Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδεύοντας…

Ελλάδα 1:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ταξιδεύοντας…

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδεύοντας…

ΔΟΚΙΜΕΣ

…βράδυ με μια BMW 740Le βιώσαμε μια πρωτόγνωρη εμπειρία άνεσης, ασφάλειας και ποιότητας. Αναχώρηση από Ναύπλιο αργά το βράδυ, σχεδόν μεσάνυχτα. Ο δρόμος άδειος, κίνηση αραιή, και ο ουρανός αυλακώνεται από αστραπές, έρχεται καταιγίδα.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Οδηγώ την αρτιαφιχθείσα στη χώρα μας BMW 740 Le όπου L: Long ήτοι μεγάλο μεταξόνιο, και e: electric. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με υβριδική μηχανή που αποτελείται από δίλιτρο θερμικό κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα συνολικής απόδοσης 326PS. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα (σ.σ: δυο πίσω καθίσματα η 740Le είναι 4θέσια). Η BMW ανακοινώνει κατανάλωση 2.2lt/100km που μπορεί να επιτευχθεί όταν το αυτοκίνητο κινείται στον αστικό ιστό, στο κέντρο της πόλης. Το διαπιστώσαμε στο κέντρο της Αθήνας, έχοντας τις μπαταρίες φορτισμένες, εκεί σπάνια έμπαινε σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας.

Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακό δρόμο με στροφές τα πράγματα είναι διαφορετικά. Στις πλείστες περιπτώσεις υβριδικών μοντέλων μέχρι σήμερα βρίσκεσαι σύντομα με άδειες μπαταρίες, να κουβαλάς επιπλέον βάρος ενώ ο θερμικός κινητήρας πασχίζει να τα βγάλει πέρα εκτοξεύοντας την κατανάλωση στα ύψη και τις επιδόσεις στο ναδίρ. Με το πρόγραμμα Auto e Drive η υβριδική μηχανή της BMW εμπλέκει τον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια στη φάση της κύλισης και της πέδησης, ανακτά ενέργεια και την αποδίδει στη φάση της επιτάχυνσης. Ταυτόχρονα οι ενεργές γρίλιες εμπρός (Active Air Stream kidney grille) ανοίγουν μόνο όταν είναι απαραίτητο, εξοικονομώντας και από κει ενέργεια.

Advertisement
Advertisement

bmw-740Le-d640tall
Μειώνεται η ένταση του φωτισμού στο εσωτερικό της σειράς 7 για λόγους ασφαλείας, ώστε να μην κουράζονται τα μάτια του οδηγού από την αντίθεση με το εξωτερικό σκοτάδι. 

Εν αρχή ην η άνεση!
Όμως κακά τα ψέματα η BMW 740Le δεν έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει με τη μέγιστη δυνατή οικονομία αλλά με τη μέγιστη δυνατή άνεση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος μέσα στο περίβλημα του 8ταχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic και η εμπλοκή του δεν γίνεται ποτέ αντιληπτή.  Παρότι το βάρος του αυτοκινήτου είναι 2 τόνοι και το μήκος του φτάνει τα 5.3m καμία μεταφορά βάρους δε γίνεται αντιληπτή. Η 7αρα δε γέρνει στις στροφές ούτε βυθίζεται στα φρένα ακόμη και στη χαρτογράφηση Comfort.  Αυτό χάρη στην αερανάρτηση που ρυθμίζεται αυτόματα (automatic self leveling) και φέρει σύστημα αντιβύθισης (anti – dive).

bmw-740Le-a640
Φώτα led με laser boost, φωτίζουν σε απόσταση πάνω από 500m, σαν να ταξιδεύεις μέρα.

Advertisement

Αφήνοντας πίσω την κατάμεστη με πορτοκάλια κοιλάδα του Άργους ανηφορίζουμε προς τον αυτοκινητόδρομο Τριπόλεως – Αθήνας. Ο δρόμος σκοτεινός αλλά τα φώτα με laser boost φωτίζουν σε απόσταση πάνω από μισό km. Η νύχτα μέρα λοιπόν και κανένα θέμα ασφάλειας. Ο οδηγός δε χρειάζεται να πάρει καθόλου τα μάτια του από το κατάστρωμα του δρόμου. Στο ειδικό head up display απεικονίζονται η ταχύτητα, τα όρια ταχύτητας από τις πινακίδες και οι οδηγίες κατεύθυνσης προς τον προορισμό σου. Δε ψάχνεις πινακίδες και δρόμους νυχτιάτικα…
Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο ρυθμίζουμε το Adaptive Cruise Control στα όρια της νομιμότητας, ενεργοποιούμε το Pilot Assist που κρατάει πορεία αρκεί να έχεις τα χέρια στο τιμόνι και αφήνουμε την 740Le να μας πάει στην Αθήνα. Η υπόλοιπη παρέα κοιμάται ξαπλωτά πίσω, η βροχή έχει ξεσπάσει με όλη της την ένταση και εγώ αισθάνομαι σα να βρίσκομαι στο σαλόνι του σπιτιού μου. Παντελής απουσία εξωτερικών θορύβων χάρη και στην τεχνολογία SYNTAK (Special Synergy Thermoacoustic Capsule) της BMW αλλά και την ειδική ηχομόνωση των τζαμιών.

Η ποιότητα κύλισης είναι πρωτόγνωρη για μένα, για να είμαι ακριβής δεν έχω βιώσει κάτι ανάλογο στα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά και δε μπορούσα να φανταστώ ότι υπάρχει τέτοια ποιότητα ταξιδιού μέχρι σήμερα. Οφείλω εδώ να τονίσω ότι δεν έχω δοκιμάσει την αντίστοιχη Mercedes S Class ενώ το Audi Α8 παλιότερης γενιάς δε βρίσκεται κάπου κοντά.
Η άφιξη στον προορισμό έρχεται περίπου μια ώρα αργότερα, χωρίς το ταξίδι να έχει αφήσει κόπωση, το αντίθετο ίσως, ξεκουράζεσαι μέσα στην 7αρα BMW. Η είσοδος στο γκαράζ αμιγώς ηλεκτρικά χωρίς θόρυβο και ρύπους μας θυμίζει ξανά τον υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος δείχνει την κατεύθυνση που έχει πάρει η αυτοκίνηση.

Advertisement

bmw-740Le-b640
Η υβριδική μηχανή της σειράς 7 διαθέτει 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 258PS και ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο, απόδοσης 113PS. Συνδυαστική απόδοση: 326PS με εκπομπές CO2 στα 48gr/km.

Σε λίγα χρόνια τα καθημερινά μας αυτοκίνητα θα έχουν υβριδικές μηχανές και αρκετά απ’ αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό απλός: Ο ηλεκτροκινητήρας δεν έχει απώλειες τη στιγμή που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει στην καλύτερη περίπτωση απώλειες πάνω από 65%. Ο λόγος που δεν έχει γίνει νωρίτερα αυτή η μετάβαση είναι η τεχνολογία των μπαταριών. Σήμερα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου επιτρέπουν την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων χωρίς το βάρος να γίνεται τροχοπέδη. Για την ιστορία καταγράψαμε στο ταξίδι κατανάλωση 7lt/100km με την BMW 740Le. Τιμή απίστευτη για λιμουζίνα δύο τόνων!

bmw-740Le-c640
Η άνεση αυτού που κάθεται πίσω δεξιά είναι ο βασικός στόχος της 740Le.

Advertisement