Οδηγούμε στον Καναδά τη νέα Mercedes S-Class
ΔΟΚΙΜΕΣΟδηγούμε στον Καναδά τη νέα Mercedes S-Class
ΔΟΚΙΜΕΣΜπορεί η νέα Mercedes S-Class θα πρωτοπαρουσιαστεί στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όμως εμείς την οδηγούμε πρώτοι στο Τορόντο…
Στο ερώτημα που θέτουμε περίπου κάθε τέσσερα χρόνια που οδηγούμε τη νέα S-Class σχετικά με το τι μπορεί να μας προσφέρει περισσότερο ένα αυτοκίνητο που αγγίζει την τελειότητα η νέα γενιά μας δίνει την απάντηση…
WHAT CAR
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΟΡΟΝΤΟ: ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Η ουσία της λέξης «δοκιμή» αναμφίβολα δεν υφίσταται για αυτοκίνητα αυτού του βεληνεκούς. Το κείμενο που ακολουθεί ουσιαστικά θα προσπαθήσει να καταγράψει τα αναρίθμητα νέα δεδομένα που φέρνει η νέα S-Class, όπως άλλωστε συνηθίζει να κάνει η Mercedes όταν παρουσιάζει τη νέα γενιά της ναυαρχίδας της.
Παράλληλα θαυμάζουμε την εξέλιξη της αυτοκίνησης και συνάμα του ανθρώπινου νου. «Υπερβάλλεις πάλι, Τρακουσέλλη», θα μου πείτε κάποιοι. Αλήθεια, όμως, δείτε την πρώτη γενιά της S-Class (1972) που πρωτοπαρουσιάστηκε με το καινοτόμο και τότε ιδιαίτερα ακριβό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά το φρενάρισμα (το ABS) και συγκρίνετέ την με τη σημερινή γενιά, η οποία διαθέτει συστήματα που σου επιτρέπουν να οδηγείς ακόμα και… χωρίς χέρια. Ε, αυτό δεν είναι εξέλιξη;
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Βρεθήκαμε λοιπόν στο καυτό από θερμοκρασία Τορόντο για να γευτούμε την τεχνολογία της νέας S-Class. Η αλήθεια είναι ότι αν αναφερθούμε αναλυτικά σε όλα τα συστήματα που διαθέτει θα χρειαζόμασταν πολλές σελίδες. Η καρδιά των συστημάτων αυτών είναι ένα νέο σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου, που αποτελείται από έξι ραντάρ, τέσσερις κάμερες και 12 υπερηχητικούς αισθητήρες! Μέσω όλων αυτών το αυτοκίνητο και ο περιβάλλων χώρος ελέγχονται απόλυτα και το κάθε σύστημα (είκοσι στο σύνολό τους) αναλαμβάνει να κάνει τη δουλειά του.
Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα Pre-Safe Brake που φρενάρει το αυτοκίνητο πριν από εμάς για εμάς σκανάροντας ό,τι κινείται ή σέρνεται γύρω μας και το Distronic Plus του Cruise Control με το οποίο μπορείς να αφήσεις τα πεντάλ και το τιμόνι και το αυτοκίνητο να στρίβει, να φρενάρει και να επιταχύνει μόνο του! Παράλληλα ελέγχει το οδόστρωμα πάνω από 200 μέτρα μπροστά ανιχνεύοντας την κατάστασή του και προετοιμάζοντας σχετικά την ενεργητική ανάρτηση. Περάσαμε πάνω από σαμαράκι (έχει και τέτοια στο Τορόντο) με περίπου 60 km/h και δεν καταλάβαμε σχεδόν τίποτα! Και στο μποτιλιάρισμα, no problem, αφού το σύστημα Stop & Go Pilot σε αφήνει ήρεμο να διαβάσεις την εφημερίδα σου, μετακινώντας μόνο του την S-Class μέχρι τα 16km/h και χωρίς να χρειάζεται να επέμβει ο οδηγός.
Και να ήταν μόνο αυτά… Πληθώρα άλλων συστημάτων εξοπλίζουν τη νέα S-Class, η οποία αναμφίβολα είναι κατασκευασμένη για να σε μετακινεί. Ιδιαίτερα τον πίσω επιβάτη, ο οποίος έχει ακόμα και μασάζ στο κάθισμά του – με πολλαπλά προγράμματα, μάλιστα, όπως την ασιατική τεχνική με τα θερμαινόμενα βότσαλα!
[nggallery id=2595]
Οδηγικά μην περιμένετε να σας πω πολλά: τέλειο στήσιμο, άνετο τιμόνι, διαμάντια κινητήρες (δείτε τους στον πίνακα). Ομως τονίζω ξανά πως ο απώτερος σκοπός αυτού του αυτοκινήτου είναι να μετακινεί ο σοφέρ τον… Πρόεδρο με άνεση και περίσσια ασφάλεια και όχι για να απολαμβάνεις Οδήγηση! Τώρα αν ο… Πρόεδρος είναι από τους… δικούς μας τους αυτοκινητάδες και θέλει να «στρίβει», τότε μάλλον θα πρέπει να κινηθεί προς την AMG μεριά (585 PS), η οποία, όπως μας διαβεβαίωσαν οι άνθρωποι της Mercedes, θα κατασκευαστεί με πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Εν κατακλείδι, η νέα S-Class είναι απλώς εντυπωσιακή – κυρίως από τη διαστημική τεχνολογία που κουβαλάει. Εμπορικά, στη σημερινή Ελλάδα έχει ελάχιστο ενδιαφέρον. Ομως αυτό το αυτοκίνητο από την πρώτη κιόλας γενιά του λειτουργούσε και ως μια μαγική γυάλα για την αυτοκίνηση, αποκαλύπτοντας τις τεχνολογίες που θα δούμε και στα υπόλοιπα, πιο προσιτά αυτοκίνητα.
Οπως και να ’χει, το ερώτημα του προλόγου μετατίθεται στον επίλογο και στην επόμενη γενιά της S-Class: «Τι περισσότερο μπορεί να μας προσφέρει ένα αυτοκίνητο που αγγίζει την τελειότητα;». Η απάντηση σε τέσσερα χρόνια…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός (cc): 2.498 hybrid, 4.663, 2.987 BlueTEC
Ισχύς (PS/rpm): 306/6.500, 455/5.250, 358/3.600
Ροπή (Kgm/rpm): 37,7/3.500, 71,1/.1800, 63,2/1.600
Κατανάλωση (/100 km): 6,3 lt, 8,6 lt, 5,5 lt
Ρύποι (CO2/km): 147 gr, 199 gr, 146 gr
Επιτάχυνση (0-100 km/h): 6,8sec, 4,8 sec, 6,8 sec
Τελική ταχύτητα (km/h): 250, 250, 250
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 5.246 / 1.899 / 1.491 mm
Βάρος (kg): 1.945, 2.015, 1.975
Τέλη κυκλοφορίας: 249,9€, 507,45€, 248,2€
Τιμές: 94.350€, 124.450€, 97.650€