Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Με το Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line στο Άστρος

Ελλάδα 11:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Με το Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line στο Άστρος

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Με το Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line στο Άστρος

ΔΟΚΙΜΕΣ

Καλός καιρός, ρεπό από τη δουλειά και ένα ποιοτικό και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο στα χέρια σου. Συνδυασμός που σε υποχρεώνει να πατήσεις το γκάζι και όπου σε βγάλει.

Advertisement
Advertisement

Στην προκειμένη περίπτωση, φτάσαμε μέχρι το Παράλιο Άστρος Κυνουρίας με το ανανεωμένο Kia Sportage με τον 1600άρη T-GDi κινητήρα βενζίνης, στην έκδοση GT Line. Και το ευχαριστηθήκαμε.

Από τη στιγμή που πήραμε το εν λόγω μοντέλο στα χέρια μας, επιβεβαιώσαμε κάτι που η Kia Motors έχει κάνει πια κανόνα: πως είναι ένα πολύ όμορφο μεσαίο SUV, που όχι μόνο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού όντας το best seller της μάρκας στην Ευρώπη αλλά που ταυτόχρονα εξελίσσεται συνεχώς για να τα βάζει στα ίσια με τον έντονο ανταγωνισμό.

Στέκει μπροστά σου και το επεξεργάζεσαι με ενδιαφέρον, ειδικά με τις πινελιές ουσίας που έγιναν μετά από τρία χρόνια στην τέταρτη γενιά του μοντέλου. Πρέπει να σας πούμε πως μία σε μία ημέρα, τρεις φορές κατέβασαν το τζάμι διερχόμενοι οδηγοί, να ρωτήσουν για τιμή, τεχνικά χαρακτηριστικά και λοιπά σχετικά. Πως αλλάζουν οι εποχές ε;

Advertisement
Advertisement

Κι αυτό χωρίς να έχουν εικόνα για τη συμπεριφορά στο δρόμο, τη δύναμη του κινητήρα, το ποιοτικό και πολύ καλό εξοπλισμένο εσωτερικό – αυτά θα σας τα πω μετά. Αυτά που τράβαγαν το ενδιαφέρον ήταν οι νέοι προφυλακτήρες, η δυναμική μάσκα tiger noise, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με τα LED Ice cubes, οι νέες ζάντες. Οκ, έπαιξε το ρόλο του και το γεγονός πως το μοντέλο δοκιμής ήταν GT Line, πράγμα που μεταφράζεται στην ύπαρξη ψευτοδιαχύτη, με ακροβολισμένες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Αν μη τι άλλο, δίνουν στο μοντέλο έναν δυναμισμό.

Advertisement

Εξίσου θετικές εντυπώσεις έχουμε και από τον εσωτερικό κόσμο. Με το κάθεσαι στη καμπίνα και κλείνεις την πόρτα, εκπλήσσεσαι ευχάριστα. Τα νέα στοιχεία είναι η αναθεώρηση του σχεδιασμού στην κεντρική κονσόλα. Τακουμπιά που διαφοροποιούνται σε διαστάσεις ανάλογα τη σημασία/χρήση τους, οι αεραγωγοί στο πλάι της οθόνης αφής των 7 ιντσών καθώς και ο διαφοροποιημένος πίνακας οργάνων που περιλαμβάνει και ψηφιακή οθόνη ανάμεσα στους αναλογικούς δείκτες, προσφέροντας όλη την απαραίτητη πληροφορία.

Advertisement

Νέας σχεδίασης είναι και το επίπεδης βάσης τιμόνι που αποτελεί γνώρισμα της έκδοσης GT-Line, όπως και οι διακοσμητικές πινελιές τριγύρω. Αυτό που παραμένει σταθερό, είναι η σωστή ισορροπία ανάμεσα σε μαλακά και σκληρά πλαστικά, οι επενδύσεις σε piano black και η πολύ καλή συναρμογή. Δύσκολα θα μείνει κάποιος δυσαρεστημένος από τη γενικότερη εικόνα του εσωτερικού κόσμου. Το ίδιο κι από τους χώρους. Υπάρχουν πολλές επιλογές για μικροαντικείμενα, πράγμα που εκτιμάς ειδικά στις αποδράσεις – όπως άλλωστε και το γεγονός πως πέντε ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν με περίσσια άνεση. Παράλληλα, τα 491 λίτρα του χώρου αποσκευών (γίνονται 503 αν έχετε kit επισκευής αντί για ρεζέρβα) μπορούν να καλύψουν εύκολα τις οικογενειακές ανάγκες. Βάλαμε παιδικό ποδήλατο, βάλαμε μεγάλη βαλίτσα και είχαμε και χώρο περίσσευμα!

Όλοι χαρούμενοι και το ταξίδι αποδεικνύεται εξ αρχής ευχάριστο, με τη λεπτομερώς ρυθμιζόμενη και ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, να σου επιτρέπει και να «βολευτείς» ακριβώς όπως θες αλλά και να έχεις πλήρη ορατότητα. Μέρα ηλιόλουστη κι ευχάριστη, με το Sportage να καταπίνει χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο, επιδεικνύοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Χωρίς θορύβους από τον άνεμο αλλά και από τον κινητήρα που κρύβει κάτω από το καπό.

Advertisement

Αυτός είναι ο υπέρ-τροφοδοτούμενος 1600άρης T-GDi που προσφέρει 177 άλογα και 265 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1500 έως τις 4500 στροφές/λεπτό.  Αριθμοί που καθιστούν σαφές πως παρά τα 1500+ κιλά του, το κορεάτικο μοντέλο έχει περίσσια όρεξη. Το μοτέρ ξυπνάει από αρκετά χαμηλά και διατηρεί αυτή τη ζωντάνια και στις μεσαίες στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα εύκολων προσπεράσεων αλλά και της γενικότερα γοργής μετακίνησης. Σε επιδόσεις οι Kia δίνει τιμή 205 Km/h ως τελική και 9.2 δευτερολέπτων για επιτάχυνση 0-100km αλλά δεν αναζητήσαμε το όριο σε καμία από τις δύο κατηγορίες. Η συνεργασία με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ήταν αρμονική αλλά η κατανάλωση, ειδικά από τη στιγμή που ο T-GDi σε προδιαθέτει να το φλερτάρεις το γκάζι, απέχει από την εργοστασιακή τιμή και φλερτάρει με διψήφιο νούμερο.

Κι αν σε εθνικό δίκτυο τα πράγματα είναι συγκεκριμένα, σε επαρχιακό δίκτυο μπορείς να επιβεβαιώσεις πως το Sportage έχει σπορ προσανατολισμό. Μπορείς να κινηθείς γοργά και σε συνεχείς στροφές, να μη φοβάσαι κλίσεις, να εμπιστεύεσαι την άμεση πληροφορία από το σύστημα διεύθυνση αλλά και την ετοιμότητα των φρένων. Κι αυτά, με την ανάρτηση που περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, να έχει ρυθμιστεί μαεστρικά ώστε να υποστηρίζει τα παραπάνω, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την «απορρόφηση» των κακώς κειμένων των ελληνικών δρόμων. Και κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε τέτοιο μοτίβο, καθώς από το ύψος της Αρχαίας Νεμέας αφήνεις την Κορίνθου-Τριπόλεως και βάζεις πλώρη για Άργος κι από εκεί περνώντας από Μύλους, Κιβέρι και Ξηροπήγαδο, φτάνεις στο Παράλιο Άστρος.

Δεν έχει τη δημοτικότητα του Ναυπλίου αλλά όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, μπορεί να προσφέρει απλόχερα όσα αναζητά μία οικογένεια για μία σύντομη απόδραση, χωρίς να φοβάται… λαοθάλασσες. Με γρήγορη πρόσβαση από την Αθήνα (δύο ώρες και κάτι), χωρίς το βάσανο των διοδίων στο βαθμό που συναντάς προς άλλους προορισμούς, πλακόστρωτη και ιδανικό για ατελείωτο παιχνίδι για τα παιδιά, με ευρύχωρη παραλία για στιγμές ξεγνοιασιάς, αρκετές και ποιοτικές επιλογές για φαγητό και ελεύθερο χρόνο. Η γοργόνα Σθενώ «φυλάει» το παλιό λιμάνι, δίπλα στο αμφιθέατρο και τα σκαλιά που οδηγούν στον παλιό φάρο. Και φυσικά υπάρχει και το μεσαιωνικό κάστρο στην κορυφή του λόφου, που φωτίζεται όταν πέσει ο ήλιος, δίνοντας στο Άστρος μία αύρα «μικρού Ναυπλίου». Για να επιστρέψουμε στα του Kia Sportage, η απουσία τετρακίνησης στο όχημα δοκιμής, μας απέτρεψε από το να κάνουμε ηρωισμούς όμως η απόσταση από το έδαφος μας επέτρεψε να φτάσουμε με άνεση πίσω από το κάστρο, παρά την απουσία πραγματικών δρόμων προς τα εκεί.

Όσο για τον εξοπλισμό, σας είπαμε πως είναι πλούσιο από τη βασική έκδοση (Inmotion Clima) αφού περιλαμβάνει ESP, αερόσακους οδηγού-συνοδηγού-πλευρικούς-κουρτίνας, σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα, αυτόματη ενεργοποίηση φωτών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αεραγωγούς πίσω επιβατών, αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση κινητήρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι κ.α.

Ένα σκαλοπάτι πιο πάνω είναι το επίπεδο εξοπλισμού LX Upgrade και στην κορυφή το GT Line που είχαμε στη δοκιμή μας. Εκεί, η φαρέτρα εμπλουτίζεται με εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής (σ.σ. μάλλον υπερβολικής προειδοποίησης!), αυτοματισμό μεγάλης σκάλας προβολέων, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, έξυπνη αναγνώριση ορίων ταχύτητας, περιοριστή ταχύτητας, εμπρός παράθυρα με αυτοματισμό ανεβάσματος/κατεβάσματος και ασφάλεια αποφυγής εμποδίου, έξυπνο κλειδί με αισθητήρα προσέγγισης και πλήκτρο εκκίνησης κινητήρα «Start», μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη στον πίνακα οργάνων που είναι TFT και 4.3’’, επένδυση καθισμάτων, ράγες οροφής, το αισθητικό πακέτο GT Line που περιλαμβάνει εμπρός μάσκα με λογότυπο, ματ χρωμιωμένες λαβές θυρών και περιγράμματα παραθύρων, ασημί προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, σπορ τιμόνι και πεντάλ αλουμινίου, 19άρες ζάντες με ελαστικά 245/45/19, προβολείς ομίχλης εμπρός LED τύπου «Ice Cubes», πίσω φώτα LED και άλλα.

Μετά το παραπάνω «σεντόνι» εξοπλισμού, όσα καταγράψαμε στα 638 χιλιόμετρα που καλύψαμε και σε συνδυασμό με την 7ετή (!) εγγύηση της Kia, δεν μπορούμε παρά να βάλουμε θετικό πρόσημο στην αξιολόγηση του ανανεωμένου Sportage. Μάλιστα «ψάχνεις» να βρεις ψεγάδια και πέραν της τσιμπημένης κατανάλωσης, δεν προλάβαμε να εντοπίσουμε άλλα. Είναι ένα όμορφο, ολοκληρωμένο μοντέλο που στη συγκεκριμένη περίπτωση εφοδιάζεται με έναν αποδοτικό κινητήρα που θα καλύψει κάθε σας θέλω. Δίχως αμφιβολία ένα μοντέλο που επιβάλλεται να τσεκάρετε αν ενδιαφέρεστε για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1591 cc
Ισχύς: 177 PS/5.500 rpm
Ροπή: 265 Nm/1.500-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,2 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 7.4 lt
Εκπομπές CO2: 170-175 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.495/1.855/1.635 mm
Βάρος: 1530 kg
Χώρος αποσκευών: 491 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 416.5 €
Τιμή: από 22.290€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 28.690€

Ο Φάρος του Άστρους
Στο μικρό λόφο πίσω από το παλιό λιμάνι στέκει ακόμα ο παλιός φάρος. Ύψους επτά μέτρων, τετράγωνος και πέτρινος, φώτιζε από το 1893. Αρχικά λειτουργούσε με πυρσό πετρελαίου κι από το 1953 με πυρσό ασετιλίνης ενώ ανήκε στην Υπηρεσία Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού. Από το 1999 η λειτουργία του μεταφέρθηκε στον ανεμόμυλο Βόρεια από το Κάστρο. Παρότι πίσω του, υπάρχει ένα όμορφο μικρό πάρκο μέσα στα πεύκα, με παγκάκια που μπορεί κάποιος να ξαποστάσει και να απολαύσει την όμορφη θέα, αυτό το «ατού» του τόπου μοιάζει εγκαταλελειμμένο. Με τα χόρτα να θεριεύουν, τον φάρο έρμαιο της σκουριάς, των graffiti και των βανδαλισμών.