Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Alfa Romeo Giulia Veloce

Ελλάδα 11:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Alfa Romeo Giulia Veloce

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Alfa Romeo Giulia Veloce

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάτω από την… εξωπραγματική Giulia Quadrifoglio των 510 ίππων, η Alfa Romeo Giulia Veloce έρχεται για να αποτελέσει την πιο σπορ έκδοση του ιταλικού μεσαίου σεντάν, η οποία τιμά ένα ιστορικό όνομα για την Alfa.ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Το όνομα «Veloce» εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε Alfa Romeo το 1956, με την ομώνυμη έκδοση της Giulietta και στη συνέχεια συνόδευσε όλες τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της ιταλικής φίρμας. Στη Giulia για πρώτη φορά το συναντάμε το 1962 στη Giulia Spider Veloce, η οποία έφερε 4κύλινδρο μοτέρ 1,6 λίτρων με 112 ίππους, έναντι 92 ίππους της «απλής» Giulia Spider. Γυρνώντας στο σήμερα, το όνομα «Veloce» αφού επέστρεψε στη γκάμα της Alfa Romeo με την ομώνυμη έκδοση της Giulietta το 2016, υιοθετήθηκε πρόσφατα και από την μεσαία Giulia για να συνοδέψει την ισχυρότερη επιλογή της γκάμας, εκτός από την «ειδική» Giulia Quadrifoglio των 510 ίππων. Στη νέα της λοιπόν εκδοχή η Giulia Veloce χρησιμοποιεί για την κίνησή της ένα 2λιτρο turbo μοτέρ 280 ίππων, συνδυάζεται αποκλειστικά με 4κίνηση Q4 και διαθέτει επίσης αποκλειστικά, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων από τη ZF. Το κόστος της στην ελληνική αγορά έχει οριστεί στα 56.000 ευρώ, μια τιμή λογική για την έκδοση με βάση και τη φορολογία της χώρας μας.

Ακόμη πιο ελκυστική σχεδιαστικά

Giula Veloce 640 (3)

Advertisement
Advertisement

Η εμφάνιση της Giulia από τις «απλές» κιόλας εκδόσεις της εκπέμπει έναν αισθητικό δυναμισμό που τη διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Είναι άλλωστε και θέμα δομής, αφού η πισωκίνητη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, σε συνδυασμό και με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα (για λόγους ζυγίσματος), έχουν ως αποτέλεσμα το αμάξωμα της Giulia να χαρακτηρίζεται από το μακρύ εμπρός καπό με τον μικρό πρόβολο, με την καμπίνα να έχει τραβηχτεί περισσότερο προς τα πίσω και τον τρίτο όγκο να έχει ελαφρώς μικρότερο μάκρος σε σχέση με άλλους της κατηγορίας. Ο δυναμισμός του αυτοκινήτου τονίζεται και από την αιχμηρή σχεδίαση των εμπρόσθιων φώτων, αλλά και από τις μεγάλες γρίλιες χαμηλά στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, που ειδικά στην περίπτωση της Veloce φέρουν και διαφορετική σχεδίαση για να δείξουν ακόμη πιο «επιθετικές». Αλλαγές έχουμε και στον πίσω προφυλακτήρα, εκεί όπου έχει τοποθετηθεί ένας εμφανής διαχύτης, ο οποίος φιλοξενεί στα άκρα του από μια χρωμιωμένη απόληξη για την εξάτμιση. Στην όλη ενίσχυση της εμφάνισης το ρόλο τους παίζουν και οι 18 ιντσών σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου με τις οποίες ήταν εφοδιασμένη η Giulia Veloce της δοκιμής μας.

Σπορτίφ καμπίνα με υψηλή ποιότητα κατασκευής

Giula Veloce 640 (7)

Advertisement

Ο θάλαμος των επιβατών της Giulia Veloce δεν διαφοροποιείται αισθητά σε σχέση με αυτόν των υπολοίπων εκδόσεων της Giulia, αν και τα ειδικής σχεδίασης δερμάτινα σπορ καθίσματα της έκδοσης, οι αλουμινένιες επενδύσεις στο ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας μαζί με το εκπληκτικό τιμόνι με τα σταθερά αλουμινένια paddles, προσφέρουν την απαραίτητη extra σπορτίφ ατμόσφαιρα. Από εκεί και πέρα, στοιχεία όπως η κεντρική κονσόλα που στρέφεται προς τον οδηγό, το start-button α λα αγωνιστικό αυτοκίνητο πάνω στο τιμόνι και η απόλυτα ορθή οδηγικά αρχιτεκτονική της θέσης οδήγησης δίνουν το παρών για άλλη μια φορά σε Giulia, δημιουργώντας στον οδηγό την απαραίτητη προδιάθεση για να απολαύσει την οδήγηση της μεσαίας Alfa. Ποιοτικά, η επιλογή των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή τους βρίσκονται στο ανώτερο δυνατό επίπεδο που έχουμε δει τουλάχιστον την τελευταία 15ετία σε μοντέλο της φίρμας. Στους χώρους των επιβατών η Giulia δεν αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας, όμως 4 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς πολλές παραχωρήσεις  για τους πίσω στο εσωτερικό της. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 480 λίτρων.

Γρήγορες επιδόσεις-Κιβώτιο που ξεχωρίζει

Advertisement

Giula Veloce 640 (6)

Η Alfa Romeo εφοδιάζει την Giulia Veloce με την ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου, 4κύλινδρου, πλήρους αλουμινένιου κινητήρα βενζίνης της, ο οποίος υιοθετεί άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης (200 bar), turbo και σύστημα ηλεκτροϋδραυλικού ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir. Η ονομαστική απόδοση του μοτέρ αυτού αγγίζει τα 280 άλογα στις 5.250 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή φθάνει τα 41.0 kgm στις 2.250 σ.α.λ. Οι αριθμοί αυτοί σύμφωνα με την Alfa Romeo, φτάνουν και περισσεύουν για να εκτοξεύσουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα την Giulia Veloce σε μόνο 5,2 δλ., με την τελική της ταχύτητα να αγγίζει τα 240 km/h. Στην πράξη, το μοτέρ χαρακτηρίζεται από την προθυμία του να ανεβάσει στροφές, το εντυπωσιακό άπλωμα της δύναμης και της ροπής σε ένα πολύ μεγάλο φάσμα λειτουργίας του, αλλά και τη διακριτική επέμβαση του turbo που το ωθεί ώστε να προσφέρει απλόχερα τη δύναμή του στον οδηγό. Σύμμαχος του τελευταίου σε κάθε περίπτωση είναι το εκπληκτικό 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, το οποίο στην αυτόματη λειτουργία και ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που έχει επιλεγεί στο Alfa D.N.A. αλλάζει σε απευθείας σύνδεση με το μυαλό του οδηγού τις σχέσεις, για να μην υπάρξει η παραμικρή υστέρηση. Η manual δε αλλαγή των σχέσεών του είναι μια πραγματική εμπειρία, τόσο λόγω της αμεσότητάς τους, όσο και λόγω των εντυπωσιακών σταθερών paddles πίσω από τιμόνι με την αγωνιστική διάταξη (δεξιά ανεβάζεις, αριστερά κατεβάζεις) μέσω των οποίων γίνεται η όλη διαδικασία. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Giulia Veloce τα καταφέρνει καλά δεδομένης και της ισχύος της, αφού στη δοκιμή μας καταγράψαμε μια μέση τιμή 11,8 λτ./100 χλμ. κάνοντας χρήση και του πιο σπορ προγράμματος Dynamic στο Alfa D.N.A. Μοναδικό ίσως παράπονό μας ο υπέρ του δέοντος διακριτικός ήχος των εξατμίσεων, ο οποίος διαφοροποιείται ελαφρώς και γίνεται λίγο πιο μπάσος μόνο στο πρόγραμμα οδήγησης Dynamic.

Τεχνικό υπόβαθρο-Τετρακίνηση Q4

Advertisement

Giula Veloce 640 (5)

Βασισμένη πάνω στη νεότερη πισωκίνητη πλατφόρμα της Alfa Romeo, με ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός και πίσω πολλαπλών συνδέσμων, αλλά και με πολλά τμήματα του αμαξώματος και της ανάρτησης φτιαγμένα από αλουμίνιο για μείωση του βάρους, η Giulia εν γένει διαθέτει την αρχιτεκτονική που απαιτείται για να προσφέρει δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά στον οδηγό της. Στην περίπτωση της Veloce, η ιταλική μάρκα εφοδιάζει την ισχυρότερη πριν την Quadrifoglio, Giulia με το σύστημα τετρακίνησης Q4, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικό πολύδισκο συμπλέκτη για να στείλει ροπή και στον εμπρόσθιο άξονα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την Alfa Romeo, υπό «κανονικές» και ήπιες συνθήκες το σύστημα στέλνει το 100% της ροπής πίσω, ενώ εφόσον υπάρξει απώλεια πρόσφυσης των εμπρός τροχών η τετρακίνηση άμεσα μπορεί να στείλει έως και το 60% της ροπής μπροστά.

Χωρίς αντίπαλο στη γρήγορη οδήγηση

Giula Veloce 640 (1)

Η οδήγηση της νέας Giulia Veloce αποκαλύπτει αν μη τι άλλο, ότι στόχος της Alfa Romeo είναι να μεγιστοποιήσει στο ανώτατο δυνατό τα όρια της πρόσφυσης του δημιουργήματός της. Όχι βέβαια σε ήπιους, καθημερινούς ρυθμούς οδήγησης, εκεί όπου η Giulia Veloce αποκαλύπτει έναν συνολικά ραφιναρισμένο χαρακτήρα με ανάρτηση που δεν ενοχλεί αισθητά στο πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά εκεί όπου χρειάζεται: Στο στροφιλίκι, στις συνεχείς κλειστές στροφές, στην αγαπημένη διαδρομή του οδηγού. Σε απευθείας συνεργασία λοιπόν πλαισίου, τετρακίνησης, μοτέρ και κιβωτίου, η Veloce στρίβει εκπληκτικά, με το μοτέρ και το κιβώτιο να στέλνουν άμεσα τη ροπή στους πίσω τροχούς και την τετρακίνηση να φροντίζει ώστε να βάζει τη «μούρη» μέσα στη στροφή στέλνοντας τη ροπή που απαιτείται και εμπρός, ώστε να αυξήσει στον υπέρτατο δυνατό βαθμό τα όρια της πρόσφυσης. Είναι και το σύστημα ESP που δεν απενεργοποιείται, το οποίο φροντίζει και αυτό με τη σειρά του ώστε να επαναφέρει τον οδηγό σε… τάξη όταν απαιτείται, αν και λόγω της ιδανικής συνεργασίας τετρακίνησης και πλαισίου η επέμβασή του είναι από σπάνια, έως αχρείαστη. Για τους λάτρεις της πιο hardcore οδήγησης, η Veloce είναι δεδομένο ότι δεν είναι θιασώτης της υπερστροφής και του στριγκλίσματος των πίσω –μόνο– ελαστικών, αφού η πρόσφυση θα σπάσει μόνο σε πολύ γλιστερή άσφαλτο και εφόσον ο οδηγός το προκαλέσει εκτός ορίων. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε για μια ακόμη φορά να μην πούμε ένα μεγάλο «μπράβο» στην Alfa Romeo και για το εκπληκτικό σε πληροφόρηση και αμεσότητα τιμόνι της Giulia, η γρηγοράδα του οποίου ταιριάζει απόλυτα σε μια έκδοση σαν τη Veloce. Τα φρένα τέλος δίνουν δυναμικά το παρών οποτεδήποτε χρειαστεί, έχοντας πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ και κορυφαία αποτελεσματικότητα.

Giula Veloce 640 (4)

Εν κατακλείδι, η Alfa Romeo Giulia Veloce είναι μια έκδοση που τιμά την ιστορία της ιταλικής φίρμας. Προσφέρει έναν σπορ χαρακτήρα που δύσκολα συναντάς πλέον σε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας και παράλληλα, τον πλαισιώνει με τις απαραίτητες δόσεις πολυτέλειας και άνεσης ενός premium μεσαίου σεντάν. Στη μίξη των δύο στοιχείων, σπορ και premium, υπερτερεί το πρώτο και αυτό αν μη τι άλλο είναι που χαρακτηρίζει τη Veloce και την τοποθετεί και εμπορικά: Αν θες ένα μεσαίο σπορ αυτοκίνητο αυτού του βεληνεκούς τιμής, τότε αυτή η Alfa είναι η επιλογή σου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 280 PS/5.250 rpm
Ροπή: 41.0 kgm/2.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.2 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 148 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 273,8 €
Βάρος: 1.530 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.643/1.860/1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.820 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: 56.000€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1