερη εκμετάλλευση του διαθέσιμου όγκου στο εσωτερικό. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι αρκετός, ενώ και αυτός για τα κεφάλια τους θα βολέψει ακόμα και τους πιο υψηλόσωμους. Σημαντικό στοιχείο πρακτικότητας αποτελεί και το εντελώς επίπεδο πίσω δάπεδο (δεν υπήρχε στο προηγούμενο Focus), κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει πλέον χώρος για τα γόνατα και ενός μεσαίου καθήμενου. Στο πεδίο του πορτ-μπαγκάζ, ο διαθέσιμος όγκος είναι 341 λίτρα, ένα νούμερο σχετικά μικρό για την κατηγορία, όμως από την άλλη η ελληνική αντιπροσωπεία έχει αποφασίσει να προσφέρει το Focus με την πιο πρακτική ρεζέρβα ανάγκης, έναντι του κιτ επισκευής.

Πολιτισμένος diesel με καλή κατανάλωση

Focus Test2 (6)

O 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας του Focus της δοκιμής μας είναι μέλος της νέας σειράς EcoBlue diesel μοτέρ της Ford, φέροντας μεταξύ άλλων πολλές μηχανικές λύσεις που του επιτρέπουν να πληροί τα νεότερα όρια ρύπων. Η απόδοσή του βρίσκεται στους 120 ίππους (στις 3.600 σ.α.λ.) και η μέγιστη ροπή φθάνει τα 30.6 kgm διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό έχει μιας άκρως πολιτισμένη λειτουργία, με ελάχιστους κραδασμούς και θόρυβο στην καμπίνα που δεν αποκαλύπτουν την diesel υπόστασή του. Η απόδοση είναι πολύ καλή και η διαθέσιμη ροπή είναι αρκετή για να κινήσει σε σβέλτους γενικά ρυθμούς το Focus. Εξαιρετικό από πλευράς αίσθησης είναι το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την κάπως μακριά κλιμάκωση που φροντίζει ώστε να μένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση. Παράλληλα, σε αυτό το κομμάτι διαθέσιμα είναι τρία οδηγικά προφίλ (Normal, Eco, Sport) με το μεσαίο εξ αυτών να επεμβαίνει μεταξύ άλλων στην απόκριση του κινητήρα, για να μειώσει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Πάντως, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με το νέο diesel Focus η μέση τιμή που καταγράψαμε σε πόλη και εθνική βρέθηκε στα 6,0 lt./100 km.

Υψηλότερη από ποτέ άνεση και ποιότητα κύλισης

Focus Test2 (3)

Το Focus 4ης γενιάς βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, με ημιάκαμπτο πίσω άξονα (για πρώτη φορά σε Focus) και Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός για την ανάρτηση, όμως με το set-up να έρχεται από το σπορ Fiesta ST. Παράλληλα, υπάρχουν νέου τύπου ελατήρια για ακόμη καλύτερη κατευθυντικότητα και πρόσφυση στις στροφές. Επιπλέον αυτών το νέο πλαίσιο μαζί με μια νέα δομή αμαξώματος έχουν βελτιώσει κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο Focus τη στρεπτική ακαμψία, ενώ και η στιβαρότητα των σημείων όπου η ανάρτηση εδράζεται έχει αυξηθεί μέχρι και 50%.

Τι σημαίνουν όλα αυτά όμως στην πράξη; Αρχικά, η υπαρκτή βελτίωση στην άνεση. Πλέον, το Focus περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να «δυσανασχετεί», με το φιλτράρισμα να είναι άκρως αποτελεσματικό και το πλαίσιο να δείχνει πιο «δεμένο» και συμπαγές από κάθε άλλη φορά ώστε να αφήσει εκτός καμπίνας κραδασμούς και αναπηδήσεις. Αισθητή είναι και η βελτίωση στο πεδίο της ηχομόνωσης, αφού οι εξωτερικοί θόρυβοι απομονώνονται πιο αποτελεσματικά από ποτέ από το εσωτερικό, ώστε σε συνδυασμό και με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να προσφερθεί στους επιβάτες ένα όσο το δυνατόν πιο ήσυχο ταξίδι. Σε πιο απαιτητικές διαδρομές, το Focus συνεχίζει να προσφέρει στον οδηγό του έναν δυναμισμό που αρέσει, με το πλαίσιο να ακολουθεί άμεσα τις εντολές και την ανάρτηση να φροντίζει ώστε να κρατά πειστικά το αυτοκίνητο στην πορεία του. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει για μια ακόμη φορά πολύ καλή αίσθηση, είναι άμεσο και παρέχει την πληροφόρηση που απαιτείται. Ίσως θα το θέλαμε λίγο πιο «κοφτερό», όμως εδώ θα περιμένουμε να δοκιμάσουμε και την πιο σπορτίφ έκδοση ST-Line (χαμήλωμα κατά 10 χλστ, διαφορετικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές) για να δούμε πόσο περισσότερο το νέο Focus μιλά και στο συναίσθημα, πέρα βέβαια από τη λογική του οδηγού.

Συμπέρασμα

Focus Test2 (4)

Αυτό είναι το πιο ώριμο Focus και παράλληλα, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρομεσαία της αγοράς. Η χρηστικότητα και πρακτικότητα της καμπίνας, η πετυχημένη ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, αλλά και το γενικότερο πιο ποιοτικό από ποτέ αίσθημα που αποπνέει, δίνουν στο νέο δημιούργημα της Ford μια θέση μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Η diesel έκδοσή του καταφέρνει να ικανοποιεί σε απόδοση, προσφέροντας μια πολύ λογική κατανάλωση, όμως είμαστε εν αναμονή της δοκιμής και της βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα, για να δούμε ποια από τις δύο ταιριάζει περισσότερο στο νέο μοντέλο.

Focus Test2 (8)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.500 cc
Ισχύς: 120 PS/3.600 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.750-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.3 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 3.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: από 97 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: από 87,3 €
Βάρος: 1.413 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.378/1.825/1.471 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χώρος αποσκευών: 341 lt
Τιμή: 20.927€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr