Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel 210 PS Veloce

Ελλάδα 18:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τest: Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel 210 PS Veloce

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel 210 PS Veloce

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το «diesel» και το «σπορ» είναι δύο έννοιες που δεν συγκλίνουν συχνά στην αυτοκίνηση. Η Alfa Romeo Giulia diesel Veloce επιχειρεί να αποδείξει το αντίθετο και εμείς, δοκιμάζουμε τη νέα Alfa για να δούμε το κατά πόσο συμβαίνει αυτό με επιτυχία. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Η δημιουργία της σπορ έκδοσης «Veloce» ήταν μια εκ των ων ουκ άνευ επιλογή της Alfa Romeo για τη μεσαία Giulia, αφού η ιταλίδα έχει από τις «απλές» κιόλας εκδόσεις της μέσα στο DNA της ατόφια σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά. Έτσι, όπως διαπιστώσαμε και εμείς στην πράξη δοκιμάζοντας πριν λίγες ημέρες τη βενζινοκίνητη Alfa Romeo Giulia Veloce των 280 ίππων, το ιταλικό μοντέλο είναι ένα από τα πιο απολαυστικά και δυναμικά αυτοκίνητα των διαστάσεών του, χωρίς παράλληλα να χάνει τον ποιοτικό και premium χαρακτήρα ενός μεσαίου αυτοκινήτου αυτής της τιμής. Πλέον, σειρά παίρνει για δοκιμή η diesel επιλογή της Giulia Veloce, η οποία φιλοδοξεί να συνδυάσει τα σπορ χαρακτηριστικά της έκδοσης με την διαφορετικότητα του 2.2 λίτρων (και 210 ίππων) πετρελαιοκινητήρα της. Η μίξη αυτή δείχνει αρκετά ενδιαφέρουσα και αποτελεί μια εναλλακτική ουσίας στην κατηγορία.

Σπορ σε εμφάνιση και στο εσωτερικό

Giulia Veloce diesel test (4)

Advertisement
Advertisement

Η Giulia Veloce, όπως είχαμε σημειώσει και στη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσής της, τονίζει ακόμη περισσότερο το έτσι κι αλλιώς δυναμικό design της μεσαίας Alfa. Έτσι λοιπόν, στο κατακόκκινο αμάξωμα της diesel Veloce της δοκιμής μας ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων και πάλι ο πιο σπορτίφ εμπρόσθιος προφυλακτήρας, ο νέος πίσω διαχύτης, αλλά και οι δύο στρογγυλές και χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης. Οι στάνταρ πολυάκτινες ζάντες των 18 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, ολοκληρώνουν τις αισθητικές αλλαγές της έκδοσης.

Giulia Veloce diesel test (6)

Δεν είναι όμως μόνο η εξωτερική εμφάνιση της Giulia Veloce που ξεχωρίζει, αφού και στο εσωτερικό της στοιχεία όπως τα εκπληκτικά σπορτίφ δερμάτινα καθίσματα ή οι αλουμινένιες επενδύσεις τονίζουν ακόμη περισσότερο τα έτσι κι αλλιώς σπορ χαρακτηριστικά της καμπίνας. Φυσικά, η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε υψηλά, «γερμανικά» επίπεδα. Στους χώρους, 4 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς παραχωρήσεις από τη Giulia, όμως ένας μεσαίος καθήμενος στο πίσω μέρος θα δυσκολευτεί να χωρέσει λόγω του υψηλού τούνελ της μετάδοσης. Το πορτ-μπαγκάζ των 480 λίτρων είναι αρκετό για τη μεταφορά των αποσκευών τους.

Advertisement

«Καυτή» και ως diesel

Giulia Veloce diesel test (1)

Advertisement

H πετρελαιοκίνητη Giulia Veloce εφοδιάζεται με την ισχυρότερη εκδοχή του πλήρως αλουμινένιου 2.2 lt. turbodiesel μοτέρ της Alfa Romeo. Η ονομαστική του απόδοση βρίσκεται στους 210 ίππους ισχύος στις 3.750 σ.α.λ. και η ροπή του αγγίζει τα 47.0 kgm /1.750 rpm. Σε συνδυασμό με το –για μια ακόμη φορά εκπληκτικό– 8τάχυτο αυτόματο και με χειροκίνητη λειτουργία κιβώτιο της ZF, το μοτέρ αυτό εμφανίζει έναν σπορ χαρακτήρα που δύσκολα συναντάς σε diesel αντίστοιχης ισχύος. Η άφθονη ροπή παρέχει ευρωστία και προάγει την ευκολία στην οδήγηση με το «Natural» επιλεγμένο στο οδηγικό προφίλ Alfa D.N.A., την ίδια στιγμή που γυρίζοντας τον διακόπτη στο «Dynamic» mode το μοτέρ και το κιβώτιο συνεργάζονται εν ριπή οφθαλμού και προσφέρουν απόκριση και επιδόσεις πραγματικά πολύ γρήγορες: 0-100 km/h σε 6.8 sec και τελική ταχύτητα 235 km/h. Συγκριτικά με την βενζινοκίνητη Veloce των 280 ίππων το 0-100 km/h είναι φυσιολογικά πιο αργό κατά 1.6 sec και η τελική ταχύτητα υπολείπεται κατά 5 km/h. Αντίστοιχα όμως χαμηλότερη είναι και η κατανάλωση της diesel Veloce, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε μια αρκετά καλή μέση τιμή 8.7 lt./100 km (έναντι 11.8 lt./100 km στη βενζινοκίνητη Veloce).

Το πιο σπορ πετρελαιοκίνητο μεσαίο

Giulia Veloce diesel test (3)

Advertisement

Όπως και η βενζινοκίνητη «αδελφή» της έτσι και η diesel Giulia Veloce εφοδιάζεται με το ίδιο σύστημα τετρακίνησης Q4, το οποίο μέσω ηλεκτρονικού πολύδισκου συμπλέκτη μοιράζει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων του αυτοκινήτου. Σε ήπιες οδηγικά συνθήκες το 100% της ροπής στέλνεται στον πίσω άξονα, ενώ σε περίπτωση που υπάρξει απώλεια πρόσφυσης έως και το 60% της ροπής μπορεί να σταλεί μπροστά. Οδηγώντας την πετρελαιοκίνητη Giulia δεν μπορείς παρά να ενθουσιαστείς για μια ακόμη αφορά από το κοφτερό της τιμόνι, την άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης που κόβει εν τη γεννέσει της κάθε τάση αποσταθεροποίησης του πίσω μέρους, αλλά και την κορυφαία αίσθηση και σιγουριά που λαμβάνει ακόμη και στην πιο απαιτητική διαδρομή ο οδηγός. Είναι το τέλειο στρίψιμο της κατηγορίας; Ναι, θα απαντούσαμε απερίφραστα, εάν δεν είχαμε δοκιμάσει πρόσφατα την βενζινοκίνητη έκδοση της Veloce. Εκεί, τη διαφορά δεν κάνουν τόσο τα +80 κιλά του βάρους της diesel, όσο η περισσότερη δύναμη των 280 ίππων, που δείχνει ότι το πλαίσιο και το όλο στήσιμο της έκδοσης έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί με ευκολία ακόμη περισσότερη δύναμη και να προσφέρει ακόμη πιο δυναμικές οδηγικές εμπειρίες. Πάντως, η διαπίστωση αυτή είναι δεδομένο ότι δεν στερεί από την πετρελαιοκίνητη Giulia Veloce τον τίτλο του πιο σπορ οδηγικά diesel της κατηγορίας της.

Giulia Veloce diesel test (2)

Συνολικά, η πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo Giulia Veloce είναι μια έκδοση που θα απευθυνθεί στους λάτρεις του diesel, προσφέροντάς τους τη μοναδικότητα να έχουν στην κατοχή τους ένα πετρελαιοκίνητο μεσαίο premium σεντάν με σπάνια ατόφιο σπορ χαρακτήρα. Κάποιοι θα πουν ότι δημιουργήθηκε για να κλέψει μερίδια από τους Κεντροευρωπαίους που στηρίζουν – έστω και πλέον όχι τόσο φανατικά όσο στο παρελθόν– το diesel. Εμείς θα πούμε ότι ναι μεν επίσημη αγαπημένη μας παραμένει η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση, όμως και η diesel έχει τον τρόπο της να σου κλείνει τον μάτι και να σου κλέβει την cuore sportivo ψυχή σου…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 2.143 cc
Ισχύς: 210 PS/3.750 rpm
Ροπή: 47.0 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.8 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 122 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 273,8 €
Βάρος: 1.610 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.643/1.860/1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.820 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: 52.000€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1