Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την BMW X1 1,6 lt

Ελλάδα 12:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε την BMW X1 1,6 lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την BMW X1 1,6 lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η έκδοση των 1,6 lt, 143 PS τιμάται κάτω από 30.000 ενώ διατηρεί σε σημαντικό βαθμό τα πλεονεκτήματα των μεγάλων εκδόσεων. Τη δοκιμάζουμε στην Ελλάδα…

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Η ανανεωμένη X1 στην έκδοση των 1,6 lt είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τα πάντα. Εχει ποιότητα κατασκευής, κύρος, χώρους για οικογένεια, κινητήρα φορολογικού ατού, αξιοπρεπείς επιδόσεις, ανεκτή κατανάλωση και εξαίρετη οδική συμπεριφορά.
Ο κινητήρας των 143 PS, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το εξαίρετο 8τάχυτο κιβώτιο της ZF, διαθέτει ροπή 22,0 kgm στις 4.400 στροφές και καλείται να τα βγάλει πέρα με ενάμισι τόνο βάρους. Τα καταφέρνει με αξιοπρέπεια και ασφάλεια. Είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε πάνω από 1.000 km πίσω από το τιμόνι της X1 ακολουθώντας το Ράλι Ακρόπολις. Ακόμη και μ’ αυτό τον κινητήρα η Χ1 σε παρασύρει να οδηγήσεις γρήγορα -θα βρεθείς να κινείσαι σε αντικοινωνικούς ρυθμούς- χωρίς το αυτοκίνητο ή οι επιβαίνοντες να εκδηλώσουν κάποια δυσαρέσκεια.

Η αίσθηση του τιμονιού, η αμεσότητα στην αλλαγή κατεύθυνσης, οι δυνατότητες που έχει στο προσπέρασμα, τα ανθεκτικά και αποτελεσματικά φρένα σε συνδυασμό με την πίσω κίνηση κολακεύουν τον οδηγό. Ανηφορίζοντας προς τα Τρίκαλα Κορινθίας (σ.σ.: αξιοποίησαν τα ΕΣΠΑ σύμφωνα με τα προβλεπόμενα – σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα μια εκδρομή) με πέντε επιβαίνοντες και βιαστικά για να προλάβουμε το δεύτερο πέρασμα του αγώνα, από το οροπέδιο της Ζήρειας, πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από την Χ1. Πουθενά δεν μας έλειψε η δύναμη, ακόμη και σε απαιτητικό προσπέρασμα, ενώ χρησιμοποιώντας τη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου, όπου ορθά(!) κατεβάζει σπρώχνοντας προς τα εμπρός και ανεβάζει τραβώντας προς τα πίσω, βρεθήκαμε να οδηγούμε σε ρυθμούς που δεν περιμέναμε από τον χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Ακόμη και σε πατημένο χωματόδρομο μπήκαμε χωρίς να δυσφορήσουμε σε κάποιο σημείο από την ανάρτηση που απορροφάει λακκούβες, σαμαράκια και ανομοιομορφίες με επιβλητικό τρόπο.

Advertisement
Advertisement

[nggallery id=2737]
Στην εθνική οδό η Χ1, όπως κάθε BMW, ταξιδεύει αρχοντικά. Το 8άρι κιβώτιο βάζει 8η στα 80 km/h και από κει και πέρα εξαρτάται από σένα: θες οικονομία; Ο κινητήρας περιστρέφεται στις 1.800 rpm στα 120 km/h. Θες να φτάσεις έγκαιρα; Πατάς και συνεχίζεις με πλήρη απουσία εξωτερικών θορύβων σε ταχύτητες πολύ κοντά στην τελική και μακριά από τα όρια της νομιμότητας και της λογικής. Ολα αυτά χωρίς προσπάθεια και ηρωισμούς, με τα παιδιά να κοιμούνται στο πίσω κάθισμα.
Οι χώροι για τη μετακίνηση μιας πολυμελούς οικογένειας είναι επαρκείς: πίσω κάθονται άνετα δύο ενήλικοι ύψους 1.80 cm, ενώ τα 420 lt του ενιαίου χώρου αποσκευών απομακρύνουν τις γκρίνιες. Εντός πόλης η Χ1 κινείται σε οικογενειακούς, οικονομικούς ρυθμούς.

Αν βιάζεσαι, καλύτερα να επιλέξεις στο 8άρι κιβώτιο το sport πρόγραμμα «DS» καθότι στο νορμάλ θα νιώσεις τη χαρτογράφηση να μην επαρκεί στα απότομα πάτα – άσε. Οσον αφορά στον εξοπλισμό, η βασική έκδοση είναι πλήρης. Τα υφασμάτινα καθίσματα είναι εξαιρετικά καλαίσθητα και προσωπικά τα προτιμούμε από τα δερμάτινα ενώ, αν θέλετε οπωσδήποτε να προσθέσετε κάτι, must για μας είναι η multimedia οθόνη με το Bluetooth και το Navi.Η X1 αποτελεί εξαιρετική επιλογή και για το στέλεχος που ψάχνει το επόμενο εταιρικό αυτοκίνητο, με σχετικό downsizing αλλά χωρίς συμβιβασμούς και εκπτώσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 143 PS/4.700 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/4.400
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 10,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 170 gr/km
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο 8 σχέσεων
Βάρος: 1.570 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.454/1.798/1.545 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 382 ευρώ
Τιμή: 27.400 ευρώ με απόσυρση

Advertisement

 
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil