Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS

Ελλάδα 5:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το success story του Duster συνεχίζεται, με τη Dacia να έχει πλέον στη φαρέτρα της τον νέο TCe κινητήρα του Groupe Renault, που ανεβάζει επίπεδο το best seller μοντέλο της!

Advertisement
Advertisement

Είχαμε ήδη πάρει μία γεύση, οδηγώντας την έκδοση των 130 ίππων του υπέρ-τροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.3lt. Και τώρα, το μοντέλο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με την κορυφαία επιλογή στη γκάμα, με το ίδιο σύνολο να προσφέρει 150 άλογα.

Συγκεκριμένα, μιλώντας για αριθμούς, δεν είναι μόνο οι είκοσι επιπλέον ίπποι (που φαίνονται), είναι και η αυξημένη ροπή. Συνδυασμός που δίνει στο δημοφιλές value for money SUV την ώθηση για πιο βαριές… αποστολές.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για ένα κινητήριο σύνολο που καρπώνεται της τεχνολογίας Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. To καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στον κύλινδρο με πίεση αυξημένη, την ώρα που ο θάλαμος καύσης έχει ειδικό σχεδιασμό που επιτρέπει τη βέλτιστη ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα, βοηθώντας έτσι τον περιορισμό της κατανάλωσης. Επίσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση του Συστήματος Διπλού Μεταβλητού Χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft). Η εν λόγω τεχνολογία μεταβάλλει διαρκώς την χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα.

Όλα αυτά σε ένα πολιτισμένο σύνολο, με ομαλή λειτουργία και άνευ κραδασμών. Ένα σύνολο που πραγματικά ανεβάζει επίπεδο το Duster. Στην έκδοση των 130 αλόγων, θεωρούμε πως «κούμπωνε» στο 100%. Στα 150, καλύπτονται κι όσοι θέλουν το κάτι παραπάνω, το οποίο προσφέρεται άμεσα κι απλόχερα, βελτιώνοντας κατά τι και τις επιδόσεις αν και θεωρούμε πως αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που κοιτά ο επίδοξος αγοραστής ενός τέτοιου μοντέλου. Νιώθεις όμως με το πρώτο βύθισμα του δεξιού ποδιού στο πεντάλ του γκαζιού πως έχει… κι άλλο να δώσει, με τα 250Nm ροπής να προσφέρονται απλόχερα από τις 1700 στροφές/λεπτό. Όσο για τη συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κρίνεται αρμονική.

Advertisement

Παρότι με κίνηση μόνο εμπρός, επωφελούμενο από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (205mm) μπορεί να ανταποκριθεί χωρίς να ιδρώσει σε χωμάτινες αποστολές, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να φροντίζουν να καταπίνουν κάθε ανωμαλία. Όμως αυτό, χωρίς να πληρώνεις τίμημα στην άσφαλτο, όπου η ποιότητα κύλισης του Duster εξακολουθεί να εκπλήσσει ευχάριστα.

Ο TCe σε καλεί να φλερτάρεις με το γκάζι, χωρίς να νιώσεις ιδιαίτερες τύψεις για την κατανάλωση (στη δοκιμή μας κινήθηκε 7 lt) αλλά και χωρίς η όρεξή του να περνάει στην καμπίνα. Πράγμα που εκτός της ομαλής του λειτουργίας, οφείλεται και στη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της νέας γενιάς του μοντέλου. Σε δρόμους με καμπές οι κλίσεις είναι σε λογικά πλαίσια ενώ το σχετικά βαρύ τιμόνι μεταφέρει αρκετή πληροφορία στον οδηγό και υπακούει άμεσα στα θέλω του.

Advertisement

Όλα αυτά σε ένα αναβαθμισμένο σχεδιαστικά μοντέλο το οποίο έχει πλέον «γνωρίσει» η ελληνική αγορά, που παρότι διατηρεί το βασικό του DNA, έχει βελτιωθεί στα σημεία. Είναι μακρύτερο κατά 26mm αλλά έχει μειωθεί το πλάτος και το ύψος του, με το παρμπρίζ να μετατοπίζεται πιο μπροστά κατά 100mm. Στο πρόσθιο μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και συνδέονται οπτικά με τη γρίλια που βρίσκεται στο ίδιο ύψος.

Ο σπορ χαρακτήρας ενισχύεται από χρωμιωμένη ποδιά στον προφυλακτήρα, μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά αλλά και μπάρες οροφής ενώ η ανανέωση συμπληρώνεται από την τοποθετημένη ψηλότερα βάση των παραθύρων και τα νέου σχεδιασμού τετράγωνα φώτα στο πίσω μέρος.

Advertisement

Στο εσωτερικό όλα είναι τόσο όσο. Ώστε και να εναρμονίζονται με όσα επιτάσσει η οικονομική πολιτική της μάρκας αλλά ταυτόχρονα να επιβεβαιώνουν πως έχουμε να κάνουμε με ένα value for money αυτοκίνητο. Πάντως πρέπει να τονιστεί η κατά πολύ βελτιωμένη συναρμογή και η γενικότερη αίσθηση πως ο εσωτερικός κόσμος του Duster έχει ανέβει επίπεδο.

Χωρίς χάος κουμπιών, με εργονομικά τοποθετημένους διακόπτες και πολλές λειτουργίες να ορίζονται από την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος Infotainment Media Nav Evo. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και οι χώροι στο εσωτερικό υπέρ-αρκετοί, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και επιπλέον αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από τη θέση του συνοδηγού. Κι αν οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι απλά επαρκείς, αυτός των αποσκευών αποτελεί ένα ακόμα άσσο στο μανίκι.

Μιας και αναφερθήκαμε στο  Media Nav Evo, να πούμε πως περιλαμβάνει και ελληνικούς χάρτες πλοήγησης, ενώ είναι διαθέσιμο από τη βασική έκδοση του Duster, την Sportive. Το ίδιο και φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, μπάρες οροφής και ζάντες αλουμινίου 16’’, αισθητήρες φωτεινότητας, 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων.

Το μοντέλο που είχαμε εμείς στη διάθεσή μας ήταν στο επίπεδο εξοπλισμού «Prestige» που μεταξύ άλλων προσφέρει επιπλέον το σύστημα Multi-view camera που περιλαμβάνει τέσσερις κάμερες θέασης αλλά και το σύστημα Blind Spot Warning για έλεγχο του τυφλού σημείου κατά τους ελιγμούς ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας.

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα μοντέλο που έχει κερδίσει και με το παραπάνω το αγοραστικό κοινό, προσφέροντας περισσότερα απ’ όσα θα περίμενε κανείς με τα χρήματα απόκτησής του. Και με τον TCe κινητήρα να αποτελεί ένα επιπλέον παράσημο. Τα 150 άλογα σίγουρα δίνουν μία επιπλέον τόνωση σχετικά με την έκδοση των 130, ωστόσο η δεύτερη θεωρούμε πως είναι η πιο ταιριαστή με το χαρακτήρα και το στήσιμο του Duster.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:1.333 cc
Ισχύς: 150 PS/5.250 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.700 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 6.0-6.1 lt
Εκπομπές CO2: 138-140 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.341/1.804/1.693 mm
Βάρος: 1234-1312 kg
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή βασικής έκδοσης βενζίνης: 13.980€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 17.380€ (έκδοση Prestige)