Menu
Live Κίνηση | Τεχνικά Χαρακτηριστικά Choice | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Hyundai i20 1.0T 100HP 7-DCT

  • Σπύρος Χώτος

To i20 ανανεώθηκε στα σημεία και με τον τρικύλινδρο 1.000άρη τούρμπο στα σωθικά του ευελπιστεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του με όπλα την εκσυγχρονισμένη σχεδίαση, την καλή ποιότητα κατασκευής και τους μεγάλους για την κατηγορία χώρους.
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Η ανανέωση του hatchback της Hyundai εστιάστηκε στην εξωτερική σχεδίαση, η οποία εκσυγχρονίστηκε με βάση τις τελευταίες τάσεις χωρίς ωστόσο να χαθεί κάτι από το γνώριμο πλέον σχήμα του i20. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει αποκτήσει πιο έντονη και ανάγλυφη παρουσία, κάτι που φαίνεται κυρίως στα άκρα του, με την γρίλια να έχει επίσης ανασχεδιαστεί. Οι αλλαγές προχωρούν και στο πίσω μέρος που βλέπουμε έναν πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με την πινακίδα να έχει μετακομίσει στην επίσης ελαφρώς αλλαγμένη πίσω πόρτα. Σε γενικές γραμμές το μικρό μοντέλο της Hyundai έχει προσαρμοστεί στο μοντέρνο οικογενειακό look της εταιρίας, με ένα αμάξωμα διακριτικά δυναμικό.

hyundai_i20_1.0_ turbo_100ps_640-5

Περνώντας στο εσωτερικό δεν παρατηρούνται αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Οι σοβαρές, σύγχρονες γραμμές κυριαρχούν με την εργονομία να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και τους χώρους για μικροαντικείμενα να αφθονούν. Η ποιότητα κατασκευής είναι παράλληλα πολύ προσεγμένη με την συναρμογή να ξεχωρίζει και την κατεργασία στα σκληρά πλαστικά να δίνει αρχικά μια μαλακή αίσθηση στο άγγιγμα. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και το κάθισμα του οδηγού παρουσιάζεται αναπαυτικό, στηρίζοντας παράλληλα σωστά τον κορμό. Στην κεντρική κονσόλα θα βρείτε όλες τις “παροχές” που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με θύρες για φόρτιση συσκευών και διασύνδεσης με το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του i20 στο οποίο μπορείτε να συνδεθείτε και μέσω bluetooth, αν και χρειάζεται καλώδιο για να εκμεταλλευτείτε πλήρως αυτά που προσφέρει για το smartphone σας.

hyundai_i20_1.0_ turbo_100ps_640-4

Οι χώροι δεν λείπουν από το i20 και αυτό φαίνεται και στο πίσω κάθισμα. Επιβαίνοντες με ύψος άνω των 1,8 μ. θα νιώσουν το κεφάλι τους να μην περιορίζεται, κάτι που ισχύει και για τα γόνατά τους. Σε πολύ καλά επίπεδα είναι και ο χώρος αποσκευών με την χωρητικότητά του να ανέρχεται στα 326 λίτρα.

hyundai_i20_1.0_ turbo_100ps_640

Ο γνωστός τρικύλινδρος 1.000άρης της Hyundai συνδυάζεται στην συγκεκριμένη έκδοση με το νέο 7τάχυτο DCT κιβώτιο της εταιρίας και προσφέρει καλές επιδόσεις και ξεγνοιασιά στην καθημερινή κίνηση στο κέντρο της πόλης. Με την ονομαστική ισχύ να αγγίζει τους 100 ίππους και την ροπή να ξεπερνά τα 17 κιλά, το μοτέρ δεν δυσκολεύεται να κινήσει με σβέλτους ρυθμούς το i20, με το κιβώτιο να προσφέρει αγόγγυστα τις υπηρεσίες του σε δύο λειτουργίες, την κανονική και την S. Στην δεύτερη λειτουργία προτεραιότητα έχουν οι επιδόσεις και οι δυναμικές αλλαγές με το κιβώτιο να κρατά την ταχύτητα μέχρι τον κόφτη δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα και για χειροκίνητο παιχνίδι. Οι αλλαγές σε γενικές γραμμές πραγματοποιούνται γρήγορα, και δεν προβληματίζουν σε καμία περίσταση για τον χαρακτήρα του i20, ενώ η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ανήλθε στα 7.8 lt./100 km.

hyundai_i20_1.0_ turbo_100ps_640-6

Το i20 είναι ένα supermini με πολλές αρετές που θα σας ακολουθήσει πιστά σε ό,τι και αν του ζητήσετε. Στην πόλη είναι πανεύκολο στην συμβίωση, με το αυτόματο κιβώτιο να λύνει πραγματικά τα χέρια του οδηγού και την ανάρτηση να φροντίζει για την σωστή απορρόφηση των ανωμαλιών. Πολύ εύκολο παρουσιάζεται και στο παρκάρισμα, με την κάμερα οπισθοπορείας να βοηθά σε μέγιστο βαθμό αν και η εικόνα που παρουσιάζει στην μεγάλη οθόνη αφής είναι κάτω του μετρίου σε λεπτομέρεια, κάτι που δεν ενοχλεί ουσιαστικά αλλά γίνεται όντως αντιληπτό σε σχέση με μοντέλα του ανταγωνισμού. Το i20 κινείται με αξιώσεις και στον αυτοκινητόδρομο όπου διατηρεί με ευκολία υψηλές ταχύτητες χάρη στη ροπή του κινητήρα του, με τον θόρυβο από την κύλιση στο δρόμο να γίνεται αισθητός μόνο σε υψηλές ταχύτητες, σε μία κατά τα άλλα ήσυχη καμπίνα. Το κιβώτιο, για το οποίο υπάρχει και σχετική ένδειξη θερμοκρασίας στον πίνακα πληροφοριών, έχει μακριά κλιμάκωση με την τελική των 190 περίπου χλμ./ώρα στο κοντέρ να επιτυγχάνεται με την 5η από τις επτά σχέσεις του, με τις δύο τελευταίες να φροντίσουν ουσιαστικά για την μείωση της κατανάλωσης που πέφτει κοντά στα 6,5 λίτρα σ0ε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

hyundai_i20_1.0_ turbo_100ps_640-2

Το i20 αποδεικνύεται ικανό και στον επαρχιακό, με κύρια χαρακτηριστικά τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το σίγουρο πάτημα του στο δρόμο. Δεν είναι από εκείνα τα supermini που εξιτάρουν με την αίσθηση που δίνουν στον οδηγό τους, αλλά αυτό δεν θα σας εμποδίσει να κινηθείτε πολύ γρήγορα, με περιορισμένες κλίσεις και μεγάλη συνοχή στην αλλαγή κατεύθυνσης. Στα χέρια σας έχετε ένα σχετικά άμεσο τιμόνι, που υπολείπεται όμως σε ακρίβεια, ενώ τα φρένα δεν προβληματίζονται με το έργο που έχουν αναλάβει. Το i20 έχει τα εφόδια για να καλύψει γρήγορα και απροβλημάτιστα αποστάσεις όπου και αν κινείται.

hyundai_i20_1.0_ turbo_100ps_640-3

Το αισθητικά ανανεωμένο i20 συνεχίζει να κινείται στο ίδιο επιτυχημένο μονοπάτι που έχει χαράξει από τότε που το γνωρίσαμε. Με σχεδίαση πιο δυναμική από το μοντέλο που αντικαθιστά, μεγάλους χώρους στο εσωτερικό και κινητήρα που προσφέρει καλές επιδόσεις, το supermini της Hyundai θα κινηθεί με άνεση και ταχύτητα σε όλες της συνθήκες κρατώντας τους επιβαίνοντες του ξεκούραστους. Για τους λάτρεις της άνεσης στην καθημερινότητα το 7τάχυτο DCT κιβώτιο με την καλή λειτουργία αποτελεί μάλλον μονόδρομο, με το i20 να συνοδεύεται πάντα και από ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού για την τιμή του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 100 hp/6.000 rpm
Ροπή: 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,4 sec
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 111 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108,9 ευρώ
Βάρος: 1.065 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.035/1.734/1.474 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 326 lt
Τιμή: Από 16.090€ (14.990 με την έκπτωση των 1.100€)

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1