Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive Skoda Kodiaq

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στο δρόμο με το Toyota C-HR

  • Panos Seitanidis

Η Toyota επιχειρεί με το CHR μια ρηξικέλευθη τομή, ανάλογη αυτής που ζήσαμε πριν από 18 χρόνια με το πρώτο Yaris του Σωτήρη Κωβού.

Του Τάκη Πουρναράκη

Γείτονας, γιατρός, φανατικός Toyotaκιας, με δύο Yaris και ένα RAVστην οικογένεια, με ρωτά για το Coupe High Rider (CHR), με ακούει ενθουσιασμένο και απορεί: «Σπάνια είσαι τόσο εντυπωσιασμένος, τι καινοτόμο φέρει;». Είχαμε στα χέρια μας το ολοκαίνουριο CHR Toyota στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 lt/116 PS. Είναι αλήθεια ότι το εν λόγω μοντέλο δεν φέρει κάποια καινοτόμα τεχνολογία. Ολα όσα διαθέτει τα έχουμε ξαναδεί: παρόμοιο σχήμα σε crossover είδαμε πριν από χρόνια στο Juke της Nissan. O turbo κινητήρας της Toyota φορέθηκε αρχικά στο Auris. Εξαίρετη οδική συμπεριφορά σε SUV έχουμε δει στο Kuga της Ford, ενώ κορυφαία ανάρτηση που κρατάει χωρίς να γέρνει ή να κοπανάει έχει το Peugeot 3008. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, όμως, είναι το μυστικό επιτυχίας του CHR. Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες η Toyota παρουσιάζει ένα αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον. Θα περίμενε κανείς τέτοια συμπεριφορά στον δρόμο από ένα Ford ή μια Alfa Romeo. Το CHR είναι οδηγοκεντρικό, με θετικό κράτημα, στιβαρή αίσθηση, ισορροπημένη συμπεριφορά και προβλέψιμες ήπιες αντιδράσεις στο όριο. Δεν είναι φτιαγμένο για σπορ περάσματα, οδηγώντας το όμως απολαμβάνεις ζύγισμα, ποιότητα κύλισης, ομοιογένεια, άνεση και καλό κράτημα στις στροφές. Η επιτομή της χρυσής τομής δηλαδή.

toyota-C-HR-first-drive-spain-3

2.640 mm
Δουλεύοντας για το Πολυτεχνείο στη Δυναμική Οχημάτων, στο νέφος εξισώσεων που προσεγγίζει τις μετατοπίσεις του οχήματος στους 3 άξονες με 9 βαθμούς ελευθερίας γρήγορα ξεχωρίζεις έναν αριθμό: 2.650 mm. Αυτή είναι η ιδανική απόσταση ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Το CHR έχει ακριβώς αυτό το μεταξόνιο και σε συνδυασμό με την άκαμπτη ισορροπημένη πλατφόρμα, ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω και μεγάλους τροχούς με τις 18αρες ζάντες παρουσιάζει μια εξαιρετικά ισορροπημένη συμπεριφορά στον δρόμο, απρόσμενα ενδιαφέρουσα για Toyota. Οι εκπλήξεις συνεχίζονται στο εσωτερικό με τη φουτουριστική σχεδίαση, τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, τους ρόμβους στην οροφή εσωτερικά, ως σχεδιαστική πινελιά. Υπάρχουν και μειονεκτήματα, ενώ η ορατότητα πίσω δεξιά είναι περιορισμένη λόγω της φαρδιάς κολώνας του κουπέ σχήματος. Επίσης τα πίσω παράθυρα είναι μικρά, κάτι που δεν θα αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά. Η απόδοση του κινητήρα είναι γραμμική κι έτσι έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς δίλιτρο ατμοσφαιρικό και όχι 1,2 lt turbo. Το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει υποδειγματική λειτουργία και νορμάλ κλιμάκωση. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν κάτω από τα 8 lt/100 km. Στην Εθνική οδό και με ταχύτητες μέχρι τα 140 km/h το CHR είναι αθόρυβο, σταθερό και ξεκούραστο. Σημειώστε ότι υπάρχει έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, όπως και υβριδική έκδοση, αλλά όχι πετρελαιοκίνητη. Μάλιστα πανευρωπαϊκά το 75% των παραγγελιών του CHR αφορά στην υβριδική έκδοση.

toyota-C-HR-first-drive-spain-2

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.197 cc βενζίνης
Ισχύς: 116 PS/5.200-5.600 rpm
Ροπή: 18,9 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 7,5 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.795/1.555 mm
Χώρος αποσκευών: 377 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 162 ευρώ
Τιμή: Από 20.350 ευρώ (έκδοση City)

Δημοφιλή στο Protothema.gr